Paard op stal ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Paard op stal ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 20:38

Bij ons op stal is vosje (carona) ingeslapen...
Helaas Verdrietig maar voor haar onwijs goed.. elke winter had ze enorm last van mok maar dat was nog niet eens zo erg.. Ze was aan 4 benen zwaar hoefbevangen. Ze hebben het een paar weken geprobeerd met de hoop t gaat wel weer beter. Elke dag wandelen in het begin wilde ze zelfs der stal niet uit.. Het ging weer een tijd beter en we kregen weer hoop tot het de laatste paar dagen weer goed mis was Huilen Er is veel geprobeert want de eigenaarresse der man is pas overleden en t was toch een herrinering aan hem. Maar ze heeft een nachtmerrie gehad en toen hebben ze de beslissing genomen onze lieve vos laten we inslapen.. vosje was maar 20 jaartjuhs jong wat natuurlijk niet oud is maar heeft een fantastisch leven gehad. We zullen der zeker missen maar het is beter in het belang van haar. Het is allemaal heel erg snel gegaan maandag avond heeft ze een spuitje gehad en dinsdag ochtend is ze gelijk opgehaalt!

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.


@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:59

Sterkte!

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:06

ook ik wens je en verder de mensen die dit paard lief hadden heel veel sterkte toe..

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:09

Heel veel sterkte!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:14

heel veel sterkte.... Ach gut

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:41

Heel veel sterkte Ach gut en je moet maar denken voor haar is het beter.

Ik vind dit altijd een erg mooi gedicht:

Rainbow Bridge

Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.
Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit huisdier naar Rainbow Bridge.
Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden, zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.
Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.........
Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en in de verte kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn verlangende lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij uit de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer apart te zijn.
De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien de liefdevolle kop, en je kijkt in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.
Dan kruis je Rainbow Bridge, SAMEN!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:48

Veel sterkte,

Het is waarschijnlijk het beste zo, pijn lijden is vele malen erger en jij zegt ze is nog maar 20 jaartjes jong, maar de meeste paarden halen deze leeftijd niet eens, maar als je een paard moet missen kan ik me voorstellen dat het tevroeg is geweest.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:46

veel sterkte...........

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:09

Heel veel sterkte, weet wat het is en voel met jullie mee.
Op het werk hebben we nl. vorig jaar ook een 29 jarige Shetlandpony moeten laten inslapen. (ouderdom)

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:08

wat naar zeg.
Bedenk maar dat ze nu geen pijn meer heeft.
Heel veel sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:33

Het is nooit leuk als een paard wordt ingeslapen.. al ik het vaak wel de beste beslissing.. nu heeft ze tenminste geen pijn meer..

Heel veel sterkte ermee !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:35

heel veel,sterkte

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:26

thnx voor alle lieve reacties dat is zoow mooi van bokt ze staan altijd voor je klaar!

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:35

Mizz_mol schreef:
Bij ons op stal is vosje (carona) ingeslapen...

gaat het om het paard van meneer van Rooijen?....
echt heel verdrietig hoor zoiets! allemaal veel sterkte!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:39

jeetje wat erg zeg. Eigenlijk nog te jong vind ik maarja. Jullie hebben het beste gedaan voor het beestje en meer kun je niet doen

Iig HEEL veel sterkte Ach gut Ook de eigenaresse he !!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:48

rhijnauwen"]
[quote="Mizz_mol schreef:
Bij ons op stal is vosje (carona) ingeslapen...

gaat het om het paard van meneer van Rooijen?....
echt heel verdrietig hoor zoiets! allemaal veel sterkte!!
[/quote]

Jaa inderdaad... meneer van rooijen is er helaas niet meer dus het maakte het er niet echt makkelijker op voor mevouw van rooije

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:01

erg zeg, ik weet nu wat het is, mijn paardje is vandaag ook ingeslapen, (zie ander topic hier)
heel veel sterkte ermee, en wat goed dat die mensen gewoon de eerlijkste beslissing hebben genomen en niet alleen aan zichezelf hebben gedacht...
in mijn topic staan ook een paar hele mooie gedichten, misschien heb je er wat aan...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:07

SuperRoos schreef:
erg zeg, ik weet nu wat het is, mijn paardje is vandaag ook ingeslapen, (zie ander topic hier)
heel veel sterkte ermee, en wat goed dat die mensen gewoon de eerlijkste beslissing hebben genomen en niet alleen aan zichezelf hebben gedacht...
in mijn topic staan ook een paar hele mooie gedichten, misschien heb je er wat aan...


ahh jij ookv eel sterkte meis

Just Beleve and HOPE

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:09

dankjewel mesastamp, mijn paardje is maar 6 jaar geworden,
vind 20 toch al wel een mooie leeftijd, maargoed, het is niet eerlijk, het is zonde, maar als een beest pijn heeft moet je niet egoistisch zijn, maar eerlijk naar het dier, je moet hem helpen, dat is gewoon je plicht na alles wat zo'n dier voor je doet...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:10

heb het gedicht toch nog even voor je opgezocht...

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En ze krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je haar niet kan missen,
Egoisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder haar naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is ze zelf niet een keer,
Egoisch geweest.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 23:26

aah dat gedicht onwijs mooi! kan hier wel Huilen

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:30

Rainbow Bridge

Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.
Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit huisdier naar Rainbow Bridge.
Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden, zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.
Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.........
Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en in de verte kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn verlangende lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij uit de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer apart te zijn.
De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien de liefdevolle kop, en je kijkt in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.
Dan kruis je Rainbow Bridge, SAMEN!![/quote]

Ja, supermooi. heb ik op mijn prikbord hangen sinds mijn pony dood is (al 12 jaar)...
Heel veel sterkte
En dat andere gedicht: tearjerker! Erg mooi!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:51

Mizz_mol schreef:
Jaa inderdaad... meneer van rooijen is er helaas niet meer dus het maakte het er niet echt makkelijker op voor mevouw van rooije

wel een hele dappere beslissing van haar hoor! eerst haar man verliezen na zoveel jaren samen en dan nog zijn paard in moeten laten slapen...brr..ik krijg er koude rillingen van! Het zijn zulke lieve paardenmensen, ze waren altijd samen (op wedstrijden) ik heb vroeger zo vaak meneer van Rooijen als jury gehad, hij was altijd heel rechtvaardig! Ook zag ik hem vaak op de wedstrijden en startten we samen, hij meestal op zijn eigen fokproducten!. ooit is er ook een merrie van hem door de bliksem getroffen in de wei (heette ook iets van Sarona??) nogmaals heel veel sterkte daar bij jullie op stal !!! Ach gut

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:59

Jee het is natuurlijk nooit leuk als er een pony ingeslapen moet worden maar als ik dit zo hoor is het voor het beestje wel het beste geweest...

Heel veel sterkte Ach gut

.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 18:43

rhijnauwen"]
[quote="Mizz_mol schreef:
Jaa inderdaad... meneer van rooijen is er helaas niet meer dus het maakte het er niet echt makkelijker op voor mevouw van rooije

wel een hele dappere beslissing van haar hoor! eerst haar man verliezen na zoveel jaren samen en dan nog zijn paard in moeten laten slapen...brr..ik krijg er koude rillingen van! Het zijn zulke lieve paardenmensen, ze waren altijd samen (op wedstrijden) ik heb vroeger zo vaak meneer van Rooijen als jury gehad, hij was altijd heel rechtvaardig! Ook zag ik hem vaak op de wedstrijden en startten we samen, hij meestal op zijn eigen fokproducten!. ooit is er ook een merrie van hem door de bliksem getroffen in de wei (heette ook iets van Sarona??) nogmaals heel veel sterkte daar bij jullie op stal !!! Ach gut
[/quote]

Mevrouw van rooijen wilde nog 1 veulentje na de dood van meneer van rooijen.. en die word in juni verwacht en daarna is het over.. er zit een tophengst op alhoewel ik niet weet welke.. hopelijk maakt dat er weer wat vrolijker.. Ach gut

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera en 121 bezoekers