OVERHOEF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JANNEKE01
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-12-03

OVERHOEF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 11:16

hallo iedereen,

mijn paard heeft hoge en lage overhoef, de kliniek is al een jaar bezig om haar beter te laten lopen, tot nu toe met geen resultaat, ze loopt nog steeds erg kreupel. ze is meerdere malen ingespoten, staat al een jaar stil met elke dag een uurtje wandelen en krijgt atrose gelitinaat.

over 10 dagen moet ik terug naar de kliniek om reeel te gaan bekijken of het nog wel gaat lukken met mijn paard en ik kan al janken als ik er aan denk.

zijn hier mensen die hun paardje ook hebben moeten laten inslapen door overhoef, of zijn er juist mensen die een perfecte methode weten waardoor het allemaal weer wat beter gaat.

ik ben radeloos en wil mn paard echt niet kwijt, heb er alles voor over, maar begin me langzaam af te vragen of ik niet egoistisch ben en haar met te veel pijn door laat gaan alleen omdat ik geen afscheid kan nemen, ze is 11 jaar en wil dr minstens nog een jaartje of 10 naast me hebben.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:42

Op 13 oktober jl. heb ik mijn paard in moeten laten slapen. Hij had arthrose aan de hoefgewrichten, arthrose aan de kootgewrichten, slechte sesambeentjes en verbeend hoefkraakbeen.

Aan inspuiten ben ik niet begonnen. Wel heb ik hem Joint Supplement en Arthrose Gelatinaat gegeven, beiden zonder resultaat. Bute heeft hij ook een tijd gehad, geen resultaat.

Er zat voor mij niets anders op dan er een punt achter te zetten. Zijn situatie was gewoon hopeloos.

De combinatie arthrose en hoefkraakbeenverbening is ook nog eens niet zo fijn. Met arthrose in de hoefgewrichten wil een paard graag achter wat zakken in zijn voeten, maar door de verbeende hoefkraakbeenderen die achterin de voet zitten, kon hij dat niet. Dus alle ellende zat elkaar in de weg.

Maar het scheelt wel waar de botwoekeringen zitten of een paard er erg veel last van heeft. Er hoeft maar 1 klein haakje op een rotplek te zitten en je paard is er slechter aan toe dan eentje die erg veel woekeringen heeft, maar die op een gunstiger plek zitten. Kijk eens op www.hoofcare.nl

Ik mis hem nog iedere seconde van de dag, maar sta nog steeds achter mijn besluit om hem in te laten slapen. Van een carriere als weidepaard volop in de pijnstillers werd hij niet happy, hij kwijnde weg. De afgelopen winters lag hij altijd erg veel, gewoon buiten in zijn paddock. Toen wist ik nog niet wat hij mankeerde, hij liep toen nog rad. Achteraf vallen er wel wat kwartjes....

Sterkte met je paard!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:51

JANNEKE01 schreef:
mijn paard heeft hoge en lage overhoef, de kliniek is al een jaar bezig om haar beter te laten lopen, tot nu toe met geen resultaat, ze loopt nog steeds erg kreupel.


Wat was de diagnose? Lijkt me een beetje uitstel van executie... (ik begrijp dat je dit niet wilt horen...)

Bij een jaarling of twee jarige groeit een overhoef er nog wel eens uit, maar bij een elfjarige die al een jaar kreupel staat?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:35

Wouter, hoge en lage overhoef is arthrose. Soms dus duidelijk zichtbaar als een hoge rand boven de hoef. Vandaar de naam overhoef. De locatie geeft dan het verschil aan in hoge of lage overhoef.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:14

Als je het woord overhoef in het engels weet kun je eens kijken op www.horseadvice.com.
Je kunt het daar intypen bij de zoekfunctie en dan krijg je stukjes van mensen die het zelfde hebben meegemaakt en of er oplossingen voor waren.
Ik vind het een hele goede site, ik heb het idee dat ze daar verder zijn wat betreft ziekten en oplossingen dan hier in Nderland...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:23

Mieke schreef:
Wouter, hoge en lage overhoef is arthrose. Soms dus duidelijk zichtbaar als een hoge rand boven de hoef. Vandaar de naam overhoef. De locatie geeft dan het verschil aan in hoge of lage overhoef.


Weet ik, maar daarom vroeg ik me ook af wat de diagnose van de dierenarts was, weet wel wat die van mij had gezegd Scheve mond

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:25

Heb gehoord dat magnesium kan helpen. Stuur anders Adrienne eens een pb-tje die is hiervan goed op de hoogte.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:58

Mijn paard heeft sinds haar veulentijd al verbening van de hoefkraakbeenderen, in de loop der jaren (ze is nu 16 bijna 17) is daar lage- en hoge overhoef bijgekomen. 2.5jaar geleden werd ze daarop kreupel. Sindsdien staat ze op het break-over beslag (van Hoofcare) en dat gaat hartstikke goed, toen die ijzers eronder lagen op de kliniek,en ik moest met jaar draven op de stenen, was ze gelijk weer rad, en sindsdien (behalve een hoefzweer) niet meer kreupel geweest!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:25

Ik heb een 4 jarig paard met arthrose en lage overhoef
Vorige wek dinsdag is hij ingespoten met cortica in combinatie met Hyarulonzuur a.s dinsdag nog een keer!
Ook staat hij op speciaal beslag
Ik heb zelf het idee dat dit niet aanslaat,maar voor de verzekering moet alles hebben geprobeerd!
slaat deze behandeling niet aan is het waarschijnlijk einde verhaal!
Lundi