help! welke manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

help! welke manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 16:00

Nou, is dat ff lekker. wil ik weer gaan rijden, weet ik niet welke manege ik moet kiezen. Ik heb gekeken bij de maneges Nieuw Amstelland, de Amsterdamse Manege en manege de Jong (bij schiphol). Kan iemand mij vertellen welke een beetje een goede/gezellige/leuke manege is?


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:27

kijk wat je allemaal hebt heb je een binnenbak en in de andere alleen een buitenbak?
ga eens kijken daar en kijk hoe de pony's/paarden daar verzorgt worden enz enz

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:30

sorayalover1 schreef:
kijk wat je allemaal hebt heb je een binnenbak en in de andere alleen een buitenbak?
ga eens kijken daar en kijk hoe de pony's/paarden daar verzorgt worden enz enz


Inderdaad.. En als je een manege tegen komt even onthouden en dan een keer langs gaan. En even kijken hoe ze daar les geven.. dus bij een les kijken Lachen

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 16:44

O, Ddat van die les is een goed id. wat betref bakken; alle 3 de maneges hebben binnen-en buitenbak. Heb jaren geleden bij manege de jong gereden maar toen had ik toch een iets anders verwachtingspatroon dan nu geloof ik. de andere 2 zien er toch wat netter en verzorgder uit.

Life is what happens while you're making plans.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:24

Inderdaad gewoon kijken hoe de paarden erbij staan en hoe er les wordt gegeven. Bij sommige maneges is het ook mogelijk om een aantal proeflessen te nemen ( wel tegen betaling uiteraard) dus dan kun je eerst bekijken of het daar wel bevalt zonder verdere verplichtingen.
Welke manege je ook kiest heel veel (rij)plezier.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:08

kies ook degene waar je de beste indruk van krijgt ... en ga misschien eens iets vaker langs dus niet na 1x langs gaan al beslissen...

ik denk dat proef lessen nemen een erg goed iets is dan kun je een paard uit proberen en weten hoe de lessen zijn bevalt je dit al niet dan moet je er ook niet aan beginnen...

succes ermee in ieder geval

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:09

nieuw amstelland natuurlijk Schijnheilig
Ik ken alledrie de maneges, als je mij een beetje verteld wat je zoekt kan ik vertllen welke voor jou het leukst kan zijn.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:18

ik sluit me aan bij scooby Haha!
ken ook allerdrie
en heb bij amstelland jaaaaren gestaan en bij de jong ong. een jaar een pony gereden
en de beste vind ik nogsteeds nieuw amstelland denk ik toch
mits je bij een goed einstructrice terecht komt (ratje of mady)
ook zijn de paarden bij amstelland een stuk leuker/leerzamer
en is het gewoon een goed geregelde manege
die erg goed voor zijn paarden is en goede voorzieningen heeft

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!


Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 22:26

ik moet zeggen dat mijn voorkeur momenteel ook naar amstelland uitgaat. ik heb enkele weken geleden een half uur prive-les gehad, zodat mijn niveau kon worden vast gesteld (had 16 jr niet meer gereden). vond de benadering proefessioneel, de stallen en paarden zagen er goed uit en de instructrice was aardig. de jong vond ik toch, qua uitstraling, iets ármetieriger' als ik dat woord mag gebruiken. ga bij amsterdamse ook nog proefles nemen en dan maar zien..........

Life is what happens while you're making plans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:00

Ik ken een aantal mensen die niet echt tevreden waren/zijn over de amsterdamse. (en nee ik noem geen namen... sorry Lachen haha)
amstelland is volgens mij ook de leukste. is die ook het dichtste bij voor jou? da's ook wel iets wat je in overweging kan nemen. Als je een ongelofelijk eind moet fietsen/met de tram moet is het ook niet echt een pretje.
Ik zou zeggen ga voor Amstelland OK dan!

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 11:20

tja, amstelland is inderdaad t dichste bij voor mij. maar of ik nu fiets naar amstelland of dat stukje xtra naar de amsterdamse, dat maakt mij niet zo veel uit. maar wel dit: kan me nog herinneren van vroeger dat er toen ook al geklaagd werd over de amsterdamse, datz e niet zo goed met de paarden overweg zouden gaan. al dat soort dingen maken niet dat de amsterdamse er voordelig uit komt te zien.....

Life is what happens while you're making plans.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Flubberboot en 34 bezoekers