Op zoek naar een hengst voor mijn dame.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Op zoek naar een hengst voor mijn dame.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 19:26

Ik ben op zoek naar een hengst om mijn 12-jarige (Dublin x Uniform) merrie te laten dekken straks.

Als ik zie wat voor vriendjes madam steeds uit zoekt op het land, laat ik het uitzoeken van een hengst maar niet aan haar over Haha!

Het veulen wil ik houden straks....is een beetje het toekomstplan voor als Kalista straks met pensioen gaat Lachen

Ik zoek een hengst die lieve, leuke veulens (wie niet?) door geeft. Mijn eigen merrie is de goedheid zelve en ik hoop dat dat straks door fokt. Voor mij geen stuiterbal.
Mijn merrie 1.62m dus ik zoek ook geen al te grote hengst.
Voor mij telt vnl het karakter van de hengst. Ik wil straks gewoon een leuke opvolging hebben om net als nu lekker mee buiten te crossen en wat te dressuren en springen.

Wie weet of heeft een leuke hengst voor mijn dame (foto in mijn profiel), een beetje in de buurt van Assen.


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:57

Goed karakter en niet eens zo heel verkeerde paarden (tja, het is wat klassieker...): Architekt Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:01

De mijne ? Knipoog joke !!
Zeg wa is er met u fries gebeurd zach de foto's in u profiel...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:22

Die bleek als veulen door een ongelukje een stuk los bot te hebben in zijn voor hoef, dit was inmiddels zover ingekapseld dat een operatie haast geen doen meer was. Helaas was hij nog niet van mij toen...
Was een geweldig paard Lachen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:30

Citaat:
Voor mij geen stuiterbal


Wat versta je daar onder.
Ik heb zo'n idee als een paard een beetje tegenstribbelt, men tegenwoordig al snel het woord stuiterbal in de mond neemt.

Dan moet je niet met warmbloed-volbloed kruisen. Huilen
Bij een mooi koppie hoort altijd een streepje. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:44

Als de merrie zelf al behoorlijk lief/braaf is kun je dat bij de hengst als minder prioriteit nemen. Maar vind je karakter echt belangrijk, Rubiquil en Samber geven ook aardige(lieve) veulens. Samber is een goed terrein/ all round paard, Rubiquil dressuur.

- Offline -

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:52

Ik zat ook aan Samber te denken... hij staat in Coevorden

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 07:59

Kun je vertellen waar ik wat meer over Samber kan vinden?

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:09

DeesDeBest schreef:
Als de merrie zelf al behoorlijk lief/braaf is kun je dat bij de hengst als minder prioriteit nemen. Maar vind je karakter echt belangrijk, Rubiquil en Samber geven ook aardige(lieve) veulens. Samber is een goed terrein/ all round paard, Rubiquil dressuur.



een probleem bij haar zou kunnen zijn de grootte dat het veulen uiteindelijk zou worden van een combinatie Rubiquil x Dublin x Uniform. Rubiquil fokt niet bepaald klein en ook Uniform geeft grote paarden.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 10:09

ceasario schreef:
Citaat:
Voor mij geen stuiterbal


Wat versta je daar onder.
Ik heb zo'n idee als een paard een beetje tegenstribbelt, men tegenwoordig al snel het woord stuiterbal in de mond neemt.

Dan moet je niet met warmbloed-volbloed kruisen. Huilen
Bij een mooi koppie hoort altijd een streepje. Knipoog

Daar versta ik het type onder wat je steeds moet laten weten wie de baas is. Ik ben zelf niet echt een ruiter die zin heeft en/ of in staat is steeds weer een "gevecht" aan te gaan. Misschien staat het er zo wat overdreven.
Af en toe een bok of wat maakt me echt niet uit hoor, maar verder wil ik samen lol kunnen hebben en niet steeds "ruzie" hoeven maken over wie vandaag weer de baas is.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:27

Braaf en niet vergrotend, en wel redelijk gebruiksvriendelijk kwa rijden zijn nakomelingen van Darwin/Roemer. Inspekteur niet wat voor jou?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:35

DeesDeBest schreef:
Samber geven ook aardige(lieve) veulens. Samber is een goed terrein/ all round paard,


Samber heeft nou niet de naam schatjes te geven!
Bovendien liep Samber ook GP dressuur (maar verloor telkens van Lt. Generaal Haha! Haha! ).

Ik zat ook al aan Darwin te denken, dat is echt een lieverd en geeft dat ook door.

Highness is ook zo'n braafzak Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:45

Ik ken weer eens alleen maar ontzettend brave Sambers.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:48

Ja ik eigenlijk ook en dacht ook dat hij die naam wel had...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:50

Aimee schreef:
Ik ken weer eens alleen maar ontzettend brave Sambers.


Echt? Hier in de regio doen mensen een stapje achteruit als je zegt dat het een Samber is...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:51

Samber was zelf ook wel braaf volgens mij, Monique Peutz reed hem, die woont hier in de buurt.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:06

Hier in de buurt en de rest van noord-holland stapt iedereen meteen op een paard af als ze horen dat het een Samber is. Die geeft toch alleen maar makke.......

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:09

Missouri"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Samber geven ook aardige(lieve) veulens. Samber is een goed terrein/ all round paard,


Samber heeft nou niet de naam schatjes te geven!
Bovendien liep Samber ook GP dressuur (maar verloor telkens van Lt. Generaal Haha! Haha! ).

Ik zat ook al aan Darwin te denken, dat is echt een lieverd en geeft dat ook door.

Highness is ook zo'n braafzak Haha!
[/quote]

Samber staat juist bekend om zijn superbrave karakters! Verwar je hem niet met een ander?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:14

Pipo schreef:
Samber staat juist bekend om zijn superbrave karakters! Verwar je hem niet met een ander?


Hier niet hoor! Ik moet wel zeggen dat de Samber die ik een tijd geleden zadelmak heb gemaakt geen lieverdje was, maar toen hij het eenmaal snapte was hij wel braaf.
Maar de eigenaar bleef er maar over zeuren dat-ie nooit een Samber had moeten kopen om die rotkarakters, en dat werd door de meesten beaamd Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 12:27

Kunnen jullie me ook laten weten waar ik meer info/ de hengsten zelf (Samber en Darwin) kan vinden? Lachen

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:45

Wel eens aan een Groninger gedacht? Als je op de website http://www.hetgroningerpaard.nl het artikel leest over Maestro (verenigingsblad, december 2002) begrijp je wel wat ik bedoel. Veel Groningers geven heel makke en veelzijdige paarden met gewoonlijk een prima karakter. De eigenaren van Meastro fokken al jaren KWPN-ers en gaan dit jaar met twee merries naar Groninger hengsten. De dekgelden staan niet op de site, maar zijn gewoonlijk niet extreem.

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:45

oh, wat heb iki nou gedaan, het moest alleen een url worden, niet zo groot..

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:03

Darwin is gestorven en stond al een tijdje in Canada ter dekking. Misschien dat ze daar nog diepvriessperma van hem hebben. Inspekteur is een zoon van Darwin.


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:37

VirtLink schreef:
Wel eens aan een Groninger gedacht? Als je op de website http://www.hetgroningerpaard.nl het artikel leest over Maestro (verenigingsblad, december 2002) begrijp je wel wat ik bedoel. Veel Groningers geven heel makke en veelzijdige paarden met gewoonlijk een prima karakter. De eigenaren van Meastro fokken al jaren KWPN-ers en gaan dit jaar met twee merries naar Groninger hengsten. De dekgelden staan niet op de site, maar zijn gewoonlijk niet extreem.

Ziet er ook mooi uit idd, voor meer info kan ik gewoon de mensen bellen natuurlijk.
Heb je enig idee van dekgelden?? Niet te duur is dat rond de 300euro ofzo of verklaar je me dan voor gek Haha!

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:30

Niet gek, een paar voorbeelden, prijzen 2003, voor komend jaar nog vast te stellen, zal niet zoveel schelen.
Fairline € 200,-, Fambo € 400,-, Farao € 450,-, Gerlinus € 300,-, Mats € 300,- Meinhold € 375,-, Onno € 300,-, Ravel € 300,-

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika, IASCrawler, karinna, Ubermetrics en 109 bezoekers