in de modder ?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

in de modder ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 21:42

Staan jullie paarden ook zo erg in de modder ??? Mijn paddock is net 1 grote waterplas, dus heb ik deze winter al een gedeelte van de wei opgeofferd (vinden de paardjes wel leuk: veel meer ruimte om eens flink te crossen Haha! ). Dat stuk wei is intussen ook al volledig omgeploegd door de paarden en een lekkere modderbende geworden. Ik hou de benen en hoeven wel goed in de gaten, maar ze lijken nergens last van te hebben.

Zetten jullie je paarden ook gewoon buiten in de modder ?

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


froukje2
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:51

Ons fries staat overdag ook in de modder, we hebben een stukje wei wat ze mag omploegen, ook ik hou de benen goed in de gaten en voor ze s,morgens naar buiten gaat smeer ik de kootholtes goed in met babyolie, ze heeft nergens last van.
En ik heb ze liever een paar uur in de modder dan een hele dag op stal.

Eigen paard is goud waard.

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:55

onze bak is net vernieuwd dus geen last meer van waterrrrrrrr!!!!!!!

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:58

Mijn verzorgfjord Iris doet niets liever dan door de modder rennen en rollen.
Dus gewoon buiten zetten hoor, alleen oppasssen voor mok

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:15

Onze rijbak is goed en de losgooibakken staan wel wat plaasjes in maar het is nog goed te doen om ze erin te zetten

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:46

Andrew staat 24 uur buiten, en staat ook gedeeltelijk in de modder. Hij kan ook droog staan (meer naar achteren in de wei) en liggen. Hij heeft geen last van mok terwijl hij 's zomers met mooi weer en kort gras wel eens flink mok heeft gekregen... Ik heb ze liever droog in het land of in het zand staan, maar als ik geen keus heb, dan maar in de modder...

Moekaloeka
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:53

bij ons gaan ze ook gewoon lekker naar buiten ook met alle modder... ze worden alleen maar chagrijnig van op stal staan

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:55

Solide staat ook gewoon in de modder. Ze heeft haar stal en nog een stukje wei (wat ze nog niet omgeploegd heeft) om droog te staan. Ik hou de hoeven en benen ook goed in de gaten. Tot nu toe gelukkig nog geen problemen (ff afkloppen)

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:31

Mijn paarden staan ook heerlijk dag en nacht in de blub Haha! En ze rollen en spelen erin Cool en zitten eronder Boos! . Maar ze hebben een ruime loopstal een een verhoogd stoepje van 10x10 meter waar ze op gevoerd worden, maar verder gaan ze er zelf niet op staan.
Verder idd de benen in de gaten houden. En nu het zo extreem nat is vet ik de hoeven af en toe, zodat die nog een beetje hard blijven.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:37

Ook hier de hele dag lekker in de blub. Wel een paar droge stukken waar ze ook wel op staat, maar ja, dan zitten die benen dus al onder de modder. Goed in de gaten houden dus, maar ze lijkt nergens last van te hebben, (gelukkig).

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:56

Bij ons staan ze gewoon in een stukje wei, dat gedeeltelijk al omgeploegd is door het ravotten. En als het echt te nat is gaan ze in de buitenbak, oftewel blubberbak Haha! . We houden ook goed de benen in de gaten en ze hebben tot nu toe nergens last van.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:16

Bij ons staan er 9paarden op een klein stukje (denk zo'n 30 à 40are), we noemen dit dan ook de winterweide Haha! tot voor kort viel de weide heel goed mee, maar nu het aanhoudend blijft regenen Ze staan meestal maar 2uurtjes buiten, gewoon om even te gaan rollen en de beentjes te smijten, maar stipt om 15.50 (als men moeder komt) staan ze allemaal aan de poort om zo rap mogelijk binnen te kunnen zijn. Tot nu toe heeft geen enkel van de paarden er last van(mok) hopelijk blijft dit zo!! Ik smeer af en toe zijn kootholte (of hoe noem je dit Verward ) in met vaseline helpt wel

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:01

Die van ons staan nog steeds (!) op de weide en alleen bij het hek waar ze er in en uit gaan is het modderig, voor de rest is het land nog steeds aardig droog, het begint nu een ietsiepietsie drassig te worden maar ze kunnen en mogen er nog prima op.
Terwijl ze in voorgaande jaren allang in het blubberkampje ( zoals wei dat noemen ) stonden.

Ik hou de benen wel in de gaten maar merk nog niets op

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 07:57

Als er modder ligt vindt Bresco het nog mooier Haha! Het is het eerste waar hij eens even vol induikt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:40

Neej..ze staan hier overdag gewoon buiten, maar droog. Geen blubber of modder, zowel de bak als de wei niet!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

AR_Directie
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: - - -

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:55

Gewoon goed de beentjes in de gaten houden, dan kan het niet veel kwaad Lachen en wat froukje zegt, insmeren met babyolie kan helpen voorkomen !

Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg - Boeddha

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:00

me verzorgponys staan ook de hel dag in de modder de hele wei in vies en nat bah alleen het schuil hokje is nog een beetje begaan baar echt zielig.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:09

Ik kan ze hier alleen in mijn bak naar buiten gooien en dat is echt een grote modderpoel met flinke plassen. Op sommige plekken lijkt het wel drijfzand! Maar de paarden geven er niet om, Symphony gaat rustig midden in een plas liggen rollen. (niet dat IK daar nou zo blij mee ben)
's nachts staan ze in een droge stal. Benen houd ik wel in de gaten, maar gaat tot nu toe goed. Heb geen ervaring met mok. (gelukkig maar)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:20

Wij hebben vanavond de fjord naar de wei in het dorp gebracht. Z'n uitloop was echt tot een halve meter diep blub Boos! ... arm beest kon niet eens meer droog staan en dus is ie tegen de regels in naar de andere wei gebracht nu in afwachting van een nieuwe thuis voor hem. Jammer genoeg, maar beter zo, want dit probleem zal elk jaar opnieuw daar zijn gezien de bouwvergunning geweigerd werd om een stal voor hem te bouwen

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:26

Onze bak is wonder boven wonder nog redelijk te rijden.. Goede drainage en veel slepen doet wonderen..

Maar, helaas, ik heb ook "zo'n" paard Tong uitsteken

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 15:46

Ben blij te horen dat mijn paardjes niet de enige zijn die in de blub staan. Ik wil nu het reeds omgeploegde weiland wel weer een beetje gaan sparen, zodat er straks wel weer gras groeit. Dus staan ze nu toch weer in de zeiknatte paddock. Ik moet nog even wachten op de vergunning van de gemeente en dan kunnen mijn knollies mijn tuin gaan omploegen (wordt toekomstige paddock), daar ligt ook een terrasje, dus altijd een droge plek voor het hooi. Ik hoop dat de gemeente een beetje opschiet !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:01

SANEX schreef:
Die van ons staan nog steeds (!) op de weide en alleen bij het hek waar ze er in en uit gaan is het modderig, voor de rest is het land nog steeds aardig droog, het begint nu een ietsiepietsie drassig te worden maar ze kunnen en mogen er nog prima op.
Terwijl ze in voorgaande jaren allang in het blubberkampje ( zoals wei dat noemen ) stonden.

Ik hou de benen wel in de gaten maar merk nog niets op



Riep ik 3 dagen geleden nog dat ze nog fijn op de weide kunnen staan, is het nu inmiddels dankzij de vele regenval afgelopen dagen zo dat ze dus niet meer in de wei mogen staan. Het is nu dus wel te nat en de boer wil niet dat het land vertrapt wordt ( wat nu dus wel het geval gaat worden als we de paarden nu wel op het land zetten )

Nu staan ze in een blubberkampje wat wel vertrapt mag worden.Dus ook ik heb nu een blubberpony helaas.
Ik hou de sokken goed in de gaten, droog ze af als ze weer binnen komen en hoop dat het land weer gauw gangbaar is.
De paarden vinden het niet erg, zolang ze maar buiten staan vinden ze alles prima.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:37

nee geen last van! mijn ponys staan de hele dag op het land!, wij hebben heel vlak land, waardoor(ligging is expres scheef) het water de sloten in loopt! er staan verder wel wat plassen, maar het wordt gelukkig geen modderbende!ideaal!1

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:39

Bij mij gelukkig niet want ze hebben een zandbak die gedrijneerd is de verwene ** Lovers

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:30

ja hoor ze gaan gewoon de blubs in. De paarden hebben er geen problemen mee. Als ze niet naar buiten gaan breken ze alle 5 de stal af. Wij hebben we meer moeite mee omdat het zo onvriendelijk staat, maar de beesten vinden het prima. En zo gauw het beter weer wordt gaan zij ook het gras weer op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers