Wie kent het probleem...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Wie kent het probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:57

Wie kent het probleem dat je pony/ paard iedere keer als de smid is geweets een paar dagen ongemakkelijk loopt.. ??

Mij is verteld dat dat komt door het wennen.. net als wanneer je je nagels knipt zegmaar.. maar dat duurt toch niet een paard dagen..

Donderdag wordt ze weer bekapt en beslagen (voor) en s'avonds komen er potientiele kopers kijken.. dit keer is het een andere smid dus misschien heeft ze er nu geen last van.. (hope so!!)

iemand ervaring hiermee??


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:59

Nee, gelukkig niet. Als ze dat iedere keer heeft als ze bekapt/beslagen wordt, kun je je 2 dingen afvragen:

1. ligt het aan de hoeven van mijn paard, zijn die zo gevoelig?
2. doet mijn smid zijn werk wel goed? Maw: bekapt hij niet te kort?

Wellicht kom je er deze keer achter, als die andere smid je paard bekapt.

Toos paardloos

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:01

ja idd... misschien ligt et aan de smid.. maar echt te kort bekanppen kan bijna niet want ze staa voor (voor zit het probleem) op ijzers.. dus dan zou het wle heel erg zijn.. maja.. hoop dat ik dodnedag weet of het aan de smid lag..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:11

ik zou de nieuwe hoefsmid even erop aanspreken en vragen waarom dat zo zou moeten zijn bij jouw pony?
waar ligt het aan?

kan hij dus extra opletten!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:12

ik heb er zelf nooit last van gehad
ik zat ook al te denken van datz eniet te kort waren dan.
want op de manege waar ik gereden heb
daar had je ook vaak dat ze te kort bekapt waren en liepen ze ook een beetje stijf.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:16

Ik heb er soms last van.
Maar dta komt Lasagna;s hoeven scheuren best vaak af, en brokkelde eerst oook steeds af.
Alleen de laatste tijd, nu lasagan's hoeven beter worden heeft ze daar egen last meer van.
Ik denk gewoon een stukje gevoeligheid. en doordat de hoefsmid misschien iets te kort bekapt, maar meestal kon dat niet anders bij mij paardje.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:19

ze heeft evrder heel mooie hoeven.. mooi hard en breokkelen nooit.. en scheuren ook niet. zal et eens aan de smid vargen jah..

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:26

een pony bij ons op stal heeft daar ook elke keer last van na het beslaan...die hoeven zijn volgens mij best gevoelig..ze kan soms 2 weken niet rijden na het beslaan, terwijl we allemaal dezelfde hoefsmid hebben en mijn pony er geen last van heeft:S

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:29

ja dat lijtk op mijn probleem.. alleend uurt het gelukkig maar twee of drie dagen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:29

Een paar dagen vind ik ook teveel. Misschien moet je het even met je smid overleggen en dan zal hij waarschijnlijk niet zo kort gaan bekappen. Wel zal hij dan vaker moeten komen.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:33

mijn smid komt nu eens in de tien tot twalf wkene dus iets vaker is geen rpobleem.,.. verder tsaaat de pony wara ik et over heb te koop dus als het goed is is dit de laaste keer dat ze bij mijn bekapt word.. en idd een paar dagen is te veel voor een pony die Z2 loopt en elke dag gereden moet worden.. voor elke pony trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:51

Mijn v-pony heeft het ook wel eens als ze opnieuw beslagen wordt, omdat ze vaak redelijk laat opnieuw beslagen wordt,waardoor ze een week of 2 zonder ijzers loopt en ook nog heel snel kort loopt. Hij moet ze dus wel korter kappen. Is meestal na 2 dagen over.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:00

Het ligt er ook aan. Bij mij paard moest zijn stand van zijn voeten veranderd worden. Dit gaat heel gelijdelijk. Iedere keer als de smit is geweest is het weer ietsjes aan gepast.
Hierdoor loopt gringo ook een dag wat moeilijker. Vaak komt het door een beetje spierpijn.
Vraag het is aan je smit of hij aan de stand van je paards hoeven aan het rommelen is.
Knipoog

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:09

Bij geen van de paarden hebben wij er last van, de fokker bekapt ze zelf... Één merrie had het laatst wel, daar waren we mee naar de smid geweest omdat ze een bokhoefje heeft (een entertje) en die liep wel anderhalve dag wat voorzichtiger...
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt en dat ze er deze keer geen last van heeft... Succes!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:48

Mijn paard heeft daar echt nog nooit last van gehad

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:58

mijn paard wordt ook gecorrigeerd door de smid (toontredendheid) maar hij heeft nooit spierpijn en loopt ook niet gevoelig, zelfs als hij andersoortig beslag krijgt.

Ik raad je aan om eens een andere smid te proberen!


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 09:57

ja idd.. donderdag komt er een andere smid..
Wilde ik allang, maar kwam er nooit echt van en wist oiook niet wie.. nu heb ik dus een andere eens zien hoe hij het dooet..
maar er is niks mis met de stand van haar voeten dus daar kan het niet aan liggen.. misshcien is het wel gewoon een slechte smid..

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:02

Je pony wordt gewoon structureel te kort gezet. Mijn paard heeft hele gevoelige voeten en mijn vorige smid zette haar ook altijd tekort. Zelfs met ijzers was ze er soms wel een week kreupel van!
Mijn huidige smid houd rekening met de gevoelige hoeven en kan haar bekappen zonder haar te kort te zetten. Maar zelfs hij maakt soms de fout om er te veel af te halen.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:25

mijn paard heeft er ook geenlast van. maar dat komt omdat mijn smid wat langere hoeven aan het kweken is Haha!
hij stond wel te kort door de smid die ik eerst had.. maar hij liep daar verders niet raar op.. wel kreeg mijn paard toen scheuren enzo..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:56

Mijn vorige bijrijdpaard had daar ook last van. Ze liep ook echt een beetje kreupel. De eerste twee dagen konden we dan niet rijden. Toen we naar een andere stal verhuisden moesten we een nieuwe hoefsmid zoeken en toen had ze nergens meer last van!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:32

Mexx heeft altijd gelijk dikke achterbenen,echt vol vocht!
dat houd zo'n 3 dagen aan,en dan trekt het weer weg!
ze loopt verder niet kreupel,maar wat kort!
zij heeft dat altijd,kan de hoefsmid ook niks aan doen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:39

Als je paard echt een paar dagen kreupel loopt, dan doet die smid volgens mij iets niet goed. Ik zou je probleem maar eens aan hem voorleggen. Waarschijnlijk kapt hij haar gewoon wat te kort, en als jij hem niet over die kreupelheid verteld, dan blijft hij dat waarschijnlijk doen!

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers