ongebroken trens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:42

Mag je starten met een ongebroken trens?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:46

ja, heb ik al meermalen opgezocht, nagevraagd en ik start er zelf ook al jaren mee.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:46


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:48

Super! Bedankt, dan lijkt het erop dat het mijn redding wordt!!!!!
Bedankt voor het opzoeken... OK dan!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 08:28

Ik start er zelf ook mee; heeft een rustige mondligging en het ontlast de lagen, heerlijk. Bij de NRPS, waar mijn instructeur altijd de IBOP's beoordeeld, rijdt 70% met een rechte trens, dus je bent niet de enige Haha!
Succes!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:40

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 09:59

O, gelukkig dat er meer mee rijden, ik vond het al een beetje genant.
Mijn paard gaat de laatste tijd echt heel fijn,maar absoluut niet op gewone trens. Dan gaat hij fijn vwnw en zodra je wilt doorverzamelen knijpt ie ertussenuit en gaat op de loop. En dat doet ie hard! En lang! En stoppen kun je wel vergeten. Ik reed altijd met dubbelgebroken s&k bit, maar echt, er is geen houden meer aan.
Ik heb dus alweer tijden niet gestart, nadat hij in Almelo in volle galop over een voetganger op het losrijdterrein is gedenderd.
Thuis trainde ik met name op s&t dan is ie echt prima te werken. We hadden al correctiebit geprobeerd, maar dan gaat ie helemaal over de rooie, hij is heel gevoelig in de mond en als ie ook maar een tikje beledigd is dan gaat ie meteen weer. Ik heb met angst en beven een ongebroken trens erin gehangen, ik dacht dat ie dat ook niet zou tolereren, hij kneep er idd 1 x tussenuit, maar puur op zit/been kwam hij vrijwel direct terug en nu loopt ie heel fijn hier mee, hetzelfde als met s&t.
Ik hoop dat het zo blijft en het liefst hoop ik na verloop van tijd weer terug te kunnen gaan naar dubbelgebroken, maar dat is puur mijn eigen gevoel....
Ik ben iig blij dat je ermee mag starten, want anders was ik denk ik nooit meer op concours gegaan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:01

een ongebroken trens is een heel vriendelijk bitje, itt wat velen denken. Het heeft veel minder effect op het verhemelte, en Pablo loopt er prima op.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:11

Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook, totdat ik het hier las....
Ik vond het zelf al zo krom, dat hij echt zo snel beledigd in de mond is, maar op zo'n ongeboken trens heel rustig is.
Ik had meer het idee dat het voor paarden is met zo'n taaie mond en dat heeft ie absoluut niet. Hij is echt fijn te werken, maar op dubbelgebroken trens kom je niet verder dan vwnw en een beetje in B/L houding rondrijden..zodra je wat aan wilt trekken, wilt buigen enz, dan is hij meteen weg. Hij laat de dubbelgebroken trens ook vaak te los (en dan heb je geen verbinding meer...vandaar dat hij ook weg KAN!)...als ik hem naar de hand toe wil rijden (wat op zich geen probleem is) verbreekt hij steeds weer de verbinding door het bit totaal los te laten. Met die ongebroken stang doet hij dat helemaal niet en heb ik net zo'n fijn contact als op de stang en trens...ik ben blij dat het niet zo scherp inwerkt als ik had gedacht. Zo leer je elke keer weer Haha!