Gatverd....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oney
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-01-04

Gatverd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 18:49

Heb ik dat!

Na zeven jaar eindelijk de knoop doorgehakt, mijn grote vriend (super brave ruin zonder gebreken of andere gekkigheid) sinds een maand of vier verkocht.
Lang gezocht naar een goed adres, en ja, gevonden (dacht ik ).
De mensen waar mijn paardje staat wachten tot de pony die ze al hebben verkocht is en dan ontvang ik het resterende bedrag van de verkoop van mijn paard (zo'n 75%!).

Zo gezegd zo gedaan, omdat ik graag wil weten hoe het met hem gaat heb ik regelmatig contact met de nieuwe baasjes, en alles gaat prima...
tot eind december.
Opeens wordt er niet opgenomen en wordt me beloofd dat ik teruggebeld wordt (not dus!)
Na een aantal keer langs te zijn geweest op het huisadres van de kopers van mijn paardje (zonder resultaat) heb ik begin januari contact.

Wat ik te horen krijgt verbaast me zeer:
"Ja, mijn moeder is werkeloos geworden en ik heb geen tijd meer voor 'em" en "mijn andere paardje is nog niet verkocht en ik denk dat ik ze maar verkoop en er maar eens een jaar mee stop"

Er is gvd een koopovereenkomst, en notabene midden in de winter komen ze met dit verhaal!! Boos!
Ik moet zeggen dat ik (omwille van het paard natuurlijk) de beste oplossing moet zoeken en dat houdt in opnieuw ergens een stal zoeken (want ja, ik heb natuurlijk alles opgezegd!) en dat valt in deze tijd niet mee .

Daarbij komt dat ik mijn paardjes heb verkocht i.v.m. tijdgebrek, je kan je voorstellen wat dat doet nu ik weer allerlei dingen op poten moet zetten naast werk, studie, en relatie...

Het is toch onvoorstelbaar dat mensen tot zo iets in staat zijn!
Moet je je voorstellen hoe het voelt dat mijn paardje daar alleen op stal staat (zich ongelukkig te voelen want ja, "ze heeft geen tijd om hem er iedere dag uit te halen" Verward ) en dat ik met m'n handen in mijn haar zit
om hem zo snel mogelijk daar weg te halen!

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die dit ook mee hebben gemaakt, en of er mensen zijn die ideeen hebben over hoe ik dit het best op kan lossen!

In ieder geval 1 tip, wanneer je je paard/pony verkoopt zorg dan dat je een goede overeenkomst hebt en dat je er een 100% goed gevoel bij hebt
je ziet het hier, een regeling treffen "omdat het geld dan wel komt..."
mij in ieder geval voor een lastig probleem heeft gezet.

Sorry voor de lengte van mijn verhaal, maar ik hoop echt dat jullie met me mee willen denken voor het zoeken naar een oplossing OK dan!

Alvast bedankt!

Groetjes
Inge

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:05

Nou dat is lekker dan. Misschien kun je via Bokt iemand vinden?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:08

Sjongejonge, wat banketstaaf zeg!!!
Ik zou idd een verzorgster voor mijn paardje zoeken, dan komt hij in ieder geval iets minder tekort.....

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:59

ontzettend belachelijk, heel veel succes er mee, nu ga jij hem terug kopen voor de 25% die je al gehad hebt ?
Zoek een bijrijdster die meebetaald ofzo, heel veel sterkte !
( waarom heb je hem verkocht ? )

Groetjes, Melissa

heidy_ravel

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:07

Zow egt errug man... Tja ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt maar in ieder geval veel sterkte....

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:11

Spetterlover"]
ontzettend belachelijk, heel veel succes er mee, nu ga jij hem terug kopen voor de 25% die je al gehad hebt ?
Zoek een bijrijdster die meebetaald ofzo, heel veel sterkte !
( waarom heb je hem verkocht ? )

Groetjes, Melissa
[/quote]

[quote="Oney schreef schreef:
Daarbij komt dat ik mijn paardjes heb verkocht i.v.m. tijdgebrek, je kan je voorstellen wat dat doet nu ik weer allerlei dingen op poten moet zetten naast werk, studie, en relatie...


Wat belachelijk! Ik kan me voorstellen dat je nu met je handen in het haar zit!
En ik heb begrepen dat ze die 75 procent nog niet hebben betaald?
Misschien kun je hem voor die 25% weer terug halen, en een bijrijdster zoeken??

Iniedergeval heel veel succes!

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:48

Echt vet stom!!!

Oney
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 20:52

Erg vervelend, dat zeker!

Een verzorgster/bijrijdster zoeken is inderdaad wel een goed idee!
Eerst maar eens kijken of ik in de buurt van mijn nieuwe woonplaats een stal voor hem kan vinden, daarna is dat het eerste wat ik ga doen!

Enneh, 25% van weinig (ik heb hem voor een vriendenprijs verkocht) is natuurlijk nog steeds weinig.
Ik zal veel kosten gaan maken de komende tijd en heb wel aangegeven dat ik het op z'n minst wel redelijk vind wanneer ik die 25% gebruik om de nieuwe stalling (gedeeltelijk) van te betalen.

Geen gek idee om te kijken of hier mensen zijn die interesse hebben in een lief paard, maar ik weet niet of ik er zin in heb meteen weer allemaal mensen uit te nodigen om naar hem te komen kijken (is echt een vervelend gevoel wanneer je een paardje waarvan je zelf wel weet dat het een lieverd is 'aan moet prijzen')

In ieder geval erg lief dat jullie zo snel gereageerd hebben!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:56

Ik zou hem echt zo snel mogelijk ophalen ! Er was hier toevallig gister of eergister een topic van iemand die haar paard ook verkocht had en nog een groot bedrag te goed had , mensen konden om een reden het paard niet betalen , paard is doorverkocht.....
Ik zal het topic even opzoeken.. maar voorkom dat dit bij jou ook gebeurd ! Zo snel mogelijk je paard halen en vanaf daar verder zoeken naar een goede oplossing !
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 21-01-04 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:00


Oney
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 21:31

Bedankt voor de verwijzing naar het topic.

Gelukkig is bij mij het paard nog wel aanwezig en heb ik wel gegevens van, en contact met, de kopers.
Mijn probleem is nu een nieuw huisje van mijn paardje zoeken (valt niet mee in de buurt van Voorburg, bij Den Haag) en op zoek naar een verzorger/bijrijder!

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:22

Ikz ou in ieder geval je paard daar weghalen zodra je ergens een stal kan vinden. Zo direct verkopen ze hem door en dan kan jij misschien naar de rest van je geld fluiten. Bovendien heb je dan kans dat je niet weet waar het paard heen is. Dan kan je hem net zo goed zelfs ophalen en verkopen aan een handelaar (en dat wilde je waarschijnlijk niet??). In ieder geval veel succes!!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:35

wat voor afspraken heb je gemaakt omtrent het evt. niet betalen van het restbedrag. maw wat staat er in dat verkoopcontract?

op zich zou ik nl. zeggen paard terug en naar die 25% kunnen ze fluiten. zoals je al aangeeft moet je kosten maken om je paardje weer onder te brengen, en door hun actie heb je de kans misgekopen je paardje te verkopen aan iemand die wel had kunnen betalen.

en idd ophalen!!! en zo snel mogelijk. echt wacht daar niet mee. als mensen geldgebrek hebben (en tijdgebrek) heeft als allereerste je paardje hiervan te leiden. en als ze hem verkopen voor hij bij jou terug is moet je nog maar zien of je je geld krijgt.

veel sterkte in ieder geval, en laat weten hoe het afloopt.

Oney
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:05

Zo snel mogelijk ophalen is inderdaad wel de bedoeling.

Het contract is rechtsgeldig, en biedt geen uitweg m.b.t. ontbinden.
Met andere woorden de juristen bij mijn rechtbijstandverzekering geven aan dat ik de kopers kan dwingen de resterende 75% te betalen.
En dat doe ik dus zekers niet, want dat houdt in dat ik mijn paardje dan kwijt ben, en een opmerking als "je kan 'em toch ook aan de handel verkopen" zoals door de broer van de koopster werd voorgesteld schiet bij mij in het verkeerde keelgat Boos! !
Ik ga toch zeker niet zoveel moeite doen voor een paard om hem vervolgens naar de handelaar te brengen! (geeft een beetje aan dat de kopers achter natuurlijk toch niet zulke 'paardenmensen' zijn ).

Mijn paardje heeft mij zeven jaar erg veel plezier gebracht en het minste wat ik voor hem kan doen is een baasje zoeken dat net zo blij met hem is als ik altijd ben geweest.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:24

Heb je nu wle een stal voor hem?? waar woon je ergens is de buurt??

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:07

Dit is echt weer zo'n rotverhaal... zoiets flik je toch niet?!? Nou ja, heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een stal vindt!