overnachten in Edinburgh - waar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

overnachten in Edinburgh - waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 00:41

Het wordt tijd om weer eens naar Schotland te gaan. En het liefst naar Edinburgh natuurlijk, dat is voor mij alweer een hele tijd geleden. Van de hotels, hostels, guest houses en B&B's op internet word ik niet wijzer, ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom maar even wat ervaringen peilen:

Wie weet er nog een leuke plek om te overnachten in Edinburgh? Niet al te duur, het hoeft ook geen tig-sterren-accomodatie te zijn. Als het maar schoon en rustig is (dus liefst niet boven een drukke kroeg, ik wil wel kunnen slapen) en op loopafstand van het centrum. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:16

Zal het vriendlief even vragen als hij terug is uit India (morgen ochtend). Hij heeft daar gestudeerd en komt zelf uit Glascow. Dus misschien weet ie iets.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:52

Ik ben verschillende keren in Edinburgh geweest, en heb in verschillende b&b's overnacht. En ook een keer in een hostel.
Brodies hostel aan de Royal mile is niet aan te raden. Maar van anderen heb ik gehoord dat castlerock in de omgeving van het kasteel erg goed is.

Bij de b&b's is mij het best bevallen:
Colquhoun guest house
5 Marchhall Road
Edinburgh
EH16 5HR
Tel: 0131 667 8481
Email: grace@colquhounhouse.freeserve.co.uk

Dit is een 3 sterren b&b en erg aardige mensen. Zitten wel een stukje uit het centrum, maar het is goed te lopen en er is een goede busverbinding.
Ik weet niet wat je budget is, maar wij hadden er ong. 5 jaar terug een 2 persoons kamer met toilet en douche op de gang voor 21 pond, maar dit was in augustus, dus het kan zijn dat ze buiten die periode andere tarieven hanteren.

Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar rond het festival is het toch aan te raden ruim van te voren te reserveren. Op www.edinburgh.org staan adressen van accomodaties en anders op de dag van aankomst naar de tourist information en daar dan iets regelen.
Succes met zoeken.

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:51

volgens mij zijn ze van Yorin travel er ook wel eens geweest, moet je even op yorintravel.nl kijken Succes!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:55


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:01

kijk even op wereldwijzer. nl of com..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 21:25

Het probleem is dat er op internet zo ontzettend veel aanbod is... Daarom wil ik graag persoonlijke ervaringen horen. Haha!

Maar met jullie links kan ik vast wel iets, ik ga zo even kijken, bedankt alvast! Lachen

BTW 't is voor dit voorjaar, niet in de tijd van het festival. In die periode ben ik er ook wel eens geweest en ook met nieuwjaar, maar dat is al jaren geleden en toen konden we bij iemand thuis overnachten. Alleen is die jongen inmiddels verhuisd, dus dat gaat niet meer werken. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:59

Wij zijn vorig jaar mei nog in Edinburgh geweest.

Hotel heette iets van Osborne Hotel (of House oid). Best ok hotel, vlakbij Princess-street. Vlakbij goede bioscoop, goede pub en goede boekhandel Clown.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:39

Ik ben er 2 keer geweest. De eerste keer hebben we overnacht in een jeugdherberg.
De tweede keer zijn we op de bonnefooi gegaan. Daar hebben we een bb uitgezocht. Gewoon langs gelopen en gevraagd. Dat was toen in het hoogseizoen, en er was redelijk plek.
Wij zaten toen uiteindelijk net buiten het centrum, ong. een kwartier lopen, maar ook goede busverbindingen.
Heel veel plezier in elk geval, ik vind het een geweldige stad!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Benny1996, brennie85, cinniz123, Danseresje, F_Orumster, fetisje, FransienE, LieZ_Horses, marga1, MarJon, Marloes_92, RSLevi, ryukapple, SemrushBot, SunnyHorse, Tine1987, Traiectum, Vinny12511, wisja en 35 bezoekers