Ziek gemeld, maar toch naar les...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Ziek gemeld, maar toch naar les...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 21:31

Ik was donderdag voor het eerst in een jaar echt hondsberoerd geworden. Ik heb de hele nacht de pot nader geinspecteerd, vreselijk gewoon. Vrijdag was ik nog zo gammel als het maar kon. Ikheb me voor het eerst sinds tijden ziek gemeld, ik zag me niet op een groep van 18 peuters staan...
Met Zantax (oid) voor maag en paracetamol tegen spierpijn heb ik 's middags half twee paarden gereden, want ik had vandaag met 2 les.Aangezien ik weer 3 weken niet kan, wou ik deze nog even meepakken. Vanmorgen ging het nog niet echt beter, maar ik wou gewoon die les niet afzeggen.
Dus hup...weer wat troep naar binnen en een uur in de auto voor 2 lesjes.
Na nr 1was ik al half dood. Opeens...telefoon...is het mijn collega!!!!!
Hoe het ging. Ik schaamde me echt dood: me ziekmelden en een dag later te paard...ook nog ziek, maar toch....Nou weet zij natuurlijk niet wat ik aan het doen was, maar het geluid op de achtergrond duidde er wel op dat ik in ieder geval niet in bed lag... Bloos!
Ik mompelde iets van: zo weer naar bed....
Wat ik ook deed toen ik thuiskwam.
oliebol hee, ikvoel me echt een beetje schuldig. Nou, nu hoef ik maandag niet aan te komen dat ik nog niet helemaal fit ben.
Al vind ik persoonlijk mijn paarden rijden net iets anders als op de groep staan....

karen
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:06

hoi,
ik ken het probleem.!Ik zit in het onderwijs en heb altijd gezegd:"als ik ziek ben kan ik ook niet naar mijn paard"maar je kan zo'n dier toch ook niet laten staan? Ik probeer dan altijd te regelen dat iemand hem in elk geval losgooit en anders moet ik zelf. Voel me dan wel erg vervelend en ben bang dat ik iemand tegenkom (ouders/collega's) Ik ga dan niet rijden, alleen losgooien. Ik vind wel dat je de volgende dag weer zover kan zijn opgeknapt dat je kunt rijden maar of je je maandag nog ziek kunt melden??
Sterkte in elk geval, mijn man is ook ziek, maar doet ook nog wel dingen, onder een hoop gezucht en gesnotter.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:50

Hmm ik sta niet niet voor het onderwijs, maak er wel deel uit van het onderwijs Haha!

Heb het probleem ook,als ik ziek ben van school, ga ik toch naar me paard..
Beste medicijn zeg ik altijd maar Knipoog
Klopt ook wel vind ik.

Behalve als ik ECHT niet meer kan lopen, dan bel ik een vriendin.
Je voelt je anders idd erg schuldig Lachen

En je klas heeft voor een keer een vervanger...

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:01

als ik ziek ben kan ik nieteens naar m'n paard, die staat op m'n werk Haha!
beetje l*llig als je wel gaat rijden maar niet gaat werken dan he Knipoog

maar ik kan me wel voorstellen dat 2 paarden ff rijden idd wat anders is als de hele dag voor de klas staan/werken.
beterschap!!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:14

Heerst het weer ofzo????
Ik ben ook behoorlijk ziek.
Gelukkig heb ik een vriend die de belangrijke taken waarneemt voor me.
Heb mijn paard nu 3 dagen niet gezien en ik mis haar nu al vreselijk.

Kan me voorstellen dat je je banketstaaf voelde tijdens dat telefoontje, maar je hoeft je niet echt helemaal schuldig te voelen hoor.
Naar de paarden kan ook wat afleiding geven in veel gevallen en als het dan echt niet gaat, kan je zelf zo beslissen om te stoppen en snel naar je bed terug te gaan.
Dat is wat moeilijker als je een klas voor je neus hebt lijkt me.

Ik wens je spoedig beterschap want het is niet fijn(zegt ze uit ervaring) Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 10:21

Het vervelende is dat paarden voor mij ook werk zijn en dat weten ze op mijn werk ook...
Ik heb er 9 staan en ook al ben ik nog zo ziek, dan moet er toch wat gebeuren. Ik heb gelukkig ook hulp op stal, dus die heeft vrijdag wat kunnnen rijden en vandaag (zondag) alles...want ik ben nog steeds niet fit. Ik wilde alleen perse naar les, omdat onze kinderen bij opa en oma zijn dit weekend en dan is het zoooooveel handiger dan wanneer zij mee moeten. Dus ik dacht: 1-2-3 in godsnaam...we zien we waar het schip strandt. Het rare is: het rijden gaat nog wel, maar daarna......
Heb een soort buikgriep, ofzo. Bah, ben echt zowat nooit ziek!
Maandag ben ik altijd vrij...ik hoop dat ik dinsdag wel kan werken, anders schaam ik me kapot.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:16

tja... als ik ziek ben ga ik toch meestal wel naar mn paard hoor Schijnheilig

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:18

Ik ken dat gevoel. In het onderwijs werk je meestal toch al te lang door, of ga je te vroeg weer aan het werk. Ik tenminste wel. Toch ga ik dan wel naar mijn paard, als het enigszins een beetje kan. Dat is toch heel wat anders dan werken. Ik rijd dan alleen nooit, want tegen de tijd dat ik mezelf ziek genoeg vind om thuis te mogen blijven, dan ben ik dus ook echt ziek! Dan hoef ik daar dus niet eens aan te denken.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:21

tja ik ken het gevoel, toen ik nog een baas werkte melde ik me ook wel eens ziek terwijl ik wel ging rijden of les geven

veel sterkte ermee en als je echt nog ziek bent maandag nog ff thuis blijven

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:57

Beterschap Suzanne!!! Als ik echt ziek ben rij ik niet, hoe graag ik ook zou willen, des te eerder ben ik weer beter.Maar ik moet ze natuurlijk wel verzorgen maar ze staan bij ons huis dus dat scheelt!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:27

Nou je hebt groot gelijk hoor dat je niet bent gaan werken, voor het zelfde geld maak je die kleine hummeltjes ziek Knipoog .....kan me best voorstellen dat je je een beetje rot voelde toen je collega belde

Beterschap in ieder geval