RIJ - foto' MULAN & JASMIJN Commentaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

RIJ - foto' MULAN & JASMIJN Commentaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:39

Kwaliteit van de foto's is niet al te geweldig. Maar het geeft een indruk...
Kom maar op met het commentaar, ik weet dat er nog heelerg veel verbeterd moet worden, dus ik kan het hebben!
O ja, Mulan is 4 jaar en ong. een jaar onder het zadel. Na een hoop geklier (ze is nou niet bepaald heel makkelijk, zeg maar Tong uitsteken ) begint er nou toch wel iets vooruitgang in te komen.
Ze is moeilijk bij elkaar te rijden, omdat ze zo lang is. Maar goed, alles went. Haha!

Afbeelding
Let maar niet op mijn serieuze hoofd. Stappen is nog best moeilijk, :lol:


Afbeelding
O, o die impuls... argh. Hoe vang ik dat netjes op?


Afbeelding
Altijd leuk, met een tuiger dressuren...


Afbeelding
Niet voorover hangen, Jasmijn


Afbeelding
WTF is dat toch met die rechterhand van mij?!!!


Afbeelding
Lachen Achterbeentje..


Afbeelding
Mmmm....


Afbeelding
Zucht... NIET VOOROVER!!!! Bloos!ps:


Afbeelding
Mulan: "Staat die stomme malloot (fotograaf) daar nou nog?!"


Afbeelding
Mulan de metervreter...


Afbeelding
Mulan: "Niet zulke grote sprongen? Prima, dan maken we hoge sprongen!"


Afbeelding
Mulan: "Staat best stoer, die wapperende manen!"


Afbeelding
Deze foto heb ik erop gezet omdat ik dat achterbeentje zo grappig vond. Snap ineens waarom ze soms spierpijn heeft... :lol:


joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:03

leuke fotos!!!!! ziet er op zich wel netjes uit

<3

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:06

Wauw er zitten echt gave foto's bij *LOL*
Zijn de witte bandages voor de foto? Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:07

Haha, dat commertaar Haha! Helemaal op chique!
Die 1e galop foto is mooi, zeg!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:10

beentjes ietske meer naar achter ?..Knipoog

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:13

niet rot bedoeld,maar heeft dit paard zo'n erg rams-hoofdje?

ik vind het er best netjes uitzien hoor Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:16

Heee is dat bij manege de Viersprong in Heinkenszand? Of lijkt die bak er gewoon zo ontzettend veel op? Verward

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:16

Woh, voor een tuiger kan ze mooi lopen zeg!! Ziet er goed uit!!!!! En vooral in de draf en galop heb je haar al aardig bij elkaar gereden (zo te zien op de foto). Knap (heb ervaring nl.... ik weet hoe moeilijk t is).
Ga zo door!!! Succes

*** http://www.dierfysioAnneloes.nl ***
:+: Viva *Ster Sport (v. Ferro) Z2 dr/ B spr/ BB sgw/ Klasse 1 end * Angel Nederlands Kampioen 'first ridden' 2015 en mama van Sayenn :+:

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:17

Leuke fotos! Leuk paardje! ziet er netjes uit het rijden!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:18

Er zitten echt een paar hele mooie foto´s bij hoor.
Ik vind het er goed uit zien, lijkt me geen gemakkelijk paard!!

XANTHA

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:20

daantjuh schreef:
Heee is dat bij manege de Viersprong in Heinkenszand? Of lijkt die bak er gewoon zo ontzettend veel op? Verward


Klopt.
Daar staat mijn paard ook.
Rijd jij er ook wel eens?

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:22

Royaltjuh schreef:
Woh, voor een tuiger kan ze mooi lopen zeg!! Ziet er goed uit!!!!! En vooral in de draf en galop heb je haar al aardig bij elkaar gereden (zo te zien op de foto). Knap (heb ervaring nl.... ik weet hoe moeilijk t is).
Ga zo door!!! Succes



Nou ja.. 't is geen échte tuiger.. maar er zit wel tuigersbloed in ja

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:24

wouw... ziet er idd wel netjes uit Haha!
is het echt een tuiger ????????????? Scheve mond
is der niet echt aan te zien Bloos

'In het land der blinden is eenoog koning'

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:26

Mulan schreef:
Klopt.
Daar staat mijn paard ook.
Rijd jij er ook wel eens?


Ik heb op vrijdag groepsles van Els met mijn eigen pony, en op dinsdag om de week priveles. Op zondag rijd ik er in de winter ook regelmatig.
Misschien heb je ons wel eens gezien, m'n zus op een fjordje en ik op een schimmel...
Jouw paard komt me eigenlijk niet bekend voor, hij is wel ontzettend gaaf!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:00

Nou, er zit zeker al vooruitgang in hoor Jasmijn, vergeleken met andere foto`s die ik ooit van jullie heb gezien Knipoog

En ja, je zegt het zelf al, het hele eieren eten is het bij elkaar rijden van de merrie, ze is inderdaad nogal eeeeh lang gelijnd ja! Ze buigt nu wel in haar kaak (net te veel), maar houdt haar hals en waarschijnlijk rug nog vast. Ik denk dat het zou helpen als je veel voltes maakt, verkleinen en vergroten, en veel S bochtjes, slangenvoltes zodat ze zich ook in haar lichaam om je binnenbeen moet gaan buigen en niet alleen in haar kaak.

Succes ermee! OK dan!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:21

Koortje schreef:
Nou, er zit zeker al vooruitgang in hoor Jasmijn, vergeleken met andere foto`s die ik ooit van jullie heb gezien Knipoog

En ja, je zegt het zelf al, het hele eieren eten is het bij elkaar rijden van de merrie, ze is inderdaad nogal eeeeh lang gelijnd ja! Ze buigt nu wel in haar kaak (net te veel), maar houdt haar hals en waarschijnlijk rug nog vast. Ik denk dat het zou helpen als je veel voltes maakt, verkleinen en vergroten, en veel S bochtjes, slangenvoltes zodat ze zich ook in haar lichaam om je binnenbeen moet gaan buigen en niet alleen in haar kaak.

Succes ermee! OK dan!


Ha die Koortje,

bedankt voor je opbouwende kritiek!
Wat je zegt herken ik wel een beetje.. 't duurt vaak wat langer voor ze wat meer 'los door d'r hele lijf' is.
Ik laat haar soms galopperen aan de lange teugel, dan gaat ze met haar neus over de grond en dan voel ik haar rug steeds meer loskomen.
Wat betreft het buigen:
linksom buigt ze vrij makkelijk, ook al wel aan het begin. Stelling vragen doet ze dan goed, en ze wil dan ook wel buigen. Rechtsom gaat de laatste dagen wat moeilijker. Ze zal wel spierpijn hebben links.
Ik moet er zelf ook erg in hebben dat ik haar voldoende begrens op een volte, en niet alleen in de kaak laat buigen idd.
't is dus misschien meer mijn fout (onvoldoende vragen en ondersteunen) dan dat Mulan vasthoudt.
Enne... jij vindt dat ze te diep loopt? Of teveel afbuigt? (open vraag Haha! )

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:40

Aardige foto's, je rijdt haar zo te zien wel op een vriendelijke manier OK dan!. Ikzelf zou haar liever lager en ronder zien om haar rug losser te krijgen, maar als je niet op deze manier traint moet je het ook niet gaan uitproberen Lachen.

Ga zo door, het komt vast allemaal wel goed Knipoog! Je bent in ieder geval op de juiste weg.

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:49

Anoukie schreef:
Aardige foto's, je rijdt haar zo te zien wel op een vriendelijke manier OK dan!. Ikzelf zou haar liever lager en ronder zien om haar rug losser te krijgen, maar als je niet op deze manier traint moet je het ook niet gaan uitproberen Lachen.

Ga zo door, het komt vast allemaal wel goed Knipoog! Je bent in ieder geval op de juiste weg.


In het begin deden we dat ook, maar ze duikelde dan zo sterk naar voren iedere keer omdat ze met haar neus tussen d'r knieën ging lopen. Op de één of andere manier leek het net of ik haar óf opgericht moest gaan rijden, óf met d'r neus tussen d'r peesbeschermers.
De middenweg was moeilijk te vinden, zeg maar.. *LOL*
Nou moet ik d'r van m'n instructeur wat hoger (maar wel rond) rijden. En daarbij steeds heel goed op blijven letten of ze niet alleen in d'r kaak afbuigt, maar dat die bovenhalsspier meekomt.

Ik probeer het nou maar wat compenseren bij hat losrijden, dan laat ik haar met veel halslengte lopen, tot ze lekker ontspant. En wanneer ik haar dan oppak, dan moet dat dus wat hoger dan ik aanvankelijk gewend was.

Je zegt verder dat je haar wat ronder zou willen zien. Ik neem aan dat je op het geheel doelt?
Kom eens met wat suggesties? Alstublieft? Bloos

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:53

Ja inderdaad, maar zoals ik al zei, als je zo niet traint, ook niet uitproberen. Gewoon samen met je instructeur zo blijven rijden/trainen. Het gevaar van dieper en ronder rijden zonder begeleiding is dat ze op de voorhand vallen, achter de teugel duiken of achter het been kruipen. Dus niet iets wat je zomaar moet gaan proberen. Maar door vwnw te rijden kom je ook al een heel eind hoor, probeer die rug wat losser te maken om zo die achterhand actiever te maken. Hij gebruikt hem nu al vrij goed maar het kan "altijd" beter Knipoog.


Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:53

daantjuh"]
[quote="Mulan schreef:
Klopt.
Daar staat mijn paard ook.
Rijd jij er ook wel eens?


Ik heb op vrijdag groepsles van Els met mijn eigen pony, en op dinsdag om de week priveles. Op zondag rijd ik er in de winter ook regelmatig.
Misschien heb je ons wel eens gezien, m'n zus op een fjordje en ik op een schimmel...
Jouw paard komt me eigenlijk niet bekend voor, hij is wel ontzettend gaaf!
[/quote]

Ow, dan weet ik wel wie jij bent, denk ik.
Jij rijdt op die pony met die 'speknek' en dat gespierde lijf. Daar past dat dunne nekkie van Mulan wel twee keer in, Knipoog
Ik heb nog wel eens een praatje met je moeder gemaakt (als jij bent wie ik denk dat je bent... )

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:55

Anoukie schreef:
, probeer die rug wat losser te maken om zo die achterhand actiever te maken.


Suggesties?
(ben zeer leergierig) Schijnheilig

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:06

Ik heb je even een pb bestuurd.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:16

Mulan schreef:
Enne... jij vindt dat ze te diep loopt? Of teveel afbuigt? (open vraag Haha! )


Nee, kijk maar naar de foto. Ze houdt haar hals recht, en vervolgens in een keer een te diepe hoek met de neus naar achter zeg maar, grof gezegd. Ze hangt een eindje achter de loodlijn terwijl haar hals nog recht is. In het antwoord naar Anouk volgens mij zeg je zelf al wat je instructeur aangeeft op te letten. Dat bedoel ik dus ook. Dat ze haar hals meer "bolt" (en de achterhand eronder brengt) en desnoods wat met het neusje eruit rijden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:17

Mulan schreef:
Nou moet ik d'r van m'n instructeur wat hoger (maar wel rond) rijden. En daarbij steeds heel goed op blijven letten of ze niet alleen in d'r kaak afbuigt, maar dat die bovenhalsspier meekomt.


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:19

leuke foto's en voor een tuiger kan die wel goed lopen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 31 bezoekers