regio Eindhoven: interesse voor samenkomst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 23:58

Hoi, ik ben benieuwd of er ten zuiden van Eindhoven meerdere Bokt bezoekers zijn die wel interesse hebben om (laten we beginnen met) 1 keer ergens in een manege bij elkaar te komen om samen te rijden.
Zit nog niet echt te denken aan een clinic of zoiets, maar heb zelf wel behoefte aan om met meerdere paarden tegelijk te trainen. Ben veel in mijn uppie bezig en dat was wel te merken op de wedstrijd in Eersel afgelopen weekend. De pleasure leek wel een wedstrijdje om het hardst. Mijn paardje keek met een scheef oog naar alles wat hem in wou halen en zette er dan de sokken in om dit te voorkomen.
En natuurlijk ook gewoon om dat het gezellig is en we misschien iets van elkaar kunnen leren.
Ik heb geen eigen manege en het geld groeit me helaas niet op de rug, dus het wordt een kwestie van afhuren en samen betalen, dus.........laat het me weten als je interesse hebt. Doei


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 07:32

Goed initiatief! Ik woon bepaald niet in Eindhoven maar als het in het weekend is kom ik misschien ook wel rijden. Als ik tenminste als niet brabo er bij mag Haha!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 07:55

schitterend onze inspanningen in Leusden beginnen de vruchten af te werpen.

weet je; dat geeft een goed gevoel,
ga door ; gewoon doorgaaaaaaan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 08:52

Ik heb het er met onze manege over gehad. De binnenbak mogen jullie gebruiken bij een clinic achtig iets. Gewoon gratis.

De manege ligt in Mierlo. Dus net iets onder eindhoven...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:14

Ha Karin,
Dat lijkt me heel leuk! Hoe en waar had je het in gedachten?

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:07

Goed initiatief K@rin!
Enne, die manege in Mierlo is natuurlijk toppie!
Wie weet kan ons Moniekske iets doen.....
Gaaf!
Ik doe mee met mijn poepescheet, in Mierlo kan ik nog wel komen, denk ik...
groetjes Jac Party!!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 21:05

Okay, dat begint al goed te klinken.

Heike kun je me de naam van een contactpersoon en het adres/telefoonnummer van die manege in Mierlo bezorgen. Is de bak van normale afmetingen (20x40)? En is er ruimte voor een aantal auto's met trailer, kantine aanwezig enz. Op zaterdag zal de bak wel bezet zijn met lessers, nietwaar?

Verder geen limburgers op Bokt aanwezig die bijvoorbeeld een keer in Weert samen willen komen rijden?

Ik denk dat we nog al gauw aan het weekend gebonden zijn om samen te komen (ik niet, maar de rest denk ik wel). Hoe liggen de voorkeuren; zaterdagochtend/middag, zondagochtend/middag?

Kom maar op met die goede ideeen.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:23

Leuk initiatief karin Lachen En wat leuk ook van de manege heike Lachen ... is het manege de nieuwe ark of is er daar nog een andere?
En ook al leuk dat marianne ook wil komen Lachen

Ik denk dat ik dan Gsus maar naast Dreamer van Jac op de trailer laad en es kijk of ie inderdaad helemaal over de rooie gaat arriveren in mierlo... of dat het wel mee zal vallen *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Monique heeft in ieder geval aangeboden om hem daar voor me te rijden .... dan blijft de schade misschien nog beperkt Haha!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sprite op 2001-11-17 21:25 ]</font>

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:41

Zondag zou voor ons ideaal zijn. ochtend of middag maakt niet uit als het 's ochtends maar niet te vroeg is Dromen (toch gauw 2 uurtjes rijden voor ons denk ik)

Lijkt me leuk als dit door zou kunnen gaan!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 23:10

Ik zit zelf ook aan een zondagmiddag te denken. Ben verder, in afwachting van een reactie van Heike, ook nog in gesprek met een manege in Leende, vindt dit zelf een fijne manege (bodem) en ze ligt bovendien maar een klein stukje van de A2 af en is dus voor iedereen goed te vinden (met een paar bordjes).

Hoezo Sprite, is Gsus zo'n neurootje op de trailer? Hoe is dat dan gegaan toen je hem naar Stiphout hebt verhuisd? Bach remedie al eens uitgeprobeerd?

Jolande, weet jij of ze in Geldrop bij Meulendijks de grote bak verhuren (of zou ik nu wat te voortvarend zijn, gezien het aantal reacties)?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:00

De manege is inderdaad op zaterdag bezet. Maar op zondag kan het meestal wel.

Er is ruimte voor trailers en anders kun je ze parkeren op det parkeerterrein van hotel de Brug.

We hebben twee bakken. Een van 20x40 en eentje van 20x20.

Verder is er een hek aanwezig die je te paard open en dicht kan maken. (we hebben een uur westernles op de manege)

ze hebben ook een site. http://www.DeNieuweArk.nl

Je kunt ze bellen maar het kan ook via mij geregeld worden.

Enne sprite..Ik ben in Stiphout geboren. Waar staat je paardje ergens?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:49

Citaat:
Op 2001-11-17 23:10, schreef K@rin:
Hoezo Sprite, is Gsus zo'n neurootje op de trailer? Hoe is dat dan gegaan toen je hem naar Stiphout hebt verhuisd? Bach remedie al eens uitgeprobeerd?


Ja ja, trailers zijn eng... Gsus heeft het gepresteerd zich eens om te draaien in een één-paards-trailer en toen ik hem naar Stiphout verhuisde was hij maanden van slag. Helaas wist ik toen nog niet van de rescue van Bach.

Hij is pas drie keer op de trailer geweest en als ik hem niet vaker ergens mee naar toe neem leert ie het natuurlijk ook nooit. Daarom ben ik erg blij met dit initiatief.... mooie kans voor mij om een kort ritje met Gsus uit te proberen.
Tenminste als Jac en ik een trailer kunnen regelen.

En Heike, mijn paardje staat bij Harrie de Vries = 9 hectaren wonderschoon grasland direct langs de bosrand + dat boer Harrie een geweldige vent is die uitmuntend voor onze paardjes zorgt. Wat heb ik toch een mazzel Haha!

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:58

Wat leuk, een meeting van westernruiters bij mij in de buurt....
Ik kan voorlopig helaas nog niet mee doen Verdrietig maar mijn paardje wordt in het voorjaar ingereden, dus daarna heb ik wel interesse! *LOL*

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 10:24

Hoi Marielle,

je kunt natuurlijk ook gewoon komen kijken zolang je nog niet op je paardje kan meerijden. Zullen wij wel zorgen dat er ook iets te zien is.
Hoop binnen een paar dagen definitieve datum en adres te kunnen geven. Tot dan

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 00:01

Wat denken jullie van zondag 16 december, ik kan vanaf 15.00 uur de bak in Leende hebben.

Ik dacht zelf aan anderhalf uur (mits we niet met tien paarden of meer zijn zodat we moeten splitsen in 2 groepen, zal wel niet). We zullen toch ook wel wat ouwehoeren onder het rijden.

Om toch enige structuur aan het geheel te geven zodat we niet alleen maar met ons eigen paard en rijden bezig zijn, dacht ik dat we misschien van gedachten kunnen wisselen over een onderwerp, en aangezien dit de eerste bijeenkomst is dacht ik dat we maar het beste onze visies op het "losrijden" kunnen geven. Wel/niet voorwaarts, wel/niet buigoefeningen, en zo ja welke dan.
Ik wil voor diegene die er niet mee bekend zijn wel uitleggen wat de "snaketrail" inhoud (buigoefening van Bob Mahew). Sprite en Jac kunnen me daarbij wel helpen.
En dan kunnen we bijvoorbeeld afsluiten met het in scene zetten van een Western Pleasure wedstrijd met tips en regels waar je bij de wedstrijden rekening mee moet houden. Dit kan ongeacht de leeftijd of trainingsgraad van de paarden, op een wedstrijd scheurt er ook wel altijd iemand rond (ik??!!), dat is niets nieuws.

Laat maar weten wat je er van denkt, en of je van de partij zult zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 00:09

Dus niet de manege in Mierlo. jammer. Ditte(westernruiter van sal) zal het erg jammer vinden. En ik ook.

misschien een andere keer.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 07:19

16 december zijn er nogal wat wedstrijden, waaronder de kerstwedstrijd van de WRAN. Daar wilde ik toch wel graag kijken. Is een andere datum nog een optie *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:44

Waarom niet in Mierlo Karin? Dat is een lekkere grote bak en ruime kantine....en gratis bovendien.

Maar ik moet niks zeggen want ik weet niet eens of ik wel kan komen....het gaat niet best met Gsus z'n knieeen en voorlopig mag ik de komende weken niet op hem rijden....ik hoop dat de osteopaad over 2 weken een wonder kan verrichten Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:11

Ik rij geen western maar vind het wel leuk. en ik woon in Eindhoven. Ik ben dus ook geinteresseerd in deze meeting!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:29

Jammer dat het niet in Mierlo is? Het schijnt dat ze daar ook een beetje into western zijn! Affijn, mijn moeder is jarig die dag, maar ik probeer toch te komen met Dreamer, Monique wil misschien ook wel komen, kan zij mooi de snaketrail voordoen!
Hou je ons op de hoogte?

doei

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:29

Ha Desiree,

Misschien mag je wel een zadel lenen van Ivonne. Dan kun je met Paddy mee doen in de pleasure. Dat zou nog niet zo verkeerd voor haar zijn.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:37

Waneer beslissen we waar en waneer het is. Gaan we nu naar Mierlo of naar Leende? Staat de 16de vast ? Effe gaan beslissen met zijn alle anders wordt het niks.
Mierlo kan als ik het goed begrijp. Is in Leende ook al gevraagt of het kan. Is dat de manege die langs de weg naar Weert ligt trouwens? Want ik kan me voorstellen dat het daar ook reuze druk is in het weekend.

Meulendijks in Geldrop is denk ik geen optie ten eerste heb ik niet zo'n goede ervaringen met hun en western rijden (zo'n zadel hoort aan de muur!) en ten tweede is daar zo wat elk weekend wel wat te doen.

Het lijkt me erg leuk om elkaar eens te zien en ervaringen uit te wisselen.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:22

als ik mijn engels gereden paard een westernzadel op leg en ik mag meedoen, wil ik haar graag meenemen hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:12

ik kan overigens niet op 16 december..... Ik heb dan 2 paarden te starten op de wedstrijd van onze eigen rijvereniging, en dan moet ik dus ook helpen. Kan het niet naar januari worden verzet?

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 21:45

Ja het wordt wel tijd om te beslissen. Ik wou toch naar Leende gaan, fijne bak, dicht langs snelweg dus makkelijk te vinden voor iedereen zonder kilometers drempels, wegversmallingen, stoplichten e.d.. Veel ruimte om de bak heen voor kijkers die ook willen luisteren, goede bodem en leuke kantine, draait geheel op vrijwilligers van de plaatselijke ponyclub. Het is geen manege met stallen maar alleen een binnenbak, dus we zijn lekker op ons zelf. Wel een aantal stands langs de bak om de paarden even vast te zetten.

Bovendien kan Heike ons de volgende keer dan uitnodigen in Mierlo ....(hint)

Ik heb drie mogelijke data, allen om 15.00 uur:
9 dec.
16 dec.
23 dec.
dus roepen jullie maar wat het beste uitkomt, mij maakt het niet uit.

Het is trouwens niet de manege die in Leende stijf tegen de A2 aan ligt, maar net aan de andere kant, kilometertje verderop, maar ik hang wel een paar bordjes op, kan niet fout gaan.

Heb er zin in, jullie ook?

Desiree, geen probleem wat mij betreft hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich en 11 bezoekers