Twee paarden dood na ontsnapping uit wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Twee paarden dood na ontsnapping uit wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 15:10

http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/indexn.asp?pag_id=35754
RTV Noord

BAREVELD - Twee paarden zijn dinsdagavond op de Kielsterachterweg tussen Bareveld en Annerveenschekanaal om het leven gekomen na een ontsnapping uit hun weiland.

Twee van de dieren werden aangereden door een 62-jarige automobilist uit Stadskanaal en raakten zwaargewond. Eén paard is ter plaatse door een dierenarts afgemaakt. Het andere dier bleek bij terugkomst in de wei een gebroken been te hebben en is naar een noodslager gebracht. De overige drie paarden zijn met de schrik vrijgekomen.

Een bergingsbedrijf heeft de auto van de Stadskanaalster weggesleept. De straat is enige tijd afgesloten geweest voor verkeer.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:11

Achgos wat sneu als je op die manier je paardjes moet kwijtraken, ik hoop niet dat mij ooit zoiets overkomt.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:13

Jee, vreselijk zeg. Ik woon er vlak bij ( stadskanaal ) maar ik had het nog niet gehoord. Vreselijke gedachte dat er zo snel iets kan gebeuren.

^&+ 20 mei 2016

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:26

ach wat zielig zeg! Wat erg om je paarden op deze manier kwijt te raken Verdrietig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:35

dit is ongelooflijk triest...,en je zal zelf maar in de auto zitten,en er springt ineens een paardje voor!!
echt heel erg...
apachee staat ook dicht by een grote weg..,je mag er 70 ryden,maar de meesten ryden echt wel harder!!!
moet er niet aandenken dat dit ook eens by my zou gebeuren....,zoiets vergeef je jezelf nooit meer....,al heb je het niet altyd zelf in de hand natuurlyk..
het dochtertje van de mensen waar ik de wei van heb,had laats het poortje naar hun tuin toe ook open laten staan..er hangt dan wel nog een schrikdraadje boven,maar apachee glipt er wel eens gewoon onderdoor!
als ze eenmaal in die tuin waren gekomen,hadden ze ook de mogelijkheid op de weg te geraken...,maar gelukkig is dat niet gebeurd..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:41

tjee zeg, zal je maar gebeuren, Verward rij je lekker over een weg heb je opeens een paar paarden op je auto. Het zal voor bijde kanten grote schrik zijn geweest. Eigelijk ook stom dat ze pas in de wei opmerkte dat dat ene paard zijn been had gebroken. Al met al weer een trieste zaak.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:44

vreselijk!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

MuSLi

Berichten: 5230
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:31

Ahh wat zielig! Je zal op die manier je paardje maar kwijtraken

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:39

aaahhh!! wat erg!!! je zal op die manier je paarden maar kwijt raken! echt erg voor dat baasje!!
Maar voor de gene die ze aangereden heeft is het nartuurlijk ook erg!

Selectief beschikbaar

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:47

jeetje wat vrezelijk zeg

haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:14

Jeetje, dat is niet eens zo ver weg! Vreselij Verdrietig

Maar hoe zouden al die paarden hebben kunnen ontsnappen? Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:15

Oh, wat gruwelijk...! Moet er niet aan denken dat zoiets met mijn paarden zou gebeuren...

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:42

onvoorstelbaar erg joh!!

Live your dreams

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:23

jeetje zeg wat een naar bericht!
maar ik vraag me da meteen 2 dingen af, waarom zien ze niet meteen dat t been van t ene paard is gebroken?die heeft dus langer dan nodig was moeten lijden en 2, hoe komt het dat ze ijn ontsnapt?opgejaagd door iets/iemand en daardoor in paniek de wei uitgerend?

echt heel erg voor de paarden en hun baasje!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:02

ah wat rot, verschrikkelijk als je paard zo aan z'n einde moet komen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:30

gatver wat een naar verhaal. Cheyenne staat ook vlak naast een weg waar men 80 rijdt.....is mijn grootste angst, naast diefstal. Boos!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:04

He bah! Wat een vreselijk verhaal.
Creselijk sneu voor die paarden, de eigenaar en de automobilist! Die aanblik van die paarden die JIJ aangereden hebt, die krijg je volgens mij nooit meer uit je hoofd

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:25

jakkes! wat erg zeg!! Ik hoop zo dat mij dat nooit, maar dan ook nooit gebeurd! en ik hop trouwens ook dat dit niet bij andere mensen gebeurd!!!

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:43

ontsnappen hoeft niet altijd paniek/opjagen te zijn!

Bij ons zijn de paarden laatst ook onsnapt! Ze hebben 2 deuren open gemaakt, en helaas, de een kan de ene deur, en die knol van mij de andere.... Scheve mond
ze zijn op vrijdagavond in het donker de 80 km weg voor de stad opgerent.... niks gebeurt, gelukkig!

Maar echt vreselijk dat dit gebeurt is!! Arme paarden, arme baasjes van de paarden, en arme bestuurder van de auto Ach gut

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:36

Zoiets is echt vreselijk!
maar van mijn opa's pony vond ik het vreselijk want ik mocht hem beschouwen als mij eigen pony! hij werd ook aangereden, omdat hij alleen op een wei stond denk ik
Hij had zijn dij gebroken en wat er daarna met hem gebeurt is weet ik niet, ik wil het aan mijn opa vragen maar hij is een par jaar geleden gestorven aan een hartaanval . . .

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:36

jeetje......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:40

Waar ik eerst reed is ook een hele lieve bijna 3 jarige Burgraaf merrie verongelukt.
Daar was de draad open gemaakt en 5 paarden zijn daar een druke weg opgewandeld.
1 had er zijn kaak gebroken, en de merrie was vol op zijn achterwerk geraakt.
De rest was niet geraakt.
Helaas was bij de merrie een spier afgescheurd en er kon niets meer aan gedaan worden.

Het was ook nog eens een heel goed paard, maar vooral super lief.
Liep altijd als een hondje achter je aan in de wei.
De eigenaar zei ook steeds, dat is er echt 1 voor jou dadelijk.
Niet dus, ik vond het echt heel erg. Arm beest


goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:03

Gossie Onze paarden lopen ook in het land langs de weg. En dan maar hopen dat het hun nooit overkomt. We hebben wel goede afrastering om. Maar dat zegt niks.
Want mijn paard die springt zo wel over de draad heen. Dus alleen als ie wilt springt ie. Maar gelukkig staat zij wel op de stal. Er lopen andere paarden in het land. Er is nog niks gebeurd. Het is altijd afwachten. Scheve mond
Dat is wel erg sneu voor de stadkanaalster. Dat blik vergeet je nooit meer. Verdrietig

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:16

oeh gatsie! wat lijkt me dat vreselijk! Tis hier vlak in de buurt....Ze kunnen de kielsterachterweg nu al helemaal wel omdopen tot dodenweg! Lijkt me ook vreselijk als je in die auto hebt gezeten Verdrietig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:27

jeumig......wat zielig dat het zo afloopt.....die beesten zullen veel pijn hebben gehad maar tja zo is het wel beter dan dat ze pijn lijden.
En je zult wel een hele klap hebben gehad als het bij jezelf overkwam en dat met de auto!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Just_Natural, RoxanneJessy en 66 bezoekers