Poets jij na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Poets jij na het rijden?

Altijd uitgebreid
16 (8%)
Soms even snel
72 (36%)
Altijd even snel
66 (33%)
Soms uitgebreid
21 (10%)
Nooit!
25 (12%)

Totaal aantal stemmen: 200


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Poets jij na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 10:23

Wilde ik wel eens weten.
Ik doe het meestal wel ff snel de hoefjes en een harde borstel erover maar meer niet. Toen bedacht ik: waarom zou ik eigenlijk nog poetsen? Heb het voor het rijden al uitgebreid gedaan....

Ik doe het dus wel altijd Haha!


pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:34

ikke ook.. en als ik hem zwaarder aan het werk heb gezet.. poets ik hem langer.. meer als ontspanning voor mij en voor hem..

euhm.. Scheve mond

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:39

Na het rijden/longeren haal ik meestel even een zachte borstel over hem heen en ik kijk de hoeven na.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:40

Ik poets vrijwel altijd na het rijden,
als ik ergens een hekel aan heb is het wel een paard te hebben staan waar het zadel en hoofdstel nog instaan, en waar de bezwete haren in plukjes zijn opgedroogd.
Verder jeukt zweet ontzettend, ik kan me dus voorstellen dat het voor hen ook prettig is om dat even van je af geborsteld te krijgen. Is ook een soort van behoud voor je paard, je ziet regelmatig paarden die na het werk ongepoetst op stal het hoofd schuren, de mijne doen dat bijna nooit.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:42

Ik poets altijd even snel na het rijden, even hoefjes nakijken en even een harde en/of een zachte borstel eroverheen, soms als ik teveel tijd heb ga ik lekker staan te tutten, vinden wij allebei heerlijk Haha! Lekker knuffelen, lekker een beetje poetsen, manen vlechten o.i.d. dan staat ze bijna te slapen Dromen

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:47

Als ze erg gezweet heeft of ze als ze heeft gerold dan poets ik haar wel.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

DeBje
Berichten: 280
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:00

Altijd even de hoeven uitkrabben en een zachte borstel over hem heen halen en zijn hoofd afdrogen (hoofd is niet geschoren en daardoor is zijn hoofd altijd erg bezweet dus dat vindt hij erg lekker)

Nederlands Kampioen Voltige klasse zwaar 2007

VOLTIGETEAM GROENENDAAL


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:06

Ik doe altijd de hoeven uitkrabben na het rijden, en nog nog even een borsteltje eroverheen dat het (opgedroogde)zweet weg is.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:15

Ik poets meestal even snel na het rijden en even de hoeven uitkrabben, mijne gaat onder het solarium en dan zie je soms nog plekken van opgedroogd zweet dus dat poets ik er altijd af.

............

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:15

Ik haal een wat hardere zachte borstel over haar heen, vooral op de plaats waar het zadel heeft gelegen, dat vindt ze heerlijk! Haar hoofd doe ik met en zachte borstel, daar staat ze dan echt helemaal tegen aan te duwen. Lachen Haar voeten doe ik eigenlijk alleen als we buiten hebben gereden.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:19

Bloos

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:25

Meestal doe ik even snel nog een borsteltje over haar heen halen! Als ze echt gezweten heeft, dan wel even uitgebreid! Ik haat het ook als ze nog vies is van het rijden van de dag ervoor! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:57

Ik heb gekozen voor "soms even snel", maar dat is meer "vaak even snel" maar dat antwoord stond er niet bij. Als de zweetplekken op het paard staan, dan kan ik hem toch niet zo laten staan. Vaak eerst even een zweetdekentje erover, spulletjes opruimen en dan nog even een borsteltje erover.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:00

Benen afspuiten, hoeven uitkrabben en dan kijk ik meestal ff. Vaak haal ik er even snel een borstel over heen..

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:02

Ik poets altijd even snel na het rijden. Ik laat mijn pony meestal rollen na het rijden en om dan gewoon de deken op te leggen is ook geen lolletje. Verder kijk ik de hoeven na. En ik vind het ook wel lekker om even te poetsen na veel inspanning Haha!

Rona, Linanda en Oackly

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:30

Heb nooit ingevuld, maar naar gelang hoe nat ze is na het rijden, wrijf ik haar af met wat stro.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:33

Nadat de zweetdeken eraf gaat borstel ik vaak nog wel even zodat ze er wat minder uitziet als een nat konijn qua vacht.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:34

Heel soms.

Verder doen mijn paarden vooral aan eigen vacht verzorging.
Ik laat ze regelmatig in de bak rolen, ook na het rijden en anders rollen ze wel op het land.

Ik vind ook nooit restanten van zweet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:36

Altijd. En dan om de reden die Sjuimpje geeft + dat wondjes die er bij het rijden eventueel zijn ontstaan dan gelijk ontdekt worden. Wondjes van aantikken of wat dan ook.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:37

Ik doe het soms, ik rijd op een manege en niet iedereen poetst de paarden daar goed, dan krijg je dus allemaal zand in het shabrak en dat gaat tijdens het rijden in de vacht zitten.
De meeste kinderen die poetsen hun paard voor de les niet meer als ze zien dat hij al gelopen heeft. Daarom poets ik ze soms wel, maar dan alleen ff snel waar het zadel ligt.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:38

Soms, het ligt eraan of ze heeft gezweet tijdens het rijden. Als ze dan gewoon droog is gaat ze zo op stal of het land in. Heeft ze wel gezweet dan gaat er een zweetdekentje op en wacht ik tot ze droog is, poets dan het opgedroogde zweet eraf en gaat ze dan op stal

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:41

Ik poets ook altijd even snel na, om dezelfde reden als Sjuimpje zegt.

Het is prettiger voor het paard zelf en hij ziet er weer fatsoenlijk uit Lachen

Het leven is een gebakje!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:48

Ik haal altijd even een borstel over de bezwete plaatsen, dat jeukt namelijk enorm en door het borstelen wrijf je ook de haren weer lekker los zodat het niet zo raar opdroogd.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:50

Hangt ervan af hoe ze eruit ziet na het rijden. Soms zit ze helemaal onder de modder of is ze aardig bezweet....dan poets ik nog even. Maar soms ziet ze er nog spik en span uit en dan gaat ze rechtstreeks naar stal of naar de paddock *LOL*

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:51

Ik doe het altijd. Ik rij nu wel op een manege pony maar die moet de les na mij nooit mee. En ja nu is ze meestal erg bezweet dus laat ik haar altijd ff rollen en als ze weer op stal staat met de borstel er goed overheen. Het ziet er namelijk niet uit als je het zadel enz nog ziet zitten als alles opgedroogd is

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers