trekpaarden & dressuur (met link naar foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

trekpaarden & dressuur (met link naar foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 19:13


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:47

Die foto's heb ik laatst ook al gezien.
Trekpaarden zijn geweldige paarden voor de
dressuur.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:02

Haha, echt machtig om te zien. Geweldig, weer eens wat anders dan de doorsnee KWPNer(al ga ik zelf toch liever voor een shet Knipoog ).

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:36

Gaaf man!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:42

Heel mooi om te zien!
Maar ik blijf bij mijn stelling: Koudbloeden zijn niet het meest geschikt voor dressuur
Natuurlijk zijn er uitzonderingen (deze Belzen, Guusje) Maar bij de meerderheid is het een 'gevecht' om ze op goed niveau te krijgen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:50

Nee, ik zeg ook dat er uitzonderingen zijn....Maar over het algemeen is het heel lastig om zo een paard op top-niveau te krijgen. Anders waren er wel meer geweest in de topsport....

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:51

Met trekpaarden kun je toch een heel eind komen
in de dressuursport

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:53

Hmmm... Een eerlijke mening? Ik vind het geen gezicht. En dan niet meteen mij aan gaan vallen, ik vind het wel heel knap wanneer iemand wel dressuur rijdt met een Bels oid, maar ik zou het nooit doen. Haflingers, Tinkers, Shires e.d vind ik dan nog iets meer mogelijk. Misschien ook omdat ik zelf dan een Tinker heb, maar toch. Een Bels is er gewoon niet op gebouwd VIND IK!!!!

Mijn mening Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:08

Ik vind het persoonlijk niet echt een paard om deze tak van de paardensport te beoefenen maar ik vind het wel erg gaaf om te zien.

Zeker wanneer het paard ook mooi nageeflijk en gecontroleerd zijn proef loopt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:33

Mij kan het ook niet echt charmeren..Wel leuk om zo eens een keertje te zien.Maar ik vind het geen paard om nu serieus mee de sport in te gaan.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:27

ik vind het heel knap als iemand met een trekpaard dressuur gaat rijden!
Maar ik vind eerlijk gezegd ook dat ze er niet op gebouwd zijn en daarom vind ik het er minder mooi uitzien!
Maar als iemand zijn bels netjes kan rijden op een wedstrijd vind ik dit erg knap

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:32

Ik vind het gewoon weg prachtig. En persoonlijk vind ik dat ruiters die echt dresuren met deze paarden meer respect verdiennen dan op een dresuurpaard. Het is moeilijker kost meer tijd geduld en kunnen. Ik vind het machtig.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:34

*Tequila* schreef:
Hmmm... Een eerlijke mening? Ik vind het geen gezicht.

Mijn mening Knipoog



Ook mijn mening Lachen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:42

nee sorry ik vind het ook niet zo mooi eigenlijk maar het is wel lef hebben als je het dus doet want jury's houden er helemaal niet van!

bij ons komt wel eens een meisje met zo'n groot beesie echt een teddybeer maar dan probeert ze dus mee te rijden in de dresuurles en dan zie je dat dat soort paarden toch iets te kort komen (dit moet je toch toegeven ook al houd je onzettend van deze paarden)

ik vind ze dus niet zo wentbaar, de bak was eigenlijk ook iets te klein voor dat beesie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:45

Gaaf zeg! *LOL* Ik vind deze leuk:

Afbeelding

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:47

ik vind dat echt wel machtig om te zien! Maar ik vind het niet echt mooi ofzo maar gewoon heel gaaf

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:54

Quinzy schreef:
Ik vind het gewoon weg prachtig. En persoonlijk vind ik dat ruiters die echt dresuren met deze paarden meer respect verdiennen dan op een dresuurpaard. Het is moeilijker kost meer tijd geduld en kunnen. Ik vind het machtig.


Dankje!!!
Ik rijd met trekpaarden dressuur, en ze kunnen het heel goed.
Het zijn totaal GEEN druktemakers tijdens de proef, en over het algemeen
als je er een beetje serieus mee omgaat zijn ze zeer nageeflijk.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:59

als ze eens zouden beginnen met die dieren aan de teugel te rijden! Dat zou al een wereld van verschil zijn. Bekijk deze 2 foto's eens, deze paarden zijn ook erg zwaar, maar ze lopen wel aan de teugel, en dat geeft een heel ander plaatje. Afbeelding

Afbeelding

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:03

Als ze aan de teugel lopen, is inderdaad een heel verschil.
Maar ik weet verschillende kennissen die bij onze showclub zijn,
dat die gewoon voor de lol wat rond rijden. En het dus helemaal niet
serieus nemen. Die paarden lopen dus ook met hun neus in de lucht (zo zal ik het maar noemen Haha!)
En dat is wat wij juist wel proberen met onze trekpaarden, voor ze aan
de teugel te krijgen. En bij de meeste trekpaarden gaat dat ook goed

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:08

Ja, die foto's ken ik en ik weet welke paarden dat zijn + ruiters. Zij hebben mij verteld dat dit dus een speciale trekpaarden en halflinger wedstrijd is. Deze zitten dus anders in elkaar dan gewone dressuurwedstrijden. Je hoeft niet zo aan de teugel te lopen, als je je proefje maar goed rijdt.

Ik vind het een hele goede prestatie en hoop in de toekomst ook mee te kunnen doen. Maar jullie vinden dat het paard er niet op gebouwd is, maar als het paard het gewoon aan kan dan is er toch niks mis mee?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:09

ze kunnen het ook net zo goed als warmbloeden, dat aan de teugel lopen. Alleen wordt het idd niet vaak gedaan. Zonde, het ziet er zo mooi uit,en het rijd ook veel fijner. Ziet er gelijk veel minder stroef uit, en veel minder zwaar in de hand.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:18

Idd, dat vind ik ook. Een trekpaard(of iig een tanker Tong uitsteken ) kan ook best nagevelijk en aan de teugel. Ik vind die foto's van sherwood ook veel gaver dan die andere.
Ik ben dan weer shet gek, en vind dat een shet ook prima aan de teugel/nagevelijk kan ondanks dat z'n bouw dat niet makkelijk maakt.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:53

Vinessa schreef:
Ja, die foto's ken ik en ik weet welke paarden dat zijn + ruiters. Zij hebben mij verteld dat dit dus een speciale trekpaarden en halflinger wedstrijd is. Deze zitten dus anders in elkaar dan gewone dressuurwedstrijden. Je hoeft niet zo aan de teugel te lopen, als je je proefje maar goed rijdt.

Ik vind het een hele goede prestatie en hoop in de toekomst ook mee te kunnen doen. Maar jullie vinden dat het paard er niet op gebouwd is, maar als het paard het gewoon aan kan dan is er toch niks mis mee?

en dat is eigenlijk nou juist zo beledigend!
Het paard hoeft niet aan de teugel te lopen, als ie het proefje maar uitrijd..... ofwel, het niveau van een normaal proefje is toch veel te hoog, dus doe maar je best om in de baan te blijven, dat is al heel wat. Wat een belediging zeg! Elk paard kan aan de teugel lopen, en elk paard kan een b-proefje lopen en een winstpunt halen. geen gel*l in de krul Haha! elk paard kan het, en het ziet er stukken beter uit!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:07

Hmmm ik dacht dat je in de B nog niet aan de teugel hoefde te rijden?? Het ziet er natuurlijk wel beter uit maar het hoeft toch nog niet persé?

enniewee ik vind het wel gaaf met die trekpaarden. Ik denk idd dat met een beetje oefening ieder paard aan de teugel te rijden is maar ik denk ook dat er veel mensen zijn die gewoon een keertje voor de lol een wedstrijdje meedoen ik snap dan wel dat je daar geen uren training in gaat stoppen.