Discussie: Partydrugs moeten gelegaliseerd worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Discussie: Partydrugs moeten gelegaliseerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 19:46

Hoi ik heb morgen een discussie Nederlands, en onze stelling is dus:
'Partydrugs moeten gelegaliseerd worden'

Hierbij vraag ik jullie mening, het liefst goed geargumenteerd Haha! Misschien dat ik er iets uit kan gebruiken, en misschien levert het nog wel een goede 'boktdiscussie' op *LOL*

Even voor degene die niet weten wat partydrugs zijn:

Partydrugs zijn alle bollen, pillen en poeders die vooral op fuiven gebruikt worden. Het probleem is dat je nooit weet wat je slikt. Je weet nooit of je een bol of brol koopt. Zuivere XTC (MDMA) is meer uitzondering dan regel, dikwijls gaat het om een mengsel van XTC met speed, cafeïne e.d. dat heel onvoorspelbaar werkt. Soms worden gevaarlijke PMA-of GHB-pillen verkocht en soms pure nep zoals tabletten om honden te ontwormen!

Alvast bedankt Lachen
Laatst bijgewerkt door N00tje op 15-01-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:54

Ik vind dat het niet gelegaliseerd moet worden.
dat is toch te gek voor woorden .
Drigs moeten helemaal verboden worden.
die dingen vernielen op et einde toch altijd je leven..
Ik vind dat ze helemaal verboden moeten worden.
Voor etzelfde geld koop ej rotzooi, en ga je deraan dood.
En uiteindelijk gaat het met drugs wel een keertje fout..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:17

Ik vind dat het wel gelegaliseerd moet worden. Dan ben je in 1 klap van dat stiekeme gedoe af enz enz. Je wordt geacht oud en wijs genoeg te zijn als je het gebruikt. Maak je er misbruik van dan krijg je je straf wel, en doe je het waarschijnlijk nooit meer.

Sorry maar als er weer in het nieuws is "meisje dood door verkeerde pil" dan heb ik daar geen medelijden mee. Eigen schuld dikke bult.
Ik kan heel kwaad worden om mensen die die zooi gebruiken. Wij betalen met zijn alle geld aan de zorg. ALs dat geld gebruikt wordt voor mensen die erg ziek zijn, prima. Maar het wordt ook gebruikt om idioten die verkeerde zooi slikken op te lappen. Sorry maar dan denk ik gewoon Eigenschul en boet daar maar voor...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:44

Aan de ene kant ben ik tegen legalisatie omdat dat in mijn opgen het gebruik juist bevorderd. Aan de andere kant ben ik er voor, omdat je dan minder troep op de markt krijgt en er meer controle is.

Zelf heb ik nooit meer drugs gebruikt dan nicotine en caffeine Haha! , en walg van elke harddrug, zeker met de gevolgen van een verkeerde pil.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:45

Nee tuurlijk niet............ alleen de gedachte al.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:49

Jeetje, in België gaat het nog om de legalisering van soft drugs (waar ik overigens geheel VOOR ben), en in Nederland worden er al discussies gevoerd over het legaliseren van partydrugs...
Nou, ik vind het gewoon een belachelijk idee. Die drugs zijn pure chemicaliën, die kunnen gewoon vreselijk veel schade aanrichten... troep of geen troep...

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:04

tuurlijk niet Scheve mond
Dat hierover uberhaupt een "discussie" is

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:08

Volgens mij maakt het geen reet uit of het gelegaliseerd wordt. Als je nu op de gemiddelde houseparty kijkt, staat 90% van de bezoekers knetterstrak van de pillen en/of coke.
Het is makkelijk te verkrijgen, op iedere straathoek zeg maar. Het pillen-test-concept vind ik wel een goeie (gelijk zwart is puur mdma, oranje is speed, blauw is cafeine en ook de MDA en PMA tests zijn erg betrouwbaar).
GHB is niet in pilvorm te verkrijgen, de werkzame stof moet vloeibaar gemaakt worden. GHB is ook GEEN vloeibare XTC. GHB wordt in Afrika gebruik om olifanten mee te verdoven (dus denk na voordat je een buisje achterover klapt Haha! ).

En vergeet niet: Alcohol is OOK een harddrug, en die is al heel lang algemeen geaccepteerd.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:19

legaal als een soort snoepje die je bij de drogisterij koopt? goh dat zou het wel lekker toegankelijk maken voor iedereen en de drempel erg laag maken.

als het enige pro-argument is: "dan weet je wat je slikt als het legaal is", vraag ik me af of dat werkelijk zo is.

Amor Vincit Omnia

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:28

Ik denk dat als het verboden wordt, sommige mensen het juist heel graag willen. Voor de 'kick' zeg maar. Als het gelegaliseerd wordt is het voor veel mensen minder leuk en zal er minder gebruikt worden. En verder ben ik het volkomen met sorane eens. Je moet zelf weten of je je lichaam wilt verkloten of niet.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:30

roken verbieden wat het is zo slecht
drug legalisren, erg nederlands weer
en dan gek vinden dat er nog meer moorden gepleegd gaan worden.
Want zo stoned als een garnaal ligt de drempel nog lager dan hij bij sommige al is. En kan die drempel simpel bij iedereen naar beneden getrokken worden

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:57

SuperPepeijn schreef:
als het enige pro-argument is: "dan weet je wat je slikt als het legaal is", vraag ik me af of dat werkelijk zo is.


Dat weet je nooit! Ik ken iemand die acht euro neertelde voor een Smintje met citroensmaak... (en ik zei nog, "smintjes bestaan niet!!" Haha! )

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:47

Nee, niet legaliseren... mooi boel zeg... beetje mensen de vernieling in helpen...
Je weet nooit of het goede partydrugs is (kan verkeerd spul zijn met fatale gevolgen...).

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:57

SuperPepeijn schreef:
legaal als een soort snoepje die je bij de drogisterij koopt? goh dat zou het wel lekker toegankelijk maken voor iedereen en de drempel erg laag maken.

als het enige pro-argument is: "dan weet je wat je slikt als het legaal is", vraag ik me af of dat werkelijk zo is.


wiet haal je ook niet bij de drogisterij of supermarkt Scheve mond


als je het legaliseerd kan er beter op worden gecontroleerd en word de kans dat er troep in zit veel kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:59

Zal wel oud zijn, maar waarom heb je drugs nodig om het leuk te maken?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:02

runningkawa schreef:
Zal wel oud zijn, maar waarom heb je drugs nodig om het leuk te maken?


en waarom heb je alchol nodig om het leuk te maken
waarom heb je een sigaret nodig om het gezellig te hebben...?

daar kun je over discuseren maar mensen gebruiken het toch..

mensen gebruiken trouwens ook xtc om langer door te kunnen gaan met feesten (toch?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:04

Idd, vraag me ook af waarom alcohol en een sigaret nodig zijn. Lachen
Maar er komt steeds meer bij.
Dingen die ook niet eens samen gaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:32

loulou"]
wiet haal je ook niet bij de drogisterij of supermarkt Scheve mond
[/quote]gaat niet om waar je het haalt, maar dat het erg toegankelijk wordt.
[quote="loulou schreef:
als je het legaliseerd kan er beter op worden gecontroleerd en word de kans dat er troep in zit veel kleiner.
wie zegt dat?

ik vind dat alcohol (met mate natuurlijk) het zeker wel gezelliger kan maken.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:33

Ik ben er geen voorstander van. Partydrugs zijn wel degelijk gevaarlijk, en onderschat, net als softdrugs. Maar een paar mensen meer of minder maakt MIJ niets uit hoor! als ze zich zelf ten gronde willen richten, is hun zaak. Maar kom bij mij niet mijn autoradio stelen als het te duur wordt!

De hond is de betere mens

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:52

SuperPepeijn"]
gaat niet om waar je het haalt, maar dat het erg toegankelijk wordt.
[/quote]

maar zijn er meer mensen gaan blowen nadat het legaal verkrijgbaar werd? geloof van niet




[quote="SuperPepeijn schreef:
ik vind dat alcohol (met mate natuurlijk) het zeker wel gezelliger kan maken.

ben ik het mee eens.
maar ook alchol kan problemen veroorzaken, omdat veel mensen niet weten wat het woord 'mate' betekend.

er zijn mensen die een feestje zonder alchol nix vinden en er zijn mensen die een feest zonder drugs nix vinden...

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:57

Idra schreef:
Jeetje, in België gaat het nog om de legalisering van soft drugs (waar ik overigens geheel VOOR ben), en in Nederland worden er al discussies gevoerd over het legaliseren van partydrugs...
Nou, ik vind het gewoon een belachelijk idee. Die drugs zijn pure chemicaliën, die kunnen gewoon vreselijk veel schade aanrichten... troep of geen troep...


Het enige wat ik goed vind om softdrugs te legaliseren is om pijn te bestrijden bij MS patienten of mensen die ondraaglijke pijn lijden door kanker etc. Voor de rest ben ik tegen alle soorten soft en harddrugs. Behalve datgene die in koffie of cola zit. (cafeïne dus).

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:00

Alleen voor pijnbestrijding en verder mogen alle drugs verboden worden van mij! Hoeveel mensen gaan hier wel niet ten onder..... Het is vreselijk! En helaas weet ik het ook zo te halen bij ons in het dorp. Niet dat ik het doe, juist niet. Ben er vreselijk op tegen!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:02

Aan de ene kant denk ik dat legaliseren de drempel wel laag maakt om he te gaan gebruiken.Aan de andere kant,als je iets zou wíllen gebruiken,kan dat nu ook onwijs makkelijk,dus voor degenen die zowieso gebruiken,maakt het niks uit.

Wat betreft de zuiverheid van de drugs,als het legaal is,en er komen winkels waar het vrij verkrijgbaar is,dan wordt dat waarschijnlijk goed gecontroleerd.Als je dus wilt gebruiken,is het dan waarschijnlijk veilig,terwijl als je dat nu wilt er altijd de kans is dat er troep tussen zit.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:09

Neej.
Gisteren was op het nieuws dat XTC het langetermijngeheugen op de lange termijn schaadt, dat bleek uit nieuw internationaal onderzoek. Kortom XTC is veel slechter voor je dan tot nu toe gedacht wordt, en om dat nou te legaliseren:

Ja:
Als de overheid partydrugs legaliseert kunnen de krenten uit de pap halen, kortom de 'slechte' mixes en xtc verbieden, en zorgen dat de troep die mensen binnenkrijgen wel goede troep is.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:11

LuvdaTossa schreef:
Alleen voor pijnbestrijding en verder mogen alle drugs verboden worden van mij! Hoeveel mensen gaan hier wel niet ten onder..... Het is vreselijk! En helaas weet ik het ook zo te halen bij ons in het dorp. Niet dat ik het doe, juist niet. Ben er vreselijk op tegen!


mensen gaan ten onder aan hard drugs, niet aan soft drugs.
softdrugs is niet verslavend

mensen gebruiken toch wel. dan zie ik liever dat ze het in een coffeeshop halen dan ergens bij een vaag persoon op straat.
het is bewezen dat er niet meer mensen gaan gebruiken nou het legaal is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Florenc, jokari, juval, Ketly, laura22, Mama3, miranda_147, Nientsje, roosjenat, SannevZ, Sanniejtjuh, Schuur_, SusanH, suus_toes, Westhof, wilmatj, XxLMMxX en 160 bezoekers