Vervolg 2 sponsorrit Thema Fantasy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Vervolg 2 sponsorrit Thema Fantasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 23:55

Wegens omstandigheden heb ik toch maar besloten om een nieuw topic te openen. Ik heb bekendgemaakt dat we Brooke Hospital gaan sponsoren. Dit aan verschillende mensen, en ik heb tevens hun mening gevraagd over wat zij daarvan vonden, en ik kreeg zeer regelmatig het antwoord van "ja, sorry, maar ik ken het niet, ikzelf zou het niet doneren,juist omdat het zo weinig bekend is..." heb ik wel een keer of 10 gehoord, zelfs het argument dat ik uit kan leggen wat het is hielp niet.. Dus ik denk dat het beter is dat we aan het Wereld Natuur Fonds gaan doneren. Ik hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen dat ik dit nu verander.

Verder blijft alles hetzelfde. De sponsorrit zal plaatsvinden op de Lage Vuursche en je mag zelf kiezen hoe je gaat. Te paard, met de kar of lopend. Het geldt nog steeds dat je verkleed moet als een fantasy figuur Lachen
8 Mei zal deze tocht plaatvinden. Meer informatie over waar en hoe zal nog volgen.

Verder heb ik ook nog een tip gekregen... Ergens op de Lage Vuursche is een restaurant waar je je paarden voor 1 euro kan stallen, zijn er mensen die het leuk vinden om daar langs te gaan en wat te gaan eten?
(Komen we dan aan in onze maffe pakken) als er genoeg interesse is dan zal ik ze gaan bellen om te vragen hoeveel ruimte ze hebben.
Ik weet ook dat er op de lage vuursche mogelijkheid is tot overnachtingen. Dus mensen die niet voor 1 dag heen en weer willen rijden, die kunnen daar ook overnachten.

Voor het gemak volgen hier nog de vorige links van de eerste tot de laatste:

[AM] Sponsorrit!!! Thema, Lord of the Rings / Fantasy!!
[AM] Vervolg sponsorrit Thema: Fantasy!!!

en nog de link waar je je extra paard aan kan bieden of eventuele zitplaatsen op de kar. Of, als je geen paard hebt, kan vragen op een paard of om een zitplaats.

[AM] Sponsorrit!!! - zoek en bied aan............

Verder (MIJN EXCUSES!) heb ik even mijn aanmeldformulier aangepast, slechts wat kleine dingetjes, en de mensen die hem al verstuurd hebben, zouden jullie hem opnieuw willen versturen? *sorry sorry sorry*

Hier alsnog mijn e-mail adres: tessa.geniets@wanadoo.nl

PS, bij aankomst op de lage vuursche, voordat de rit begint zal ik jullie vragen een handtekening onder het aanmeldingsformulier te zetten.
Misschien is het wat zeikerig, maar je weet maar nooit.

-------------------------------------------------------------------------------------

AANMELDINGSFORMULIER:

Bij deze meld ik mij aan voor de Sponsor-Themarit op 8 mei 2004 op de Lage Vuursche voor het WNF.
Ik weet zeker dat ik kan komen en mocht het voor mij onverhoopt mislopen, dan meld ik dit tijdig op het e-mail adres tessa.geniets@wanadoo.nl met het formulier dat hiervoor bestemd is.

Mijn boktnaam is:
Mijn echte naam is:
Mijn mobiel nummer is:

Ik heb een eigen paard tot mijn beschikking: JA/NEE
Ik heb een extra paard waarop eventueel iemand kan rijden: Ja/Nee

Ik kom niet te paard maar ik kom: Te voet en hoop dat ik mee kan op een kar / ik heb een kar ter beschikking
Ik heb een kar ter beschikking en heb: (...) plaatsen vrij voor mensen die te voet komen.

Ik kom te paard of met de kar en: Ik heb vervoer / Ik heb geen vervoer en ben op zoek naar vervoer.

Ik neem iemand mee die mensen kan helpen met de paarden, zie water geven, helpen opstijgen, eventuele scheuren in jurken e.d. kan verhelpen: Ja/Nee

Ik ben bereid om alsnog mee te doen mocht het om de 1 of andere reden niet lukken om tijdens deze rit werelnd natuur fonds te sponsoren.
Oftewel, het wordt gewoon een rit voor de lol. Ja/Nee

Ik stem er mee in dat eventuele onkosten zoals vervoer voor eigen rekening is: Ja/Nee
Ik stem er mee in dat mocht er schade door mij zijn aangericht, ik deze ook zelf vergoed: Ja/Nee

Ik vind het leuk om onderweg een hapje te eten (eigen kosten) Ja / Nee

Eventuele opmerkingen:

-------------------------------------------------------------------------------------

Verder heb ik ook alvast een afmeldingsformulier gemaakt voor het geval je onveroopt toch niet mee kan komen, meld dit op tijd!!!

-------------------------------------------------------------------------------------

AFMELDINGSFORMULIER:

Bij deze meld ik mij af omdat ik toch onverhoopt verhinderd ben om te komen.

Mijn boktnaam is:
Mijn echte naam is:

Ik had een extra paard ter beschikking die nu helaas niet meer ter beschikking is: Ja/Nee
Ik zou met de kar komen en had (...) plaatsen ter beschikking, dezen zijn nu niet meer ter beschikking: Ja/Nee

Eventuele opmerkingen:

-------------------------------------------------------------------------------------

En nog een algemene mededeling... AANHANG IS TOEGESTAAN!!!! ook al heeft deze geen paard. Vertel ze wel dat ze hoogst waarschijnlijk wel moeten lopen!!!

Eventuele sites waar je een kostuum kan kopen:

http://www.lordotringsshop.com/lotrshop/costumes.asp

Behalve dat je je via dit topic aan kan melden kan je ook vertellen hoe en als wat je gaat, staat allemaal vrij.
Laatst bijgewerkt door Xyris op 18-01-04 00:32, in het totaal 5 keer bewerkt

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:58

Het WNF vind ik ook prima(stiekum een beetje beter). Maar wat raar dat niemand 't kent?

- Offline -

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 23:58

Opnieuw bijt ik de spits af, ik ga (zoals al gezegd in het vorige topic) Als Nazgul te paard op Beauty:
It is I!!!
Afbeelding

Dit is het paardje waar ik op ga rijden.
Afbeelding

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 00:00

DeesDeBest schreef:
Het WNF vind ik ook prima(stiekum een beetje beter). Maar wat raar dat niemand 't kent?


GRRR en ik maar zeggen dat ik de spits afbijt Boos! *jank*
Mja, nou, mensen die niet met paarden omgaan lijken het niet te kennen :S maar ach, ik heb WNF al een mail gestuurd met wat we van plan zijn, of het mag waar we mee bezig zijn, waar we mee rekening moeten houden en of zij een speciaal doel aanstellen voor deze actie.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 02:08

Oh, en trouwens, voor de creatievelingen onder ons die als nazgul willen maar niet 150 euro uit willen geven voor een pak......

Party!!Men gaat naar een goedkope stoffenwinkel en koopt een stof die een beetje op jute lijkt, zwaar is en natuurlijk pikzwart. Men koopt 10 m stof.
Met een beetje geluk kan je voor 3 euro per meter uit zijn.

Party!! Met neemt 2 lappen stof van schouderlengte tot op de grond (zal zo rond de 1.60 zijn) en naait deze lappen stof aan elkaar, resultaat +/- 3 meter stof in de omtrek.

Party!! Bovenin de hals knip je NIKS, je neemt een touwtje en haalt dit (na de boel gezoomd te hebben) door de zoom heen en trekt dit aan, dan vallen er mooie plooien in. Dan maak je de mouwen erin. Zorg ervoor dat ze onderaan lekker wijd zijn en net aan niet helemaal over je vingers heen vallen.

Party!! Neem een paar oude handschoenen, oude chaps en oude schoenen, de handschoenen en schoenen spuit je helemaal zilver, de chaps maak je een sjabloon voor en je spuit een bepaalde vorm op de chaps.

Party!! Betreft de kap, dat is even wat moeilijker.
Men neme kippengaas, dit vorm je overdreven groot om je hoofd heen (of om een groot uitgevallen bal)
Je neemt dat isolatieschuim en vormt dit IN het gaas zodat de kap stevig op je hoofd blijft zitten.
Denk erom dat er geen vervelende haken aan zitten waaraan je je kan bezeren, je haar uit kan trekken of de kleding mee kapot kan maken.
Zorg er tevens voor dat de binnenkant van het gaas met ZWART bedekt is zodat er geen kippengaas te zien is.
Denk erom dat het kippengaas en centimeter of 5 vooruit moet steken want de kap moet ver overhangen.
Nu ben je zo ver om het stof voor de kap af te meten, voor moet de stof net op je borst vallen en achter moet de stof net over je schouderbladen vallen. Meet dit af als de kap op je hoofd zit en knip het ook af als de kap op je hoofd zit, zo netjes hoeft het ook weer niet te zijn.

Party!! Betreft de zwarte stof voor je gezicht... Tsja, je moet gewoon een stof zoeken waar jij doorheen kan kijken en de ander niet.
Dit maak je vast bovenaan de kap, vooraan de kap (zodat de vorm van je gezicht niet te zien is) en het te lange aan de stof stop je in de kraag van je "jurk" dan is gelijk het probleem opgelost van de blote hals.

Party!! Verder, hoe maak ik de stof oud....
Je knipt gewoon een aantal keer in de randen van de stof, pakt een heel scherp mesje en gaat de randen rafelen. heel simpel Lachen

Tips:

1: Zoom de boel niet af, maar maak er lekker rafels aan, dan lijkt het tenminste niet op een nonnenpak MAARRR zo'n 5 cm boven het gerafelde gedeelte moet je er wel even met de naaimachine overheen! Dit om te voorkomen dat de boel te ver uitscheurt.

2: Het is mooier en leuker om een oud touw om je middel te knopen... waarom? Als je zonder dat touw rondloopt dan wordt alles heel erg wijd, dat ziet er niet echt uit, dus met dat touw heeft alles een beter perspectief.

3: Als je het gewaad past, doe dat zonder schoenen. Knip de onderkant zo bij dat het gewaad NET de grond raakt. Als je dan je schoenen aan hebt dan heb je geen last van het gewaad, dan sta je er niet op. (Zelf uitgetest)

3: Het zwaard, kijk even iemand lief aan die een beetje handig is, laat die b.v.b 2 triplexplaten op elkaar vastlijmen, en laat hem of haar het zwaard uitzagen en in de vorm van een zwaard veilen. Het zwaard spuit je vervolgens zilver en bind je vast aan het touw om je middel.

4: Draag zwarte kleding met lange mouwen en een lange broek onder je gewaad.

5: Haal een zwart lint door de hals van je gewaad, zo zie je die niet meer.

In totaal, als je je even kwaad maakt en je doet dit met zijn tweeen dan kan je hier in een dag mee klaar zijn.

In totaal was ik kwijt:

Stof: 25 euro (ik ben gematst)
Handschoenen: 5 euro
Zilver spuitbus: 9 euro

39 euro totaal.

Voor de schoenen, chaps, kippengaas en triplex heb ik niet hoeven betalen. (chaps waren oud en niet geslaagd meer voor gebruik, op een enkele keer na dan, schoenen waren ook helemaal afgelopen en ik denk dat men kippengaas en triplex wel in de schuur heeft liggen, net zoals het touw) Dat isoleerschuim dat is bij elke bouwmarkt wel te koop.

Succes Knipoog (vragen staan vrij!!!)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:32

Lunatje, heb je daar ook een bouwplan van? Knipoog


Zeg Kais, wat zeg je ervan als we een middag gaan knutselen? Haha!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 02:34

hum, een bouwplan? kan je even wat duidelijker zijn Haha! (ik reageer morgen weer, ga nu slapie doen)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:35

In de vorm van foto's ofzo Haha! Ben niet zo handig namelijk...

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 13:38

ah, nou, foto's heeft mijn opa... een paar in ieder geval... ik kan er nu niet zo 1 2 3 aan komen aangezien hij heel erg sloom internet heeft Boos!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:34

Anders moeten jij en kais even op mijn msn komen ( tessa_geniets_@hotmail.com ) misschien kan ik het dan wat beter uitleggen.
Greetz

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 00:22

tessa: *waagt opnieuw een poging om het WNF en staats bosbeheer te berijken* btw, waar zijn alle mensen die in het eerste topic mee wilden doen? iedereen valt stil :S

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:26

Misschien vanwege de verwarring over de hoeveelheid topic's die er inmidels over gestart zijn Lachen. Heb je nog niks gehoord van WNF? jammer.

- Offline -

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 00:29

ja, ik denk dat het daardoor komt, nou, de reacties komen vanzelf wel, ik denk dat we d emeeste reacties krijgen in april ofzo, dan heeft men wat meer zekerheid over hoe hun maand in meieruit ziet.
Verder komt er van mijn kant waarschijnlijk 4 man aanhang mee met paard en al.

en WNF heeft wel gereageerd, maar slechts met de mededeling dat ze mijn bericht af proberen te handelen in 2 dagen en wat dus waarschijnlijk niet gaat lukken omdat ze te veel berichten krijgen.....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 16:25

Ga jij eigenlijk ook mee doen dees? of weet je het nog niet?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:13

Oi ik ben er nog hoor..ik wil nog steeds mee Haha!

Ben alleen ook nog steeds op zoek naar een peerd Tong uitsteken

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:23

astra4 schreef:
Oi ik ben er nog hoor..ik wil nog steeds mee Haha!

Ben alleen ook nog steeds op zoek naar een peerd Tong uitsteken

ja ik ook

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 21:25

Even algemene mededeling Knipoog als er veel mensen zijn die geen paard hebben, dan kijk ik wel of er iets te regelen valt bij 1 van de manege's denk het haast wel

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:05

Ik zie dit topic nu pas! Hmmm, in mei kan ik zeer waarschijnlijk wel. Moet alleen nog even bekijken met vervoer enzo.
Is het misschien leuk om hier meer mensen bij te betrekken? Ik ben bijv. ook member van een lotr fansite, hier zijn misschien ook wel mensen die mee willen en zij zullen er geen probleem mee hebben om te lopen Knipoog De meeste lopen liever dan op een paard te moeten zitten Haha! Ook doe ik aan LARP (Live Action Role Playing) Deze mensen gaan zoiezo al regelmatig in hun vrije weekenden voor de lol verkleed het bos in, misschien willen zij wel een gevechtscene naspelen ofzo... Zijn maar wat ideeen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:40

Ik wil ook nog steeds mee hoor
Heb idd even gewacht met reageren tot er wat meer duidelijkheid was, zoals vast meerdere bokkers Knipoog
Ik heb eens goed nagedacht over hoe ik wil gaan, ik wou eerst als Hobbit maar da's misschien een beetje raar met m'n bijna 1.80m Haha!
Heb DE boeken er eens op nageslagen en ben tot de conclusie gekomen dat het ook wel cool zou zijn om (samen met vriend, vriendin, familielid of who-ever Knipoog ) als Tom Bombadil en Goudbezie te gaan, ik als Goudbezie te paard en de aanhang te voet als Tom, compleet met baard en gele regenlaarsjes Knipoog Moet dus nog kijken of ik iemand zo gek kan krijgen, en hoe het zit met vervoer, maar gelukkig nog tijd zat om dat te regelen Knipoog
Ik heb zelf een knollebollie tot m'n beschikking, maar geen van de eventuele aanhang kunnen rijden dus dat worden zowieso lopers (hoe lang zou de rit in principe kunnen gaan duren, zitten er ook rustpauzes in?). Ik wacht dus nog heel even met het aanmeldingsformulier invullen
tot ik zelf ook wat meer zekerheid heb Lachen

O, trouwens, zou het wat zijn om tegen die tijd ook Hart van Nederland, de krant of iets dergelijks in te lichten? (om meer sponsors te krijgen eventueel en natuurlijk publiek Haha! )

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:47

lunatje schreef:
Ga jij eigenlijk ook mee doen dees? of weet je het nog niet?

Ik wil wel, maar 't hangt nu nog van een vriendin af die het nog niet weet. Huilen

- Offline -

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 01:22

Ik had in gedachten om Editie NL in te lichten (nieuws in het binnenland Haha!) maar hart van nederland is natuurlijk ook leuk!
Ennuh, ik had verder nog in gedachte, 1 tot 1,5 uur te rijden naar een restaurant, hier wat eten en drinken en dan weer terug. Dus met rustpauze Haha!

En als je geen vervoer hebt, kijk dan even in het andere topic, zoek en bied aan, misschien zijn er mensne die anderen kunnen vervoeren of toevallig langskomen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 01:27

Oh ennuh, die tolkien site? bedoel je fellowship.nl? als dat zo is, ik heb daar al een bericht geplaatst maar niemand reageert Boos!
Als je nog een ander idee hebt waar je berichten kan plaatsen, you're welcome Haha! Zet alleen wel de link van dit topic neer en zet erbij dat ze hier moeten reageren, want anders kan ik het allemaal niet meer bijhouden :S
En aanhang is natuurlijk welkom zolang ze maar in het fantasy thema vallen Haha! (en het liefst ook op de 1 of andere manier mee willen sponsoren)
(zodirect volgen nog foto's van het eindresultaat van mijn pak)!!!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:11

Ik wil nog steeds mee. Weet alleen niet of mag en of ik kan.
Ik heb iig geen beschikking over een eigen paard, Soraya kan niet mee.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:23

Zoekt oma een kleinkind? Haha! Wat een lieve oma hebt jij.

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers