Goede links naar dekstations/hengstenhouderijen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Goede links naar dekstations/hengstenhouderijen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:33

Hallo,

ik ben nog steeds aan het rondneuzen naar een hengst, ik kan alleen weinig site's vinden met duidelijke beschrijvingen van hensgten, met dekgeld enzo. ( ja de "grotere" stallen hebben dit wel).

Maar iedereen die een link weet waar duidelijke info op staat van hengsten, pleazzz tell me Lachen *LOL*

overlaad me maar met sites hahaha... Haha!


petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:53

welke heb je al kunnen vinden. Is voor ons iets makkelijker dan om te weten welke je nog niet hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:28

ben op http://www.dutchhorsesunlimited.com geweest, en daar staan ook wat fijne links op. van o.a. de dalhoeve, janssen , hendriks enz. En de grotere stallen heb ik ook al ( vdl, hendrix, uytert, radstake enz.)

gomir

Berichten: 25526
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:41


*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:43


Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:54


I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:01

ff naar mijn site gaan, daar zie je een overzichten van hengsten, per stamboek alfabetisch geordent. Als je me dan mailt met de hengsten waar jij de adresgegevens van de eigenaren van wilt hebben dan kan ik je die toesturen.
Overigens heb ik op mijn eigen forum een sticky topic met links.

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:07

Nederlandse hengsten eigenlijk of mogen dat ook Buitenlandse zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:09

KWPN, NRPS, AES....duitse hengsten ook wel, maar hoe word dat dan geregeld met het sperma enzo?


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:26

superlenie schreef:
KWPN, NRPS, AES....duitse hengsten ook wel, maar hoe word dat dan geregeld met het sperma enzo?


Dekstations in NL hebben geregeld contacten met duitse hengstenhouders, je zou het dus via die weg kunnen doen.
Je kan het sperma ook naar je laten toesturen en dan door je eigendierenarts/inseminator laten insemineren.
Ik zou ook informatie vragen over het verzenden aan de hengstenhouders.


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:41


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:50

interessante link ceasario.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:55

Wat vinden jullie van deze hengst???? www.dalhoeve.nl en dan de hengst showtime....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:58

superlenie schreef:
Wat vinden jullie van deze hengst???? www.dalhoeve.nl en dan de hengst showtime....


Veel dekgeld voor een KWPN-b-reg.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:02

hmmm, tja oke dan...
pfff, moeilijk hoor hengst zoeken....als ik nou een geldboompje had, was het wat makkelijker....


petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:40

een dure hengst past daarom nog niet altijd op je merrie. Gewoon zoals iedere fokker selecteren. Veelal de meeste fokkers hebben geen geldboompje in de tuin staan.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:26

http://www.bvhh.nl Hier staan heel veel links op naar websites van verschillende hengstenhouderijen.

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:32

Ja deze site bedoelde ik op een ander topic.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

gomir

Berichten: 25526
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:34

Showtime zou ik niet doen, vind het inderdaad prijzig voor een hengst waar je B-reg. papier bij krijgt, maar vind die hengst ook absoluut niet op die merrie passen

Je zou eens naar Chico kunnen kijken(staat bij Jurrius). Die valt binnen je budget en geeft over het algemeen ook wel allrounders
En dat zou misschien nog niet eens zo'n hele verkeerde match zijn met die merrie (en het veulen kan zonder problemen NRPS geregistreerd worden)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:37

Vind chico beetje hoog in't bloed bij de merrie.... of niet? "t is soms al zo'n stresskikkertje....

gomir

Berichten: 25526
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:40

Merrie heeft op zich niet zoveel bloed en de meeste Chico's zijn wel wat bloederig in het type, maar supernuchter in het karakter

Je zou de 24ste naar Ermelo naar de hengstenshow van het NRPS kunnen gaan Dan zie je meteen een heleboel hengsten bij elkaar Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:43

Jah, i know... maar helaas kan dan niet Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers