wat voor zadel voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

wat voor zadel voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:07

Ik heb nog geen eigen paard, maar ben een vooruit denker Haha!

Ik vraag me dus af wat voor zadel ik dan het beste kan nemen (niet merken maar types). Of 2 zadels?

Ik wil dressuren, springen, en buitenritten doen. Graag hele tochten! Dressuur en springen niet wedstrijdmatig hoor, dressuur voor de benodigde spieren en souplesse en conditie. Springen en buitenritten voor het genieten!

Wat voor zadel past er nou goed hierbij? Ikzelf dacht aan een dressuurzadel en dan met een goedkoper springzadel ofzo?
Een veelzeidigheid is ook wel een optie alleen een dressuurzadel zit veeeel lekkerder en is ook wel lekker op buitenrit hoor ik van velen. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Alleen trek ik ook graag een rengalopje tijdens de buitenrit, kan dat uberhaupt wel met een dressuurzadel?

Naja dit zijn zo wat vraagjes die in mn kop zitten...


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:10

Ik zou er eigenlijk niet eens over nadenken als k nog geen paard heb, want aan je paard ligt het ook een deel wat je ermee gaat doen, en welk zadel goed en lekker ligt.

Maar k zou toch in jou geval voor een veelzijdigheidszadel gaan. Aangezien je vanalles wilt, en dressuren alleen om de moet en de rest omdat je het leuk vind. Dan zou k zeker geen dressuurzadel kopen. Gewoon een veelzijdigheidszadel zoeken wat net zo lekker zit.

Kan je alles mee, heb je ook maar zorg en kosten voor een zadel.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:10

Ik spring zelfs met een dressuurzadel, en ik doe met datzelfde dresuurzadel op een renpaard ook wel eens een rengalop. Haha! Dat is gewoon omdat wij 2 paarden en 2 zadels hebben en het dressuurzadel maar op 1tje van die 2 paarden past.

Maar als je gewoon 1 paard hebt en je wil van alles wat doen, dan is een veelzijdigheidszadel echt de beste optie. Ik ken zelfs iemand die Z dressuur rijdt met een veelzijdigheidszadel.

jameslover

Berichten: 75
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:17

als je gewoon alle kanten met je paard/pony op wil kan je inderdaad het beste een veelzeidigheidszadel nemen!
xxx


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:22

Ik zou ook voor een veelzijdigheidszadel gaan aangezien je dan alle kanten op kunt..

Maar zoek eerst nou maar eens een leuk paardje Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:24

je heb ook veelzeidigheidzadels die meer op dressur zadels lijken ik zou die dan nemen die hebben een iets langer zweetblad dan een gewone veelzeidigheid

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:25

oops dressuur Bloos!

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:25

Thnx voor reacties. En ik had zelf lang in gedachten een veelzijdigheids zadel, maar nu ik zo nu en dan op een dressurzadel rijdt zit dat zo lekker Cool

Yellowfish schreef:
Ik zou ook voor een veelzijdigheidszadel gaan aangezien je dan alle kanten op kunt..

Maar zoek eerst nou maar eens een leuk paardje Knipoog


eerst mijn studie afmaken en een goedbetaalde baan vinden. Zolang een verzorgadres Haha!

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:27

Scum schreef:
Ik spring zelfs met een dressuurzadel, en ik doe met datzelfde dresuurzadel op een renpaard ook wel eens een rengalop. Haha! Dat is gewoon omdat wij 2 paarden en 2 zadels hebben en het dressuurzadel maar op 1tje van die 2 paarden past.

Maar als je gewoon 1 paard hebt en je wil van alles wat doen, dan is een veelzijdigheidszadel echt de beste optie. Ik ken zelfs iemand die Z dressuur rijdt met een veelzijdigheidszadel.



gaat dat wat? lijkt me nou niet echt lekker Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:29

ik vind springen (> 80 cm) met een dressuurzadel een ramp, rengalopje gaat prima. Ik ben ooit begonnen met een vzh zadel, heb er daarna een dressuur- en vrij onlangs een springzadel bijgekocht, maar mijn vzh is er ook nog steeds.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:47

Dat klopt, onder de 80 is het nog net te doen. Hoger ga ik met dat paard ook niet. Haha!.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:59

Scum schreef:
Dat klopt, onder de 80 is het nog net te doen. Hoger ga ik met dat paard ook niet. Haha!.


Dat doe ik inderdaad ook niet meer, heb er niet zulke prettige ervaringen mee Verdrietig .
Ik ben zelf begonnen met een veelzijdigheidzadel, en heb er onlangs een dressuurzadel bij gekocht, puur omdat ik daar voor mijn gevoel beter in zit (moet goede wrongen hebben, anders ga ik voorover zitten), en mijn pony er veel meer schoudervrijheid heeft (heeft vrij brede schouders). Overigens heb ik het veelzijdigheidzadel nog steeds voor het springen of voor bv. zwemmen in de zee (kunststofzadel).

Ik zou dus als ik jou was beginnen met een veelzijdigheidzadel.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 21:51

thnx..

Ik zit ook veel lekkerder in een dressuurzadel eigenlijk. Dat is het punt dus een beetje.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:02

Dan moet je als je je paard gaat anschaffen een dressuurzadel kopen, je kan altijd nog een vzh zadel aanschaffen die dan meer gericht is op springen

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:39

Mijn vzhzadel heeft een vrij diepe zitting en wat dikkere kniewrongen..dat zou een hele goede middenweg zeijn, nietwaar? Lachen

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:28

Je hebt van die kunststof thorowgood zadels (spelling?) waar je de zweetbladen aan kan passen met klittenband zodat je een spring, dressuur én veelzijdigheidszadel hebt. Is dat niks voor je?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:32

Ik ben zelf erg voor een dressuurzadel.. rijd dr ook altijd op.. ook alnge buitenritten. zit heerlijk en de merrie die ik rijd gaat af en toe errug hard.. maar rengalopje enso geen rpobleem dr mee.. ook srpingen prima, gewoon met dresuur maat srpingen Knipoog heowel t natuurlijk fijner is om een spring dan te hebben maar vhz is best weg denkk

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:19

Ik heb zelf een dressuur en een springzadel.
Springen met een dressuurzadel vind ik niks. Ik doe er wel eens een klein hindernisje mee als dat toevallig in de bak staat als we aan het dressuren zijn, maar fijn is het niet. Rengalopje is er wel prima mee te doen.
Ik rijd ook vaak buiten op mijn dressuurzadel, gaat ook goed, zit heerlijk, maar als we gaan 'boscrossen' gaat er toch mijn springzadel op.

Veelzijdigheidszadels heb je hele fijne van, maar ik vind een dressuurzadel én een spring of veelzijdigheids toch het fijnst.
Overigens heb ik beide zadels 2e hands gekocht, gewoon goede merkzadels, en heel veel geld was ik er niet aan kwijt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:52

als het je gaat om lekker te zitten, probeer dan eens een boomloos zadel!
Je kan er alles mee, je mag er alleen niet mee op wedstrijden verschijnen......

www.boomloosrijden.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers