[VD] haflinger leren zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

[VD] haflinger leren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 13:47

hoi hoi!
ik heb een haflinger van 7 jaar en ik zou hem graag willen leren zitten... weet iemand hoe dat moet??
en andere kunstjes wil ik hem ook wel leren!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:22


Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:28

Idd, kijk eens naar dat topic. Eerst de basis. Van daar uit kan je moeilijkere oefeningen gaan doen(geen kunstjes of trucjes, t zijn echt nette oefeningen imo).
Met Dennis ben ik al minimaal 2,5 jaar bezig en hij kan pas een paar maanden zitten.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:30

Ik ben het helemaal mee eens met summertje en Dennis.

BTW een haflinger leren zitten doe je niet anders dan bij een KWPN'er, tinker shetlander hoor

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:12

Als eerste, welkom op Bokt Lachen

Je kunt even het best in dat topic kijken, zelf vind ik de site van Pinky_Girl heel informatief.
Je moet beginnen met aan aantal basis dingen als mee lopen, halthouden en achterwaarts gaan op commando. Daarna dingen als blijven en komen.
Pas als je dat allemaal netjes onder controle hebt vind ik dat je pas verder kunt gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:07

vanuit het liggen kan je heel makkelijk doorgaan naar zitten. Zelf ben ik gewoon begonnen met de dingen aanleren die mij leuk leken. Ik gebruik altijd de clicker.
Wat ik ook niet snap is waarom je zou moeten beginnen met meelopen, halthouden etc. Dat vind ik meer iets met opvoeden te maken hebben en niet met vrijheidsdressuur. Ik ben gewoon begonnen met leren liggen en daarna gewoon wat mij leuk leek.