Beugelriemen - welk merk ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Beugelriemen - welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 21:50

Helaas heeft m'n Stubben beugelriem het na jaren trouwe dienst begeven.
Ik moet dus op zoek naar een setje nieuwe, en ik vraag me af of er een prijsgunstiger alternatief is voor Stubben.
Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar ben wel geschrokken van de prijs..... en als er een voordeliger alternatief is van goede kwaliteit, waarom niet ? Knipoog
Graag jullie ervaringen


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:00

Beter kwalitatieve goede riemen die 1x zeer prijzig zijn dan 10x goedkope prullen die het na een maand of 5 begeven. lemetex zijn ong. €50 maar gaan zéér lang mee.

- Offline -

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 22:06

Daar heb je zeker gelijk in Dees !
Goedkoop is vaak duurkoop, daar ben ik me van bewust.
Er zijn ook riemen te koop van 10 euro per setje, dan weet je zeker dat je een prul koopt want de scheuren zitten er al in terwijl ze nog nieuw zijn; da's dus geen optie Clown
Ik vraag me alleen af of er voor die (bijna) 70 euro voor de Stubben riemen een alternatief is wat even goed is en misschien nog wat goedkoper.
Ik houd je tip over Lemetex zeker in gedachten, bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:23

kieffer, zijn echt super

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:33

ik heb vvan wintec.. bij men zadel..

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:39

Ik weet wel een goedkopere manier voor je om aan Stübben beugelriemen te komen.
PB maar effe...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:01

Ik heb nu Kavalkade beugelriemen, die zijn ook hartstikke duur, maar wel erg fijn! Ze zijn oersterk, en met al mijn SGW's die ik rij is dat ook wel nodig!
Binnenkort krijg ik een dressuurzadel erbij, ik weet zeker dat ik daar niet de duurste en beste beugelriemen bij ga kopen, dat wordt me te gek. Dan ga ik toch voor de goedkopere variant.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 23:17

Chantal, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de beugelriemen van Kavalkade kosten ?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:29

Passier bevalt ook goed, kost ook een kleinigheidje Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 08:52

Ik heb ook riemen van Lemetex en die blijven tot nu toe erg goed. Rekken ook niet zo belachelijk uit (evengoed regelmatig wisselen natuurlijk).

Nulla tenaci invia est via


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 08:53

Oscar schreef:
Chantal, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de beugelriemen van Kavalkade kosten ?


Tuurlijk mag dat! ze waren ongeveer 86 euro

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:16

ik ga voortaan voor de duurdere. Ik heb silver riemen gehad(2paar) En ze worden te snel bruin, rekken veel uit, en de naadjes laten te snel los...
Ik ga voortaan toch voor engels leer (op z'n minst)...
Maar het ligt er ook aan wat je ermee wilt doen en hoe zwaar je weegt en wat voor zadelkwaliteit je hebt...

My horse makes me happy, not money

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:26

Ik zou in ieder geval kiezen voor 3-voudig leer

Deze brengen de minste beschadiging van je zweetblad.

Heb ze zelf ook vind ze waanzinnig goed *LOL*
Ik heb ze van Prestige.

Maar heb ze ook gezien van BR (dressuurbeugelriemen).
Deze waren toch ook wel heel erg mooi hoor.

En beter 1x goede dan 5x slechte.
Ben ik het wel mee eens.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:57

Beugelriemen van Barnsby, die zijn op een bepaalde manier gestikt zodat ze niet uitrekken. Wel prijzig........

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:59

Ik wilde overigens eerst ook riemen van Stubben kopen, maar ik heb het niet gedaan omdat er zo'n dik blauw logo op het uiteinde zit. Ik heb de gespen aan de onderkant zitten, met zo'n hoes erover en ik steek het uiteinde van de riem een keer terug door de gesp zodat hij in het midden zit (snap je het nog Haha! ) en met dat dikke logo kan het uiteinde dus niet door de gesp heen...

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 17:28

Margreet, bedoel je passanten waardoor je de beugelriem terug doorsteekt ?
Dat logo is inderdaad vrij irritant, ook nogal opvallend *LOL*

Maestro, ik heb een Euroriding Diamant zadel en ik gebruik het niet bepaald intensief (beetje dressuur en misschien voor een bosritje).
Sinds een jaartje stap ik op met een krukje zodat ik niet met m'n volle gewicht aan de beugel hoef te gaan hangen en omdat ik dan de singel niet te strak hoef te doen (da's me namelijk niet zo goed bevallen Blauw oog )

Ik ga sowieso een setje van goede kwaliteit kopen, hierboven staan al flink wat goede tips
Nog een vraagje, dan val ik jullie verder niet meer lastig:
Hebben jullie ervaring met leren beugelriemen die een nylon "kern" hebben ?
Ik heb er wat over gelezen en het schijnt weer wat nieuws te zijn (of ik loop jaren achter Clown )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:37

Stubben is het allerbeste,
dat blauwe logo neem ik voor lief (vind het wel stoer trouwens Haha! ).
Het fijne aan Stubben is dat ze neit al te veel uitrekken, dat ze mooi smal zijn (ze hebben verschillende breedtes), dat ze heel soepel zijn dus je heel makkelijk je beugels op- an afsteken (bb) en dat vooral heel dun zijn!
Dus niet zo'n dik pak onder je benen.
Ik heb Passier, KN, Lemetex beugelriemen gezien (en nog wat goedkopere merken) maar die vind ik allemaal te dik, te breed, ze rekken uit als een gek en ze worden heel snel lelijk.

EDIT:
riemen met een nylon kern zijn ook erg dik!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:30

Oscar schreef:
Margreet, bedoel je passanten waardoor je de beugelriem terug doorsteekt ?
Dat logo is inderdaad vrij irritant, ook nogal opvallend *LOL*

Maestro, ik heb een Euroriding Diamant zadel en ik gebruik het niet bepaald intensief (beetje dressuur en misschien voor een bosritje).
Sinds een jaartje stap ik op met een krukje zodat ik niet met m'n volle gewicht aan de beugel hoef te gaan hangen en omdat ik dan de singel niet te strak hoef te doen (da's me namelijk niet zo goed bevallen Blauw oog )

Ik ga sowieso een setje van goede kwaliteit kopen, hierboven staan al flink wat goede tips
Nog een vraagje, dan val ik jullie verder niet meer lastig:
Hebben jullie ervaring met leren beugelriemen die een nylon "kern" hebben ?
Ik heb er wat over gelezen en het schijnt weer wat nieuws te zijn (of ik loop jaren achter Clown )


Die met die nylon kern ken ik! Daar rijd mijn instructrice veel mee...
Die zijn ook erg fijn, en rekken niet zo snel uit! Wel slijt het nylon (nylon aan de ene zijde, leer aan de andere zijde, snappie?? Tong uitsteken ) snel van het beugels opsteken.. dat is wat minder, maar verder zijn ze super!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:29

Wij hebben kieffer en dat bevalt ons goed!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:54

van die enkele vind ik super. je zit dan niet meer met de gesp aan je zadel.
of als je de gesp onderaan steekt , hoef je er geen hoesje meer over te schuiven. erg goed!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:09

Ik heb stubben beugelriemen en een paar handgemaakte door de zadelmaker van voorgerekt leder. Deze waren 58 euro en zijn prima. Ook de stubbens zijn goed, maar doordat die handgemaakte iets goedkoper waren heb ik die bij mijn andere zadel gekocht.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:14

Euroriding beugelriemen is misschien een optie Knipoog, weet alleen niet precies wat ze kosten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:08

Mijn Euroriding beugelriemen zijn na een maand al een aardig stuk uitgerekt en er zit nu toch bijna een gaatje verschil tussen de riemen(terwijl ik ze toch regelmatig van kant wissel) en ze zijn op sommige plekken al "beschadigd" (het leer is grijs i.p.v. zwart)
Ik heb alleen geen idee hoe veel ze kosten, zaten bij m'n zadel..

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:21

Ik heb volgens mij van die goedkopen dingen en daarvan was idd de naden voorversleten. Ik denk dat je vooral op de naden moet letten van welke kwaliteit dat is.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:36

Ik heb gewoon van die goedkope.
Ze rekken bijna niet, zijn wel al een beetje versleten.
Als ik ooit nieuwe meot probeer ik die van Henri de Rivel eens.
Daar ehb ik ook m'n zadel van, en dat bevalt me erg goed...Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers