Af en toe raar geluid tijdens het lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Af en toe raar geluid tijdens het lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 13:22

Ik reed een tijdje geleden op Cadans en na een half uurtje ofzo, begon hij een geluid te maken. Ik kan dat geluid niet echt omschrijven, maar ik dacht dat het van het zadel kwam. Je hoort het wel vaker bij paarden. Maar vorige week heb ik hem losgegooid en een beetje opgejaagd, en toen maakte hij dat geluid ook! Ik heb het aan iemand gevraagd en die hoorde het wel een beetje, in eerste instantie dacht ze aan tandenknarsen, maar daarvoor moet het geluid wel bij zijn mond vandaan komen en het kwam van onder me of iets achter me vandaan. Toen dacht ze aan zijn luchtwegen, dat hij dat geluid met opzet maakte. Maar ik weet het dus eigenlijk nog niet. Iemand enig idee??
Het geluid is in hetzelfde ritme als de draf (dus ook alleen tijdens de draf, verder niet) en is een soort krakend schurend geluid, een diep geluid. Tsja, geen idee of jullie iets kunnen met mijn omschrijving, maar wie heeft een idee?

Susan


Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:25

jawel Haha! waarschijnlijk zoog hij lucht in zijn koker dan krijg je zo`n apart geluid ik zou even de zoekfunctie gebruiken en dan zoeken op kokeren ... er is al eerder eens een vraag over gesteld met duidelijke uitleggen waarom en hoe ze `t doen ...

er zijn veel theorieen over waarom ze dat doen ...
maar het kan geen kwaad in ieder geval veel ruinen/hengsten doen het ...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:26

Haha nou weet ik ook eindelijk wat dat geluid is! En Bengel je hebt gelijk, want hoor het alleen maar als ik op ruinen rijd...haha nou heb ik ook wat geleerd

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:27

Klopt, doet mn ruin ook.... Kan het niet precies zeggen wanneer hij het doet. Hij doet het soms tijdens het wandelen buiten in stap.... En hij kan het soms ook doen bij het zot doen in de bak......
Bij onspannen en gespannen zijn doet hij het.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:27

Tis een ruintje he? Dan kan het iid zijn dat de koker lucht zoog oid. Je hoort wel vaker bij hengsten of ruinen een raar geluid in draf in het ritme. Echt een heel stom geluid, zeker als je het niet thuis kan brengen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:44


Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 13:46

Ik heb gezocht op kokeren en inderdaad een paar topics gevonden. Ik merk alweer dat niet iedereen dezelfde oorzaak aangeeft: spanning, of juist ontspanning. Ik ga het eens vragen aan mijn instructeur. Best interessant eigenlijk, geen idee dat dit bestond!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:54

heel veel ruinen/ hengsten doen het om heel veel verschillende redenen ik bene r zelf alleen nog niet over uit of ze het "bewust" doen of niet... volgens mij niet ...

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:35

Als mijn hengst Syl wat opgewonden is,wat drukkig,dan is ook dat geluid te horen.
Ik dacht eerst dat het zijn maag was maar bij navraag kreeg ik toendertijd ook te horen dat het uit zijn koker kwam Bloos!

Vaarwel grote vriend


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:50

haha ja de eerste keer dat ik het hoord d8 ik ook dat het het zadel was,maar kwam er al gauw achter dat het paard het was. ja meestal is het volgens mij als ze ontspannen. tenminste ik rij een paar ruintjes af en toe( voor mijn werk) en na een tijdje als ze echt 100% ontspannen zijn hoor je dat geluid ook maar ze rijden dan wel super lekker (doordat ze ontspannen zijn)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers