twijfels over stalling Quinto, raad nodig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 21:06

ik zit al een poosje te tobben over dit probleem. het is dus zo dat ik Quinto op een boerderij heb staan, waar ik ook Crosby verzorg.
ik verzorg Crosby nu alweer 2 jaar en heb vorig jaar november besloten om Quinto te kopen. na wat problemen met Quinto omdat ie heel erg ziek is geweest heb ik hem uiteindelijk in januari afbetaald.
toen al was ik het niet altijd eens met de boer en de boerin omdat hun te weinig aan de paarden deden ivm voer en medicijnen enz. ik zou stallingsgeld gaan betalen en daar zaten wat dingen bij zoals hooi stro en weidegang. eerst zou er wel brok bij zitten later weer niet. heb ik dus zelf gekocht, vond ik geen probleem. alleen (en dat is nu nog zo) voerden hun regelmatig niet Boos!
nu is dat dus ook zo. nu Quinto dus een jaar is geweest, kreeg ik stalgeld verhoging (op zich niet erg want ik betaalde eerst 100 en nu 150) alleen lopen ze nu erg te zeiken omdat ik Quinto nog hengst laat.moet in feite nu ineens 200 gaan betalen en als ik Quin nu nog laat castreren wel gewoon 150. ik laat hem nu niet castreren want het is mijn paard dus mijn keuze of ik hem hengst laat of niet. nou kreeg ik al van kim te horen toen zij Quint deed terwijl ik op vakantie was. dat de boer over mij had lopen banketstaaflen. ik zou amper komen en naar quinto omkijken. ook voerde ik te weinig uit op de boerderij (lees: ik hielp te weinig met dingen enz) ik kom minimaal 3 keer in de week, probeer vaker, maar zit ook met de afstand die ik moet reizen om bij Quin te komen en mijn werk. ook voer ik altijd als ik er ben de paarden die op stal staan,(en geef ze water) de geiten, de alpaca's, de fret en de kat. haal vaak hooi en stro van boven enz. strooi de stallen altijd op enz. daarbij rij ik Crosby ook nog eens (dat is dus hun hengst) rij de hengstenshows met hem als die er zijn. en als ik tijd heb en zin rij ik ook nog eens een merrie (of 2) ik ga mee naar keuringen met de tinkers en de veulens. was de paarden enz. ruim de rotzooi op die op de boerderij slingert. pas zelfs op de baby als de boerin aan het werk is en de boer even weg moet ofzo.

nou is het dus zo dat afgelopen weekende de boer en boerin het hele weekend weg waren. de zus van de boer zou de paarden doen. ik kom daar vrijdag de paarden die op stal stonden (Quinto, Crosby, Boukje en 5 veulens) hadden geen water meer en een gigantische dorst. heb ik dus allemaal water gegeven en hooi en brok. de grote koppel liep vooraan in de wei en heb daar eens gekeken. schrok ontzettend van hoe ze eruit zagen. de helft te mager terwijl ze drachtig zijn. kon wel Huilen toen ik dat zag. heb dus met een kruiwagen met een aantal hooibalen langs de weg in de wei gegooid zodat ze konden eten. (met gevaar op eigen leven, want ze jagen nogal hard op die weg) heb niet kunnen rijden ivm met de tijd en het donker worden (fiets liever niet in het donker door de weilanden in mijn eentje) had wel netjes een briefje voor de zus van de boer neergelegd dat de paarden gevoerd waren, maar het water nog een keer gedaan moest worden. kom ik zaterdagochtned met mike op stal om crosby op te halen. alles weer al het water op (op de veulens na) ga weer verschillende emmers gegeven en veel hooi en brok. crosby ingeladen en weg. kom ik 's avonds weer terug om kwart over 8 is dat mens nog niet eens geweest. weer alles giga dorst en geen hooi gehad Boos! ik dus weer gedaan. zondag ben ik thuisgebleven ivm met vervoer erheen. weet dus niet of ze de paarden toen heeft gedaan. maandag hoorde ik dat ze zaterdags wel was geweest (ja om 11 uur 's avonds, dat is toch geen tijd??) maar goed. het komt zo ontzetend vaak voor dat de paarden die op stal staan niks krijgen en een giga dorst hebben of amper wat krijgen iig.ik heb het al vaker tegen hun gezegd dat er meer gedaan moet worden aan de paarden enz. maar ze vinden dan dat ik zeur enz. mijn tante zegt al dat ik niks meer moet doen dan mijn eigen paardje en eventueel crosby dan. maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hun wel wat te geven en dan la die andere paarden niks. en de geiten te horen schreeuwen dat ze honger hebben enz.
heb al verschillende malen gedacht om quinto daar weg te halen. maar het probleem is dat ik zo onwijs veel van crosby hou en hem eigenlijk niet wil opgeven. het gaat me niet om het rijden. paard van mijn tante mag ik ook rijden en die van mijn oudste nicht enz. maar cros betekent gewoon zoveel voor me. terwijl ik wel dondersgoed weet dat quinto het ergens anders beter krijgt. maar het is zo moeilijk om cros op te geven.
ik zeg er wel bij, ik heb alles voor Quinto over. dat is tenslotte mijn eigen paardje. maar mijn liefde voor cros is ook erg sterk.
ik twijfel de laatste tijd erg veel wat ik moet doen. de situatie op de boerderij heeft invloed op mijn leven. (de boer vind het ook erg leuk om mij te klieren enz Boos! )
vraag me weleens af of ik Quinto wel waard ben. een ander zou meteen voor hem kiezen en de rest laten vallen.
wat moet ik doen??

(is een beetje lang verhaal geworden sorry)

_________________
Als je boos op me bent, geef me dan ook al mijn kusjes maar terug !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-11-14 20:20 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:21

Jeetje meid dat is een moeilijk geval Verdrietig
Tuurlijk houd je ook heel veel van Cros en dat is alleen maar goed en natuurlijk wil je Cros niet kwijt....maar zou het niet op een andere manier kunnen brengen bij ze dat je bijvoorbeeld Quint toch dichterbij je huis zet zodat je er zelf ook vaker naar toe kunt en dat hij dan de verzorging krijgt die hij verdient (want je betaald geld aan die boeren maar ze doen er niet zoveel voor...... Boos! ) en dat je dan zegt dat je de afstand toch wel heel erg ver vind om iedere dag te komen en dat je Quint graag vaker wilt zien?
Dan zou je bijvoorbeeld gewoon nog 3 keer in de week naar Cros kunnen gaan!!!!!
Ik zou het heel banketstaaflig van ze vinden dat ze jou daar willen houden en dat ze beledigd zijn als je JE EIGEN PAARD daar weg haalt!!!!
Probeer het toch op een accoordje te gooien.
Want jij hebt hun niet nodig maar hun jou hoor!!!!!!
Succes

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:30

Wegwezen met dat veulen. Een veulen heeft te vreten en te drinken nodig, en veel beweging, bij voorkeur met soortgenoten. Zoals ik je verhaal lees, gebeurt dat dus niet. De achterstand in groei die hij daardoor op zou kunnen lopen, draag je de rest van z'n leven mee.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:35

tja dit is een moeilijk verhaal. ik snap dat je crosby niet op wilt geven. maar je eigen paardje moet je ook niet vergeten. vooral omdat je zelf erg ver weg woont zodat je niet elke dag kan gaan zou ik zoizo voor je quinto een andere stal zoeken. en idd gewoon crosbey blijven doen. ik zou er niet blijven staan. wat een onzin dat je voor een hengst meer moet betalen als voor een ruin. het enige wat jammer is dat als jij er weg bent er helemaal niemand meer is die ze af en toe controleerd. maar ik zou toch voor jezelf kiezen. sterkte met je beslissing. groetjes van je mamma Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:35

Kopieeer dit verhaal pas het iets aan en geef het aan de eigenaar van de stallen. Misschien gaat ie nadenken.

Je moet nu wel aan Quinto denken verplaats hem als dat het beste is. Overleg met die man want dit kan gewoon niet. Hij zal snel inzien dat ie ABSOLUUT NIET zonder jou kan.

greetz Merilyn

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 21:44

ik weet van mezelf dat als ik quint dichterbij heb staan en apart van crosby. dat ik amper nog naar cros toe ga. zeker omdat ik een fulltime baan wil hebben (nu werk ik parttime, maar ivm met binnenkort samenwonen met mijn vriend dus fulltime nodig) ik hoop volgende maand mijn rijbewijs te halen dus dan ben ik niet meer zo veel afhankelijk van het openbaar vervoer.
ze vinden het allemaal wel makkelijk op de boerderij dat ik alles doe. dan hoeven ze het zelf niet te doen.
owh wat is dit moeilijk.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:39

Weghalen dat veulen!!! Zonde van Crosby, maar je eigen paard gaat voor. Dit is echt niet lekker voor de groei enzo.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:06

we hebben het er al over gehad toen ik mee was he. zo ontzettend moeilijk, je wilt cros niet achterlaten. en de veulens natuurlijk niet. Quinto heeft een maatje waar hij mee buiten staat. maar daarbij komt dat JIJ steeds het werk moet opknappen. zeg nou zelf, het is niet normaal dat jij hun paarden bijvoert in de wei, en het is ook niet normaal dat de paarden op stal staan met dorst. beslist niet.
maar daarbij komt wel dat quint nu lekker buiten staat met vriendje, cros staat erbij dus dat is ook heel makkelijk met rijden enzo.
ik vind het wel behoorlijk vreemd dat je voor quinto nu 150 betaalt, als je hem hengst laat 200 moet gaan betalen, maar als je hem laat ruinen toch 150 mag blijven betalen.
meis ik vind dit zo ontzettend k**** voor je. was het maar wat makkelijker he

probeer de voordelen en de nadelen eens op een rijtje te zetten anders, misschien dat dat je wat helpt

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:17

tis erg moeilijk, maar als ik dit zo lees zou ik ook wegaan. veel succes erme

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 19:25

heb er lang over na gedacht. (is bijna de hele tijd niet uit mijn gedachten geweest) maar ik ga op zoek naar een andere stalling voor Quinto. vind het wel onwijs moeilijk om crosby te moeten opgeven. te meer omdat ik zoveel van hem hou en het ook zo goed tussen hem en mij klikt maar ja. Quinto is van mezelf dus belangrijker. morgen eerst mijn nichtje opbellen of ze bij haar verzorgpony nog plaats hebben en anders zoek ik verder.
hoop zo gauw mogelijk wat gevonden te hebben.
iig bedankt voor jullie reacties

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:03

HEEEEEl verstandig meid het zal niet leuk zijn maar Quinto gaat ten alle tijden voor Lovers.

Misschien vind je op je nieuwe stal ook een leuk paardje om te rijden. Party!! .

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:43

kun je niet eerst dreigen dat je weggaat mischien gaan ze wel hun best doen,en zoek anders voor crosby een nieuwe verzorgster ,die jou op de hoogte houd hoe het met hem gaat! Party!! Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:30

Jeej wat een rotsituatie zeg Boos!

En wat een tweestrijd, voor je eigen paardje wil je weg, maar je houdt van Cros en je wil de andere beesten eigenlijk ook niet achter laten omdat je weet dat ze bij jou teminste nog verzorging krijgen.

Ik zou niet weten wat te doen, maar ik denk wel dat hoe moeilijk het ook is je toch voor Quinto moet kiezen, hoe erg ik 't ook vind dat je m'n 'vriendje' dan kwijtraakt en andersom. Jullie verdienen elkaar, maar Quinto verdient beter dan dit.

Probeer de hele situatie duidelijk te maken tegen de boer/boerin en dreig dat als het niet verbeterd je opstapt. En anders idd gewoon wegwezen met Quinto.

Het is voor ons makkelijk praten natuurlijk vanachter het scherm, maar ik voel je frustratie en pijn. Veel sterkte! Lovers

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 10:42

klinkt misschien hard, maar je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen paard. als ik het zo lees zijn al de paarden bij die boer niet goed verzorgt en daar komt alleen maar ruzie van. wegwezen dus!!