Op mezelf, welke superm+welke producten zijn goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Op mezelf, welke superm+welke producten zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 22:47

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en zal dus ook de boodschappen moeten doen. De AH zit bij mij 10 stappen zetten, een eindje verder lopen de ALDI en tussen mijn huis en mn paard de Edah (auto).
Normaliter doe ik altijd boodschappen bij de Edah en als ik zo bekijk wat ik haal voor ons gezin met geen rare dingen excl groente, brood en vlees schrik ik wel als ik op mezelf moet.
Nou heb ik al wat dingen over de ALDI gelezen dat het ECHT veel scheelt met de AH.

Maar bij de ALDI staan veel onbekende merken thans voor mij dan. Dus ik ben benieuwd naar jullie tips over producten met naam die goed te eten zijn. En Zijn er eigenlijk wel B-merken met sinas light of casis light.

Ik hoop dat jullie tips hebben zodat ik weet wat ik wel en niet moet kopen om zo toch goedkoop rond te komen.


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:53

Hoi,
Ik zou gewoon lekker naar de Aldi en naar de Edah gaan. AH vind ik echt pure afzetterij, daar ga ik dus nooit heen mits het niet anders kan.
Bij de Aldi zijn het inderdaad vaak onbekende of geen merken, maar dat wil niet zeggen dat het altijd meteen waardeloos is natuurlijk... Mijn moeder is ook zo`n pietje precies, en toch haalt ze steeds meer bij de Aldi. Met name rijst, pasta, fris, huishoudartikelen (schoonmaakmiddelen, wc papier etc), koekjes of appelmoes en dat soort dingen. Mn vriend en ik doen dat ook. Voor verse groente, zuivel en vlees ga ik liever naar de C1000 (in jouw geval Edah), dat vind ik inderdaad toch iets beter smaken. Je moet gewoon wat dingen proberen, en als Aldi toch echt tegenvalt kan je altijd terug naar AH of Edah. Qua besteding scheelt het echt heel veel inderdaad!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:56

Bij de Aldi hebben wij al erg veel dingen ontdekt die erg goed zijn. Kwestie van eens iets proberen denk ik, iedereen heeft een andere smaak en als het niet lekker is, kun je voor dat geld haast geen miskoop doen. Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 22:59

Ja maar tips tegenover de namen van de merken enzo..........ik weet dat smaken verschillen!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:03

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de merken... ik zou er niet zoveel om geven en van het merkimago afstappen. Veel word in precies dezelfde fabriek gemaakt, en is het merkje alleen maar marketing. Gewoon proeven!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:06

Koortje schreef:
Veel word in precies dezelfde fabriek gemaakt, en is het merkje alleen maar marketing.


Helemaal waar, soms is het gewoon exact hetzelfde als je goed oplet. Enneuh als je wist hoeveel koffiemerken wel niet uit een en dezelfde fabriek komen.... Haha! Zit als enigste verschil een ander pakje omheen! En een leuk prijsje op.... Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 23:12

Nou ik ben de laatste weken veel op excursie geweest met school naar groente verwerkingsbedrijven, diepvries groente, beckers, hema bakker...........nou ik heb daar 1 ding geleerd: Bijna alles komt op hetzelfde neer.....

Maar zuivel, brood, aardappels, vlees en dergelijke dat zijn toch de wat meer discutabele producten lijkt me.

Maar dan ga ik wel naar de brood aanbiedingsdag bij bakker bart....ofzo.

Ik begin het te leren! Wordt wennen in het begin, hier thuis hoeven we nl niet op die kleintjes te letten en mijn moeder is altijd van mening geweest dat goed brood en goed vlees wat meer kost....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:17

Kijk dingen als verpakte vleeswaren zijn best te eten bij de Aldi, al heb ik liever vers. Vlees en dergelijke zou ik ook niet bij Aldi halen, eerder bij een normale supermarkt en iets meer betalen. Fruit hebben wij weleens van de Aldi en als je het niet een week laate liggen, is het supergoed! *beter dan wij van tevoren verwachtten* Tja, brood wil ik nou eenmaal van onze eigen bakker, niet van dat fabrieksbrood.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:39

Jurga"]
[quote="Koortje schreef:
Veel word in precies dezelfde fabriek gemaakt, en is het merkje alleen maar marketing.


Helemaal waar, soms is het gewoon exact hetzelfde als je goed oplet. Enneuh als je wist hoeveel koffiemerken wel niet uit een en dezelfde fabriek komen.... Haha! Zit als enigste verschil een ander pakje omheen! En een leuk prijsje op.... Schijnheilig
[/quote]

Welke komt uit de DE fabrieken? Schijnheilig
Ik vind de DE koffie toch echt het beste Knipoog

:evaw:

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:19

De vruchtensappen van de aldi en de energy-drink zijn echt heel goed te drinken en supergoedkoop. Verder is het gehakt ook wel ok.
Meestal haal ik er dus alleen vruchtensappen, yoghi-drinks en aanlenglimonade. Verder energy-drink en koekjes. De chocotofs zijn ook errug goed !! Haha!

Het scheelt echt heel veel geld. Verder haal ik hier alles bij de Dekamarkt, hun prijs ligt net even iets lager dan de Edah.

Tip: op de markt kun je vaak ontzettend goedkoop boodschappen halen. Ik lach me elke keer weer rot hoe weinig geld ik uitgeef en dan met een behoorlijk volle rugzak en tassen met heerlijk vers groente en fruit thuiskom !
Sokken en ondergoed zijn op de markt ook supergoedkoop, en de kwaliteit is vaak erg goed.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:40

Mijn moeder haalt al der boodschappen bij de c10000000 en aldi..

de aldi is echt te goedkoop Tong uitsteken...... bv.. een dom blikje cola kost maar rond de 20/30 cent...

en met de kwaliteit valt me nix tegen... het is gewoon hetzelfde als andere winkels alleen zit er een onbekend merkje op...

maar daar proef je nix van (t zou niet best wezen...)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:02

Wij halen praktisch al onze producten bij de Aldi. Naar mijn mening zijn veel artikelen zelfs beter van kwaliteit. Wij halen er ook geregeld brood en vlees weg. De lasagne is ook heel lekker. De melkproducten zijn ook erg goed. Zo hebben ze ook magere yoghurt in grote pakken met aardbeien Vingers aflikken Je moet gewoon de producten uitproberen en dan zelf kijken wat je geschikt vindt.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:09

Mocht de Belgische en Nederlandse Aldi hetzelfde verkopen, dan vind ik de 0% vet yoghurt daar zeer lekker, vooral de potjes rode vruchten daarin OK dan! .

Voor de rest haal ik er afbakbroodjes, diepvries spul (frietjes, hapjes, ...), pizza is er best wel te pruimen en de opwarm dingen heb ik ook vaak genoeg gegeten.

Het blikvoor: annanas, appelmoes, perzikken, ... die dingen zijn ook ok. En de groentjes uit blik vind ik ook aangenaam, vooral de boontjes en de shorseneren.

Het enige wat ik echt in de "duurdere" winkel haal is melk, vers vlees, beleg enz ... en verse groenten en fruit.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:15

Ik ga bv voor de wekelijkse boodschappen naar de Deka, vgl met Edah denk ik. Dus zuivel, vleeswaren, groente,fruit.
Eens in de zoveel weken ga ik naar de Lidl (vgl met Aldi) en daar sla ik fris, wijn, koffie, diepvriesproducten, yokidrink, chocomel, siroop, rijst en pasta, nootjes.
Je probeert elke keer weer meer dingen uit. Ik proef geen verschil met Coca-cola, of ik heb iig geen voorkeur.
En die witte wijn uit pakken is superlekker. Ik heb dan ook geen zin om nog weer langs die andere supermarkt te gaan, dus haal ik dan ook vleeswaren en zuivel, en ik vind het allemaal lekker.
Vooral die 1 persoons toetjes bij de Lidl zijn superlekker, kwark met vruchten en tiramisu.
Trouwens ook een aanrader, bij de Lidl in de diepvries liggen ook gekruide aardappelpartjes in van die groene zakken. Kan effe niet op de naam komen. Die gooi je zo bevroren in de pan en is echt zo lekker!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:37

Wij hebben altijd afbakbroodjes van de aldi in het weekend, die zijn ook best lekker Lachen. Bovendien heb ik zowat alle chipssoorten daar al eens gehad, en jawel hoor, goedgekeurd OK dan!
Maak geen keuze voor 1 supermarkt, ga gewoon naar 2 supermarkten, haal bij de Aldi het goedkope spul wat je wel lekker vind, en de rest haal je fijn bij de Edah Lachen.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:51

Gewoon uitproberen.
Wij halen ook steeds meer bij de aldi, eigenlijk bijna alles behalve bier (m'n vriend wil alleen amstel Haha! ) en cola en dergelijke, maar dat drinken we eigenlijk nooit dus kopen we ook nooit.
En kattebakkorrels en hooi en stro voor de beesten hebben ze helaas ook nog niet bij de aldi. Kattevoer koop ik er wel, behalve blik die koop ik van tom poes, is wel handig zo'n groot blik met 2 van die vreetzakken. Haha!
De dirck van de broek is trouwens ook vrij goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:57

heej marieke.

omdat bij de zaak van mijn ouders aldi als buurman fungeert kom ik er dus ook weleens.

je kan er harstikke lekkere dingen kopen en in Best is hij hartstikke groot

gaan wij samen een keer shoppen binnenkort en zal ik je wegwijs maken Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:06

Als er een mogelijkheid bij jouw in de buurt is om de LIDL uit te proberen zou ik dat ook zeer zeker doen. In sommige opzichten, vooral fruit en groente, is de LIDL nog beter dan de ALDI.

En voor de rest: gewoon kopen en proberen. En je niet laten afleiden door een anderen verpakking of een andere naam. Het is dat de AH tot 10 uur open was (tegenwoordig maar tot 9 uur 's avonds, en ik behalve in het weekend geen tijd, zin en puf heb voor de ALDI en de LIDL met de nodige rijden voor de kassa.

Maar bekijk wat je in je karretje hebt bij de LIDL/ALDI en wat je normaal bij de AH kwijt bent, en je slaat steil achterover...!

Je suis Charlie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:47

1x per half jaar ofzo neem ik me voor om wat minder geld uit te geven aan boodschappen en breng dan ook een bezoekje aan de Aldi / Lidl.
Je moet het inderdaad zelf even uitproberen, smaken verschillen nu eenmaal.
Wat mij betreft zijn dit de "do and don'ts":
Kwalitatief goed:
- vruchtensappen (en vnl. de glazen flessen jus d'orange)
- verpakte kaas
- vis uit de diepvries (vooral de grote garnalen Vingers aflikken )
- wasmiddel
- aardappels
- rode wijn

Minder goed:
- hagelslag (nepsmaak)
- toetjes (te zoet)
- verse groente / fruit (ziet er niet uit)
- brood (fabrieksbrood)

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:53

wij gaan eigelijk voor de grote dingen zoals 10 flessen frisdrank enzo gaan wij naar de aldi maar verder gaan wij naar de c1000 of sanders

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:53

Mijn regel voor het kopen bij de Lidl en Aldi is: zouden ze dit kunnen verprustsen? Is het antwoord nee, dan gooi ik het in mijn mandje, Ja, dan haal ik het ergens anders. Bijv: Rijst, tomatenpuree, pinda's shampoo, schoonmaakmiddel, afbakbrood etc... daar valt niets aan te verknallen. Maar met sauzen en zo pas ik op. Ik heb ooit wel eens appelstroop van de Aldi geprobeerd... YUCK! Wat een typische smaak.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:43

ze hebben bij de aldi ook potjes pastasaus, de pittige is echt lekker,
en de chips, snoep en koek, melk sommige toetjes, kaas, sauzen(mayo/curry enz) eieren, groentes(gewoon goed kijken/voelen.sappen
afwasmiddelen/schoonmaakmiddelen en wasmiddelen
eingelijk halen wij vrij veel bij de aldi
behalve frisdranken, die vind ik te zoet ofzo, niet lekker in ieder geval en vleesprodukten uit de koeling

vleeswaren uit de diepvries weer wel(biefstuk, varkenshaas en kip

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:09

Gewoon kijken waar jij het beste en fijnste kunt winkelen. Ik zou denk ik wel naar de Aldi en de Edah gaan. Ah is namelijk duur vind ik zelf en wij gaan daar alleen maar heen als we of iets vergeten zijn of in een keer nodig hebben (zit namelijk ook op max 50 m bij ons huis vandaan)

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:04

Het is puur wat je zelf lust. In het begin haalde ik heel weinig bij de Aldi, maar je gaat vanzelf meer proberen. Zo kom je erachter wat je wel en niet lekker vindt. Mijn vriend vind bijvoorbeeld de Schnitzels uit de vriezer daar erg lekker, ik niet zo...

Maar ik zou het gewoon proberen, het scheelt in veel dingen zo vreselijk veel dat het gewoon zonde is als je het niet doet...

Vlees, zuivel en fris haal ik bij de Super de Boer en nog wel wat luxe-goederen... Maar ik ga ook graag naar de Aldi, de sappen zijn daar ook erg lekker! Veder hebben wij ook altijd een paar van die pakjes kant-en-klare pannekoeken in de vriezer liggen. Als ik onverwachts later thuis ben, zit mijn vriend al pannekoekjes te eten Haha!
Zo zijn er wel meer dingen die handig zijn om achter de hand te hebben.

Succes ermee!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:31

samantha23 schreef:
Gewoon uitproberen.
Wij halen ook steeds meer bij de aldi, eigenlijk bijna alles behalve bier (m'n vriend wil alleen amstel Haha! )........


Is was ook altijd heel erg merkvast wat bier betreft, maar misschien moet je je vriend toch maar eens schultenbrau (die blikken) voorzetten. (eventueel zonder dat hij het weet Haha! ).

Wat vlees betreft heb ik steeds kipfilet en rundergehakt in voorraad. (diepvries) De kwaliteit daarvan is echt uitstekend. Gehakt niet te vet, en de kip niet "opgepompt" c.q. geinjecteerd.
Ook de diepvriesbief is goed te doen, zeker wanneer je de prijs in aanmerking neemt.
Verse groente: gewoon je ogen goed de kost geven en op de prijs letten. Wil zelfs verschillen per aldi-vestiging.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers