aan de teugel..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

aan de teugel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 10:18

ik heb een paard, dat totaal niet aan de teugen wil rijden,
het is niet zozeer dak der met der hoofd helemala naar beneden wil hebben, maar gewoon een beetje nagevelijk..
als ik vraag trekt ze trug, en hoe harder of langer ik door blijf vragen, des t estertke zei wordt..?
wie weet er iets wat ik kan doen??

bedankt

LeasePaard Voor Dressuurtraining gezocht!!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:19


l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 10:23

had ik al gelezen, maar dat helpt allemaal niet.. Boos!

LeasePaard Voor Dressuurtraining gezocht!!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:55

Ik heb een tijdje les gehad daarop..
Ik moest toen net zo lang druk uitoefenen tot ze naar beenden kwam en dan onspannen en zo gauw ze weer naar boevn gign weer druk.. heel vermoeiend en veel geduld bij nodig maar op een gegeevn moment gata et paard zo lopen dat ie niet de heel tijd i druk in zijn mond voelt..
Krijgt wel spierpijn in je armen maar na een tijdje is een cihte druk genoeg en als ze aan de teugels loopt hoef je nisk meer te doen want dan ontspan je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:12

Natuurlijk word hij sterk als jij trekt
Nageeflijk rijden doe je ook met je benen, niet met je handen.
Dus ook de tip van Mirzam vind ik geen goede.

ga beide GOEDE les halen, want zo moet het dus niet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:15

l0rrYp0rrY schreef:
had ik al gelezen, maar dat helpt allemaal niet.. Boos!

Bij jou niet of bij je pony niet?
Heb je het ook echt geprobeerd of denk je 'dat klinkt te moeilijk of te paardvriendelijk, daar begin ik niet aan'.

Sorry hoor, maar om je pony echt nagevelijk te rijden zal jij zeker een tijd nodig hebben voor het echt gaat. Dit omdat je op een hele verkeerde manier bezig bent geweest, harder en langer trekken en doorvragen! Je vergat daarbij de belangrijkste 2 dingen, been en meegeven als het ook maar een centimeter meewerkt.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:17

ik ben het helemaal eens met runningkawa! Nageeflijk zijn hangt samen met allerlei factoren.... Als je teveel druk gaat uitoefenen, dan krijg je een mooi beeld aan het front, maar dan volgt de rest van het lichaam niet en dat is ook niet de bedoeling

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:08

Je moet nooooooooit gaan trekken!!
Rustig met je handen blijven en meegaan met de beweging van het paard. Daarbij houd je je benen aan het paard.
Het kost veel geduld maar als je rustig oefend wordt je geduld beloond.

Rona, Linanda en Oackly

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:29

als je nu een s probeert door steeds stelling te vragen en dan te zorgen dat je hem op de buiten teugel opsluit zonder eraan te trekken maar een lichte tegendruk geven dan moet hij/zij vanzelf een x nageven.

WAAR DE KENNIS VAN DE RUITER OPHOUD BEGINT ZIJN GROFHEID

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:35

jess2130 schreef:
ik ben het helemaal eens met runningkawa! Nageeflijk zijn hangt samen met allerlei factoren.... Als je teveel druk gaat uitoefenen, dan krijg je een mooi beeld aan het front, maar dan volgt de rest van het lichaam niet en dat is ook niet de bedoeling


Goed rijden met je benen erbij, niet trekken dan lukt het nooit! Zoek de ontspanning bij je paard op en rijd veel figuren. Rij ook veel overgangen

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:44

Als je eerst je paard en jezelf laat ontspannen, op de juiste manier (zonder trekken!) dan komt nageeflijklijk worden vanzelf! OK dan!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 19:03

hmm.. ik weet t nie meer..Boos!
meisje die les gaf zei dat t z0 m0est, dus nam ik aan dat het g0ed was Boos!
Laatst bijgewerkt door l0rrYp0rrY op 16-01-04 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LeasePaard Voor Dressuurtraining gezocht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:08

Zo al een jaar lang les, pfieuw, dat is lang.
Dan weet je het vast allemaal wel

blij dat ik het nog niet allemaal weet na 20 jaar paardrijden, heb ik tenminste nog wat om naar uit te kijken Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:13

nou kan best dat je instuctie het je zo geleerd heeft, maar ik durf te zeggen dat je instructie er geen goede manier op nahoudt om jou je dat zo aan te leren.

zoek aub andere instructie en volg de tips van de bokkers die je hier al gekregen hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:16

berichtje is al weer weg kattebeest Lachen
En idd een instructrice, vooral op de manege, zijn vaak niet meteen de beste.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:59

Aan de teugel gaat een paard idd niet zomaar lopen. Nou ja, misschien wel aan de teugel, maar niet nageeflijk. Knipoog En hoe je dat moet leren kan je niet eventjes via internet zeggen, dat moet je gewoon leren voelen en dat kan weer alleen als er iemand is die je daarmee kan helpen. Knipoog

Maar goed, ik ben ook al 13 jaar bezig en heb nog nooit een paard langer dan 10 seconden nageeflijk gehad. Zou het best banketstaaf vinden als jij dat met een jaartje rijervaring wel 'eventjes' voor elkaar zou krijgen, ik geloof niet dat dat lukt. Haha!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:20

l0rrYp0rrY schreef:
ik heb een paard, dat totaal niet aan de teugen wil rijden,
het is niet zozeer dak der met der hoofd helemala naar beneden wil hebben, maar gewoon een beetje nagevelijk..
als ik vraag trekt ze trug, en hoe harder of langer ik door blijf vragen, des t estertke zei wordt..?
wie weet er iets wat ik kan doen??

bedankt


Hai
Ik heb nu een pony van 3 jaar en ik heb hem leren aan de teugel te lopen. Eigelijk deed hij dat heel goed. Wat jij moet doen is niet te hard trekken steeds langzaam en zachts spelen met je binnen hand. Je binnen hand ietsie naar binnen doen en langzaam vragen. Je andere hand (buitenhand) hou je bij zen plek waar je hem zoiso hebt OK dan! . En niet opzij doen. Die hand houd je gwoon stil. En vooral met je been. Je been aanleggen. En als hij sterk in zijn mond doed of wil ht niet doed ze kop omhoog. Dan vraag je het weer rustig en dan probeer je het steeds. Houd het vol en niet opgeven. Hebt gedult want je pony leert het wel! Maar moet het even doorkrijgen. Heel veel succes ermee.!
Knipoog

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:20

Waarom zou dat niet lukken als je de goede begeleiding hiervoor krijgt en het paardje is ook niet al te moeilijk in het nageeflijk rijden is. En bovendien jij kunt via de pc ook niet zien of zij een "natuur talent"is.

WAAR DE KENNIS VAN DE RUITER OPHOUD BEGINT ZIJN GROFHEID


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:40

lorryporry heeft al zoveel topic gestart over haar ''probleem'' pony,te vroeg ingereden,loopt niet aan de teugel enzo.

ze wil graag een knopje ergens op haar pony die ze in kan drukken ,weet je waar dat knopje zit?

de zijkanten van je ponys buik achter je kuiten...

ik heb een goeie tip voor je ,vraag eens of ga eens ergenen les nemen op een ANDERMANS paard/pony die het wel doet en zo kan je even kennismaken ''met aan de teugel lopen'' maar ook HOUDEN.

je eigen pony moet van zichzelf eerst voorwaarts zijn,ook zeer gehoorzaam aan je been,licht in de mond zijn en makkelijk te sturen zijn voordat jer er uberhaupt aan kan beginnen!

succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:45

het zou toch wel gemakkelijk zijn als er knopjes opzitten of een schriftelijke handleiding (in meerdere talen) bij zou zitten. Dan hadden we allemaal een super pony/paard Haha!

WAAR DE KENNIS VAN DE RUITER OPHOUD BEGINT ZIJN GROFHEID

heidy_ravel

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:32

Probeer haar eerst voorwaarts op je been te krijgen. Ga niet trekken, kneepje lucht, ik heb namelijk hetzelde probleem gehad en heb daarom les genomen. Rij verder veel voltes en overgangen. Het hielp bij mij goed...dus ik hoop ook dat jij er wat aan hebt.

Lovers Love Free Lovers

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:18

DePaardeMan schreef:
het zou toch wel gemakkelijk zijn als er knopjes opzitten of een schriftelijke handleiding (in meerdere talen) bij zou zitten. Dan hadden we allemaal een super pony/paard Haha!


Nou je het zegt.... ben nog steeds op zoek naar de handleiding van
"Schatje-Matje".... Haha!

Laatst hoorde ik dat ie alleen in het Russisch te verkrijgen was, wie helpt mij???? Knipoog

Hoofdstuk 1 t/m 3 heb ik inmiddels vertaald gekregen (stap, draf en galop)

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:18

Ik ga zo echt huilen.
Hou nou op over dat aan de teugel rijden.
Hier zijn zoveel topics over geweest.
Het komt vanzelf wel.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:44

NEEEEHJ!!! niet gaan huilen! Huilen want dan wordt dit foruhm nat en muh compie ook

En ik heb ooit iets met natuurkunde gehad dat water en elektra niet samengaan... maah weet alleen niet egt meer precies wat Verward Tong uitsteken

ag dat zien we dan wel weah

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:08

Wat dacht je van zelf ontspannen? Als jij spant, spant je paard ook, en zolang je paard gespannen is, zal aan de teugel wel het laatste zijn wat ie doet.
Aan de teugel is namelijk alleen echt aan de teugel, als hij ontspannen is.
Je kan trekken, zagen, of er een hulpteugel aangooien, maar met al die oplossingen krijg je haar alleen maar in de krul.

In de krul is je paard, wanneer zn nek in de krul zit, maar hij niet goed zn achterhand eronder zet, wanneer hij niet goed voor het been is, en wanneer hij niet ontspannen is.

Is hij wel goed ontspannen, reageert hij wel goed aan het been, en gebruikt hij zijn achterhad goed? Dan gaat aan de teugel lopen vanzelf.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers