Politie moet het goede voorbeeld geven?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Politie moet het goede voorbeeld geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 20:01

Vanmiddag reed ik hier door het dorp in de auto, zat er een politie achter me, in het dorp geld een 30 km zone, dus ik rijd iets van 35 km/h en die politie zat achter me te douwen, draaien ik de weg buiten het dorp op waar je 60 mag, scheurt de politie met een nood gang mij voorbij, rijd bijne fiets van zijn sokken omdat hij in wilde halen terwijl er tegenliggers kwamen en hij reed toch gauw 90 km/h ergens waar je 60 mag!!
(hij had btw GEEN zwaailichten aan ofsow...)
En dan denk ik waar gaat het naar toe met deze wereld??
De politie moet toch het goede voorbeeld geven?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:08

ach ja de politie mag tegenwoordig alles, zonder gestraft te worden!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:10

Haha, ik laatst ook. We gingen `s avond een klein stukje voor stal buiten uitstappen. Maar ik had niet me lichtdingetjes om, en toen hield een agent ons aan op de fiets. Bla bla bla en we mochten doorrijden. Maar die agent fietst weg, wat denk je? ZONDER LICHT!! TSSS

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:15

voor zwaailichten of sirene zijn bepaalde regels [om ze te mogen voeren].
misschien voldeden ze daar niet aan.

Citaat:
Maar die agent fietst weg, wat denk je? ZONDER LICHT!! TSSS

haha, dat is grappig! heb je hem niet even terug geroepen?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:26

dat vind ik wel ja

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:32

Ach ja, de jute mag alles maken he? Maar o wee als ze jou zien, om het minste of geringste slingeren ze je op de bon Boos!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:36

De politie vindt zichzelf geloof ik nog al wat. Beetje jammer dat zowat heel Nederland daar anders over denkt.
En hoe komt dat? Inderdaad, door zelf gewoon schijt te hebben aan de regeltjes waar wij ons als burgers aan moeten houden omdat we anders door de politie worden bekeurd...
stelletje sukkels

Mijn respect voor de politie is er allang niet meer.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:58

Er zitten iid nogal wat regeltjes aan het rijden met zwaailicht en sirene.
Het mag eigenlijk alleen als er echt gewonden zijn en de meldkamer moet toestemming geven.
Ook is het soms niet handig om met zwaailicht en sirenen te rijden, bijv: er zitten nog ergens inbrekers binnen dan is het niet handig om met zwaailicht en sirene de straat in te rijden.

Zelf heb ik met de hond een heel groot werkgebied, de hele noord-west Veluwe (globaal de driehoek tussen Apeldoorn/Putten/Zwolle) en moet ik soms grote afstanden afleggen om ergens te komen.
Ben ik bijv. in Harderwijk en moet ik snel naar Heerde voor een vechtpartij (mag ik dus niet met zwaailicht en sirene heen) houd ik me dus niet aan de snelheidregels.
Iemand anders weet dan niet waar ik naar toe onderweg ben maar ziet me alleen met 170 over de snelweg scheuren.
Dit is ook wettelijk geregeld in de Wegen Verkeerswet heeft de politie ontheffing voor de regels gekregen, dat wil niet zeggen dat we niet op de veiligheid van anderen moeten denken.
Als ik heel eerlijk ben zijn er best collega's waar ik zelf niet graag bij in de auto zit, maar ja dat geldt ook voor andere mensen Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:36

Ach, hier scheurt alles je voorbij (ook al rij je zelf te hard), schieten ze door rood licht, vol op de rem bij flitspalen, op het fietspad voor de frietkraam parkeren enz enz. Sta nergens meer van te kijken eerlijk gezegt...

Heb 1 keer naar een politieagent gezwaaid die zat te bellen op een 80-km weg. Vond ie niet leuk Bloos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:45

Ach, de politie deugt voor geen meter.
Ze doen zelf alles wat niet mag volgens de wet.
De drugs die ze afpakken gebruiken ze zo nu en dan zelf.

En natuurlijk, mag de politie WEL dubbelparkeren, op de stoep parkeren en tegen het verkeer in rijden ed.

Je hebt aardige en goede agenten, maar elke agent gaat overtreed zo nu en dan lekker een regel.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:45

Er waren laatst 2 agenten bij mij in de winkel, heb ik ze toch even fijn verteld dat ze fout geparkeerd stonden Schijnheilig Ze stonden op de stoep. Heel de parkeerplaats was leeg Haha!

Oeps Bloos!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 21:48

Ilindra schreef:
Er zitten iid nogal wat regeltjes aan het rijden met zwaailicht en sirene.
Het mag eigenlijk alleen als er echt gewonden zijn en de meldkamer moet toestemming geven.
Ook is het soms niet handig om met zwaailicht en sirenen te rijden, bijv: er zitten nog ergens inbrekers binnen dan is het niet handig om met zwaailicht en sirene de straat in te rijden.

Zelf heb ik met de hond een heel groot werkgebied, de hele noord-west Veluwe (globaal de driehoek tussen Apeldoorn/Putten/Zwolle) en moet ik soms grote afstanden afleggen om ergens te komen.
Ben ik bijv. in Harderwijk en moet ik snel naar Heerde voor een vechtpartij (mag ik dus niet met zwaailicht en sirene heen) houd ik me dus niet aan de snelheidregels.
Iemand anders weet dan niet waar ik naar toe onderweg ben maar ziet me alleen met 170 over de snelweg scheuren.
Dit is ook wettelijk geregeld in de Wegen Verkeerswet heeft de politie ontheffing voor de regels gekregen, dat wil niet zeggen dat we niet op de veiligheid van anderen moeten denken.
Als ik heel eerlijk ben zijn er best collega's waar ik zelf niet graag bij in de auto zit, maar ja dat geldt ook voor andere mensen Knipoog


Ik kan best begrijpen dat er regels aan vast zitten, maar bovenal komt toch de veilig heid lijkt mij, en dat was ver te zoeken
En volgens mij zijne r ook een hoop polities die er misbruik van maken...

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:57

Politie mag niet alles hoor.
Wij reden met behoorlijke snelheid (250/uur Bloos! ) in Belgie richting grensovergang. Twee Nederlandse motoragenten stonden in de middenberm van de snelweg geparkeerd. Kwamen meteen achter ons aan, natuurlijk. Vlak voor de grens wij in de remmen, dus exact 120km/uur Nederland in Haha!
Aan de kant gezet, papieren werden gecontroleerd en toen wilde "meneer" een bon gaan schrijven voor te hard rijden. Niet dus!, wij hebben hem er fijntjes op gewezen dat hij ons voor een overtreding in het buitenland geen bon kon geven.
Later nog een emailtje gestuurd (Min. v.Justitie) en ik heb ze daar nooit meer zien staan Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:59

Veiligheid is idd het allerbelangrijkste, daarom kan ik soms ook vreselijk ergeren aan het rijgedrag van sommige collega's.
Vooral omdat we nog geen 2 jaar geleden een jonge collega zijn verloren.
[AM] Collega verongelukt
Zij reden trouwens wel met zwaailicht en sirene, maar hadden geen rijopleiding.
Die ben je eigenlijk wel verplicht om te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:02

Doornspijk - 18-06-2002 Vanmiddag even voor 16.00 uur is een politieagent dodelijk verongelukt en raakte zijn collega zwaar gewond.

Het ongeval gebeurde even buiten Doornspijk toen de beide agenten op weg waren naar een spoedmelding. Hierbij gaat men met sirene en zwaailichten met hoge spoed naar een melding.
Bij het uitrijden van Doornspijk richting Elburg raakte hun voertuig op de Zuiderzeestraatweg met het voorwiel tegen de vluchtheuvel en verloor de bestuurder de macht over het stuur.
Het voertuig knalde met hoge snelheid tegen een boom en raakte zwaar beschadigt.
De chauffeur was opslag dood. In verband met de aard van het ongeval werd ook een Traumahelikopter ingezet. Brandweer Elburg heeft de bijrijder uit het wrak kunnen bevrijden. Het ambulancepersoneel en het Mobiel Medisch Team hebben het tweede slachtoffer gestabiliseerd en deze is kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle.

Door het ongeval was de weg Elburg - Nunspeet enkel uren afgesloten.

De twee agenten werkten sinds een jaar voor het team Elburg.
De verslagenheid bij het politiekorps en de brandweer is zeer groot.

dit is het bericht wat op de website van de gemeente Epe staat www.geo.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:03

Ik ken een ex-politieagente, werkte in A'dam, en wat ik van haar soms hoor....
Agenten kunnen gratis reizen, geen bonnetjes betalen, "wielklem, wat is dat?"......
En vooral "ach, u bent bekende nederlander...? ja hoor rijd u maar door"
Ridiculous!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:07

superlenie schreef:
Ik ken een ex-politieagente, werkte in A'dam, en wat ik van haar soms hoor....
Agenten kunnen gratis reizen, geen bonnetjes betalen, "wielklem, wat is dat?"......
En vooral "ach, u bent bekende nederlander...? ja hoor rijd u maar door"
Ridiculous!!!!!


Ik heb gratis een mechelse herder in huis en kan s'nachts gratis naar het Dolfinarium Schijnheilig
Nope, geen wielklemmen op de Veluwe en gratis vervoer hebben we niet nodig, we hebben dienstauto's

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:09

Wat mij betreft mogen de Nederlandse en Belgische politie daarin wel wat meer samen gaan werken. In zo'n achterlijke situatie (met die snelheid ben je echt niet goed bij je hoofd) moet je gewoon je rijbewijs en auto kwijt zijn en nooit meer terugkrijgen, plus nog een flinke gevangenisstraf ofzo.
On topic: Ik zie het hier ook steeds meer, links blijven hangen enzo. In veel gevallen zal er wel een reden voor zijn, maar het kan behoorlijk frusterend zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:20

Miran schreef:
Wat mij betreft mogen de Nederlandse en Belgische politie daarin wel wat meer samen gaan werken. In zo'n achterlijke situatie (met die snelheid ben je echt niet goed bij je hoofd) moet je gewoon je rijbewijs en auto kwijt zijn en nooit meer terugkrijgen, plus nog een flinke gevangenisstraf ofzo.


Helemaal mee eens...

Als een buitenlander in Nederland aangehouden word, moet ie of meteen betalen, of hij is zijn auto kwijt. De Duitse en Nederlandse politie werken, ook wat controles betreft, wel samen. Ik meende dat dat bij Belgie ook het geval was...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:56

Ik vind het niet alleen asociaal staan, dat hard voorbij scheuren zonder zwaailicht, maar ook nog eens levensgevaarlijk! Een auto die uit een zijstraat komt, of een overstekende voetganger verwacht niet dat er iemand met zo'n noodgang aan komt rijden, en kan de wagen ook niet beter aan horen/zien komen, omdat hij geen zwaailicht en sirene voert. Ik snap best dat het soms nodig is hoor, maar in veel gevallen is het ook gewoon puur het feit dat zij wel menen dat recht te hebben, en anderen niet.. Zo heb ik eens een politiewagen hard voorbij zien scheuren, die even verderop in de straat net uit zijn auto stapte om de friettent binnen te lopen..

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:56

Wat mij betreft mag de politie weer gewoon orde handhaver worden, die streng optreedt, als het nodig is. Mensen moeten weer respect voor de politie krijgen. En dat betekent dus dat de politie NIET op de stoep mag parkeren om een patatje te halen. En ze zijn ook geen wegwijzers. Als een toerist wil weten waar de dam is, dan gaan ze dat maar bij de VVV vragen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:58

Syph, snap dat nou... De goede man had honger! Voedsel is niet voor niets een eerste levensbehoefte...

Overigens ook een leuke: de rotonde voor het station in Venlo, tijdens de spits... Kom vrij vaak een politiewagen tegen daar, en iedere keer snijdt ie me mijn weg af, slaat ie af zonder knipperlicht, drukt ie me bijna van de rotonde af, enz enz... Agenten kunnen niet rotonde-rijden... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:59

Misschien moesten die politieagenten gewoon heel snel ergens zijn. Misschien een paar boeven vangen of zo, of een verkrachter. ZE hebben echt wel redenen om zoiets te doen hoor. WAnt ze zijn zich zeer bewust van de voorbeeldfunctie die ze hebben, daar worden ze echt wel op aangesproken.

De hond is de betere mens

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:01

Ik ben heel blij dat er politie is, en wat mij betreft overtreden ze elke regel die er is, zolang ze maar boeven vangen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:02

Duitsers ook niet Pervinco, die rijden bij ons 3 rondjes in de buitenste ring Bloos
Maargoed, dat is inderdaad opzich best gevaarlijk. Maar die rotonde bij ons, daar moet je gewoon ineens oversteken, want als je het niet doet, blijven de auto's rijden en kom je er nooit over Lachen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, ELNTIE, Ginny135, GrapeshotBot, JudithGigi, LonnekeXXX, maaikemuis, Mjelleke, xRaisin en 179 bezoekers