welke virusscanner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

welke virusscanner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:18

Welke virusscanner (zo uitgebreid mogelijk) is betaalbaar en kun je zonder risico op je pc installeren (windows XP home ed)? Ik heb het dus over een originele versie.

Northon systemworks schijnt een drama te zijn. (en aangezien ik net al de splinternieuwe Aldi pc heb laten vastlopen zodat ik kon herstellen tot het punt van vanmiddag, heb ik geen zin in vastlopers)

Wat kost een goede virusscanner welke zich automatisch updated?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:24

Ik heb op mijn computer Norton Antivirus. Mijn vriend is aardig expert op computer gebied en hij vindt dit de beste (en velen met hem uiteraard). Je kan het zo instellen dat hij zich elke keer automatisch update, heb ik ook aanstaan.

Een keer in de zoveel dagen komt er een klein venstertje op mijn monitor en die zegt dan dat de hele boel weer up to date is en helemaal virusvrij... Heel handig (hoef namelijk alleen maar op OK te drukken)!

Dit raadt ik je dus aan (eigenlijk dus mijn vriend)... Succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:28

Op de e-mail heb ik de virusscanner van Planet, alle mails worden automatisch gecontroleerd.
Ik heb het nu 1 jaar en nog nooit een virus binnen gehad, werkt dus goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:01

Norton vertraagt je systeem met zo'n 10%, zou ik dus niet nemen. Er zijn zelfs virussen die Norton gewoon uitschakelen.
Ik heb een bedrijf in computers en gebruik zelf AVG. Gratis, zeer goed en makkelijk en snel te updaten.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:58

Wij hebben ook Norton Anti virus en die bevalt me prima. Zolang Norton niet aan het scannen is, is mijn PC supersnel. Tijdens de scan vertraagt mijn PC wat, maar ja, dat heb ik wel over voor een virusvrije PC.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:27

ik heb ook norton, prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:29

germie schreef:
Northon systemworks schijnt een drama te zijn. (en aangezien ik net al de splinternieuwe Aldi pc heb laten vastlopen zodat ik kon herstellen tot het punt van vanmiddag, heb ik geen zin in vastlopers)


Ik heb ook Norton Systemworks compleet op mijn computer geinstalleerd, maar ik heb er alleen maar voordeel van gehad tot nu toe...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:41

ik heb ZoneAlarm! Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:06

Ik heb ook NortonAntivirus2003 en heb nog geen problemen ondervonden met dit systeem... Computer is sinds aanschaf nog altijd virusvrij en ik hoop dit zo te kunnen houden ook...

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:09

Ik heb Norman, en die vind ik persoonlijk prettiger dan Norton (die had ik eerst). Mijn vader heeft een abonnement op internet update, dus iedere keer alsik mijn computer aanzet, kijk ik even of er updates zijn en die installeert hij dan automatisch. Met Norton stond mijn pc uiteindelijk vol met een paar virussen, is me bij Norman nog niet gebeurd.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:52

ik heb zojuist Norton AntiVirus 2004 gedownload en geinstalleerd Schijnheilig Gewoon gedownd met Kazaa

Ik heb windows XP.
En géén zin om hier vele euro's voor neer te leggen als het ook zo kan Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:55

Marreke schreef:
Norton vertraagt je systeem met zo'n 10%, zou ik dus niet nemen. Er zijn zelfs virussen die Norton gewoon uitschakelen.
Ik heb een bedrijf in computers en gebruik zelf AVG. Gratis, zeer goed en makkelijk en snel te updaten.


En dan nog dan vertragen ze het als het maar werkt. Norton scant wel alles dus alle email en excel en word docs. Dit kan je ook uitzetten dus ik zie geen problemen dat uitzetten gaat snel en makkelijk.

Ik heb op mijn laptop Norton zitten en op de pc McAfee zitten. Norton is prima geen problemen en van McAfee wordt ik knettergek die zit echt overal tussen moet iedere pagina die ik open 4 schermen wegklikken (goed voor rsi). Hij heeft wel als voordeel dat hij mijn palm ook scant en dat is wel een veilig idee. De diverse opties uitzetten is wat ingewikkeld en je moet dan vele schermen door. Niet even snel klik klik klaar helaas.

Over dat gratis is waar ze zo voor waarschuwen deze worden vaak niet snel geupdate en lopen achter de feiten aan. Ik betaal toch liever voor vooral als ik zie wat erop staat.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:01

Ik heb een orginele versie van norton anti virus nl gekocht en die werkt prima ik gebruik hem al jaren en koop ieder jaar de nieuwste.

Mij bevalt hij het beste heb ook ooit MCAfee gebruikt maar vind ik niet fijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:11

Ik heb net een nieuwe pc en daar zat norton 2003 bij. ik zette hem aan ging internetten en onderschepte het een na het andere virus. Zelfs een trojaans paard Haha! Maar kan verder niet vertellen of het goed werkt omdat ik hem pas net heb. Het updaten is een beetje een probleem dat wil niet. Dus ben ik al aan het mailen (je kunt niet bellen) met de helpdesk over en weer met iedere x zowat een week tussen het antwoord. Dat is wel een - puntje
Mijn zus had de nieuwe norton in een pc-zaak gekocht en daar was ie
€ 49.00.