Don Renoir

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Don Renoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 09:53

Heeft iemand meer info over Don Renoir (Donnerhall x Renoir) ??

Ik heb een merrie aangeboden gekregen, een Don Renoir x Weltmeyer x Latano. Is dit mooi gefokt?

Had eerlijk gezegd gehoopt op een directe Donnerhall merrie maar die zijn onvindbaar tegenwoordig. Wie heeft er nog een jonge Donnerhall merrie?? Knipoog

Wie kent Don Renoir? Heeft hij in de sport gelopen? Fotootjes?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:58

Suzanne F. schreef:
Heeft iemand meer info over Don Renoir (Donnerhall x Renoir) ??

Ik heb een merrie aangeboden gekregen, een Don Renoir x Weltmeyer x Latano. Is dit mooi gefokt?

Had eerlijk gezegd gehoopt op een directe Donnerhall merrie maar die zijn onvindbaar tegenwoordig. Wie heeft er nog een jonge Donnerhall merrie?? Knipoog

Wie kent Don Renoir? Heeft hij in de sport gelopen? Fotootjes?


Gezien de bloedsopbouw kon dit paard wel eens niet te elektrisch voor je zijn. Knipoog

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:58

Afbeelding
Dit moet hem zijn als het goed is..
Hij wordt gereden door delphine meiresonne en eigenlijk weet ik er verder ook niet zo veel van Bloos
Afbeelding

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:09

Het is dat ik gisteren het tijdschrift van het BWP aan het doorbladeren was bij de voor 2004 reeds goedgekeurde hengsten anders had ik niet eens geweten van die hengst. In mijn provincie is het echt een heel erg onbekende hengst. Nog een vraagje Suzanne is het de Duitse Weltmeyer of is het Weltmeyer II (die dan wel een zoon is van Weltmeyer). Op papier van wat wij nu zien kan dit paard net zo goed duitse papieren hebben. Latano is in België een van de weinige springhengsten die ook nog beweging door vererven. Heb al enkele heel goed bewegende paarden gezien van Latano. Quicksilver van Jeannette Haazen is bij mijn weten een Latano. Latano gaf over het algemeen schimmels door.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 10:14

De echte Weltmeyer! Knipoog

Wel een mooie bok die Don Renoir! Die wil ik eigenlijk wel hebben!

Dus ik moet geen bloederig electrisch flipbeest verwachten?? Hyper!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:37

Latano zelf geeft voor zover ik weet rustige en koele beesten maar wel werkwillig. Don Renoir zou ik het niet weten totaal onbekend bij mij. Tja van weltmeyer is er genoeg bekend denk ik. Don Renoir staat op de kempenhoeve : www.kempenhoeve.be

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:45

Zelf ken ik de fokker van Don Renoir. De merrie waar hij uit komt, is eerder te klein en helemaal geen hengstenmoeder. Don Renoir zelf is moeilijk van karakter, maar met een goede amazone op de rug, moet een sportcarrière wel lukken. Ik kijk uit naar komend seizoen, ik hoop dat hij in de wedstrijdring verschijnt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:52

wat is te klein. volgens de website is Don Renoir 1.71m dus maat geeft de merrie wel door.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:01

Ja zeker. Teigetje hier op bokt heeft een 3-jarige van Don Renoir uit een moeder van 1,60m met het plan niet veel te vergroten. Die gaat nu ook naar 1,70m.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:04

Van Weltmeyer II heb ik overigens vorig jaar een prachtig veulen gezien!
Heb je foto's Suzanne?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:04

Suzanne F. schreef:
Dus ik moet geen bloederig electrisch flipbeest verwachten?? Hyper!


Dat past wel het beste bij je Haha! wat leuk zeg, van plan te gaan fokken? Of als sportpaard?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:09

welk kleur heeft het paard? er staat nl een Don Renoir x Weltmeyer x Latano x een volbloed (weet de naam niet meer) op hun website te koop. Misschien is dit wel hetzelfde paard.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 15:12

petraaken schreef:
welk kleur heeft het paard? er staat nl een Don Renoir x Weltmeyer x Latano x een volbloed (weet de naam niet meer) op hun website te koop. Misschien is dit wel hetzelfde paard.


Yep dit is dezelfde. Ze heet Contessa van de kempenhoeve en is een Don Renoir x Weltmeyer x Latano x Darling boy xx.

En ik weet niet of ze me wel zo aanspreekt. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar een zwarte 2 of 3 jarige merrie met een zeer interressante bloedlijn, het liefst een directe Donnerhall afstammeling maar die zijn zeldzaam tegenwoordig.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:21

Haha! ik heb een 3jarige Larome x Donnerhall Haha! (donkerbruin, bijna zwart)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 15:35

Missouri schreef:
:D ik heb een 3jarige Larome x Donnerhall Haha! (donkerbruin, bijna zwart)


Waarom nou geen 3 jarige zwarte Sandro hit x Donnerhall??? Of een Florestan x Donnerhall?? Boos! Knipoog

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:40

Suzanne F. schreef:
Dus ik moet geen bloederig electrisch flipbeest verwachten?? Hyper!


Neuh..... dat kan haast niet Scheve mond
Ik zou idd op zoek gaan naar een merrie waar vooral die echte Weltmeyer niet in de pedigree zit..... Knipoog Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:44

het kan nooit kwaad om het paard eens te gaan bekijken en misschien eens te rijden. Papier zegt nog niets over het paard zelf. Ga eens kijken, misschien bevalt het paard je wel. Je bent niet verplicht om haar te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:44

Aimee schreef:

Neuh..... dat kan haast niet Scheve mond
Ik zou idd op zoek gaan naar een merrie waar vooral die echte Weltmeyer niet in de pedigree zit..... Knipoog Haha!


Ik zou ook proberen een beetje uit de buurt te blijven bij Weltmeijer bloed. Vooral als je gewend bent om Balzflugjes te rijden Haha!:D:D

Kan het je nog weleens flink tegenvallen!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:48

Weltmeyer is meestal heet BTW. Wij hebben er ééntje, mag je eens proberen.
Donnerhalls best in Duitsland gaan zoeken. Wij zijn de onze 100km bij Berlijn gaan oppikken. Hier zijn ze zeldzaam en duur(der)!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:51

rechtstreekse Donnerhalls ga je hier in België haast niet vinden inderdaad en zoals Zannekin al zegt ze zijn duur hier. Dat geldt eigenlijk voor alle echte dressuurbloed lijnen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:54

Suzanne, dat is dan toch een Weltmeyer II volgens mij.
Deze staat ook op de site: Donnerhall x Akzent II x Panther

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:55

Ben ik 3 jaar geleden naar gaan informeren Chantal, heb het al gePB't Lachen.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:56

Zannekin schreef:
Weltmeyer is meestal heet BTW. Wij hebben er ééntje, mag je eens proberen.

Gelukkig stoelt mijn mening wat betreft Weltmeyers op meer dan één nakomeling en geloof me...... die zijn echt niet heet. En dan nog, hier wordt bedoeld dat ze een traag achterbeen hebben.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:59

Suzanne F. schreef:
Wie heeft er nog een jonge Donnerhall merrie?? Knipoog


Dhr Lisman heeft nog een Donnerhall X Rubinstein merrie. Ik denk wel dat je hem kent. Merrie is niet heel jong meer geloof ik, wordt niet in de sport uitgebracht..[/list]

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:51

ik heb don renoir gezien op een wedstrijd jonge paarden. (jah, is weer een tijdje geleden hoor Haha! )

K'moet zeggen dat er op die moment paarden waren die veel beter liepen als hem. de stap was nogal problematisch.

maar voor die 5 minuten dat ik hem in de ring zag en in het inrijden...hij kan ondertussen al veel verbeterd zijn natuurlijk. maar toen , verdween hij gewoon in de massa ........(en ging m'n aandacht naar een ander paard, nl. pava jr. van de helle Haha! )