Is het verstandig...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 17:40

om mijn paard eens gewoon met halster en teugels te rijden dus zonder bit. Hij is zo gevoelig en druk en nog wat hangerig of gewoon ter afwisseling en om te kijken of hij echt wel zo goed reageert op mijn been en je komt dan niet in de verleiding om in de mond te gaan zitten. Doet iemand dit wel eens of is het juist helemaal niet aan te raden als je je paard al redelijk aan het been hebt en altijd met bit rijdt? Misschien accepteert hij het bit dan niet meer daarna of gaat stinkmodder lopen ofzo. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Een keer proberen zal wel geen kwaad kunnen denk ik, toch???
Iemand advies? Party!!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 17:50

Tja, zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik ben af en toe net Pipi Langkous Clown . Rij regelmatig zonder zadel met halster en touwtje aan 2 kanten vastgeknoopt. Mijn pony vindt dat geweldig ter afwisseling. Het liefst galoppeer ik dan zonder 'teugels' met mijn armen opzij, heerlijk is dat. Ik heb er nog nooit problemen door gehad bij het verdere rijden met hoofdstel. Je moet het denk ik zien als een ontspanning voor je paard even wat anders dan de gebruikelijke training Haha! .

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 17:52

Voor de afwisseling is het zeker niet onverstandig hoor om een keer heel relaxed met halstertje te rijden. Laatst zat Nikita gigantisch in verzet en de dag nadat ik d'r op die manier gereden had vond ze het zelf volgens mij ook allemaal weer wat leuker en deed ze weer super d'r best voor me. Probeer het eens uit en is het niets weet je dat toch ook.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 17:55

Ja, ik ga het morgen effe proberen. Ik laat wel weten hoe hij reageerde.
Thanx Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:38

ligt aan je paard. ik ken een hele zooi paarden waar ik het op mijn begravenis nog niet mee zou doen en ook paarden waar ik het zo zou mee doen.

Ik denk niet dat het kwaad kan maar veel zin heeft het denk ik ook niet.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 19:04

Ik rij iedere week wel een keer zonder zadel en hoofdstel alleen met een touwtje om de hals. De rest van de week rij ik gewoon met bit en zadel. Maar me paard vind de afwisseling zo leuk dat ze ook beter aan me been is na een dagje vrij rijden. Bij mijn merrie geeft het dus wel voordelen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:15

Als mijn fjord goed heeft gewerkt dan ga ik die dag erna zonder zadel en met halster rijden en dan ook proberen op mijn zit af te wenden en aan te draven.
Mijn pony vind dat hardstikke leuk en reageert heel goed op alles. Maar dat is bij ieder paard natuurlijk anders. Vingers aflikken

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:32

Je zegt dat je paard druk, gevoelig en hangerig is op het bit.? Mischien is er wat loos met zijn gebit??
Of moet je een ander bit proberen.? Want ik denk niet dat je probleem over is als je hem een keer zonder bit rijdt. Succes

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 23:10

Hartstikke goede oefening.. Je kunt hem ook meer op stem gaan trainen........ Goede oefening... ook goed voor je zit.

*tiptiptip* Doe het geen 1 1/2 uur zonder zadel ( blauwe kont )