Vandaag is het gebeurd. Ik op Propala!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 17:26

Ja, ja, vandaag was het zover. Propala gezadeld en gelongeerd. Ze was erg druk en is best wel moeilijk. Eerst al lopend naar de bak toe was ze al bijna niet te houden. En als je haar dan tegen wilt houden, komt ze omhoog. Dus dat is best wel lastig. Het longeren ging prima, alleen liep ze wel onregelmatig en was erg druk. Die onregelmatigheid komt natuurlijk omdat ze lang op stal heeft gestaan i.v.m. haar knie. Echt stijvigheid dus. Maar goed, Even wat gestapt, gedraafd en gegalopeerd. Toen toch besloten dat ik er maar eens op moest. De beugels langer gemaakt, maar ik kwam er nog niet in, dus heeft Sjoerd me maar even geholpen mijn voet goed in de beugel te krijgen en ja hoor, toen zat ik er zomaar op. Tja, het is en blijft een reus van een paard! (bijna 1.80m) Lachen Herna hield de longe kort beet en liep met me mee. Je merkte wel dat ze gauw omhoog wil, maar gelukkig voel ik dat aardig aan, dus weet precies wanneer haar voorwaarts te houden en los te laten. Ze is heel licht in de mond en zoekt makkelijk aanleuning, dus dat is wel weer een fijne bijkomstigheid. Later heeft Herna de longe lang gelaten en ben ik verder gaan stappen. Ik heb het bij het stappen gelaten, maar kan wel zeggen... HET VIEL REUZE MEE! Lachen
Dinsdag ga ik haar weer longeren en als er hulp aanwezig is, stap ik er denk ik ook wel weer op Lachen Een goed vooruitzicht dus Lachen

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-11-11 17:45 ]</font>


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:30

Oh, wat gaaf! Wat zal jij blij zijn, eindelijk er op gezeten! Party!!
Goed zeg, dat je er op gekomen bent. Zie je nou wel dat het allemaal wel mee valt Knipoog
Heel veel plezier toegewenst met Proppie!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 17:36

Tja, dat erop komen, zal de eerste keren nog wel tegenvallen. Ben behoorlijk stijf geworden.. *LOL* Maar goed, dat komt wel weer. Daar zit ik niet over in. Verder ben ik inderdaad blij dat ik erop heb gezeten. Komt er eindelijk schot in de zaak Lachen We doen het eerst rustig aan.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:41

wat leuk dat je erop heb gezeten.....
veel plezier nog met rijden

Love the life that you live, live the life that you love

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:47

Wat gaaf! Dus het opstappen lukte zowaar *LOL* ! Fijn dat het zo goed ging!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:05

Tjonge, wel een klim dus! Hoe komt ze zo steigerig?
Gewoon rustig opbouwen, ook beter voor jou spieren *LOL*
Dat onregelmatige kan ook mede komen door dat ze zo druk is!
Succes!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 19:10

Waarom ze zo steigerig is, is mij onbekend. Wel weet ik dat een meisje wat er een aantal weken op heeft gereden er een aantal keren af is gegooid door het bokken en het steigeren. De reden daarvan is onbekend, aangezien er nooit iemand bij was. Wel weet ik dat ze er niet van houd als je aan haar hoofd hangt en teveel druk aan de teugels zet. Voorbeeld. Als ze een halster om heeft, ze heeft haar hoofd erg hoog en je probeert haar naar beneden te halen, is de kans groot dat ze omhoog gaat. Ook als je met het rijden teveel druk op haar teugels zet (hoeft echt niet veel te zijn), gaat ze omhoog. Dan moet je haar echt goed doorrijden en meteen de teugels loslaten (niet letterlijk natuurlijk). Maar echt, wat de oorzaak van dit gedrag is, is mij onbekend. Wel heeft ze ooit eens een akkefietje gehad in de trailer, waar ze geloof ik wel wat verwondingen aan over hield.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:41

Hee leuk, de kop is er dus af! Jammer dat ze zo de neiging heeft om omhoog te gaan, je moet dus heel waakzaam en rustig blijven bij haar. Maar met kalmte kom je een eind, en het is natuurlijk ook een uitdaging om daarmee te leren omgaan. Maar mooi dat je nu bijna 1.80 hoog hebt gezeten!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 19:45

Ja, zekers..het is echt een hele hoogte, al lijkt het niet zo als je er eenmaal op zit. Dat ze zo gauw omhoog komt zie ik wel als een probleem. Ik weet dat dit opgelost kan worden door ze voorwaarts te houden, maar wat als je eens lekker verzameld bezig bent? Nou ja, ik zie het ook wel. Het is eerst toch een kwestie van wennen. Ik hoop alleen wel dat dit over gaat als ze goed is doorgereden.


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:07

Nou gefelicibokt, eindelijk erop Haha!

Het lijkt me ook nogal eng, een paard van 1.80 die op zijn achterbenen gaat staan. Waar Lamanda staat hebben ze ook zo'n groot paard, ik me niet voorstellen hoe hoog dat wel niet moet zijn als die omhoog komt. Gelukkig is dat paard erg lief in de omgang, echt een knuffeltje Lovers

Alvast veel succes de volgende keer, hopen dat je dan van je spierpijn af bent!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:12

He leuk dat je er nu eindelijk eens op gezeten hebt!
Bij jou was het echt opSTIJGEN dus haha.
En dat omhoog komen, had mijn vorige bijrijdpaard ook een handje van, het was maar een E-pony maar als die steil omhoog staat lijkt het ook al hoog, laat staan een paard van 1.80 die omhoog komt, dus direct goed aan het werk gaan met het steigeren, als je dat eruit hebt zal het een heerlijk paard zijn.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:50

Hee, wat leuk om te lezen zeg!!! Na lang wachten, nu dan toch de eerste keer op Propola!!! Haha! Nu lekker rustig aan verder en jullie komen er wel. Succes!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 21:23

Tja, hoe ik dat steigeren eruit kan krijgen is voor mij nog een vraag, maar ik ga gewoon rustig aan beginnen. Ik moet nog wennen en ook zij moet er nog in komen. Misschien gaat het vanzelf wel over als ik 'm goed voorwaarts hou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:44

Gaaf zeg Party!! Ik zou je goed (en intensief) laten begeleiden, direct vanaf het begin. De rest heb je allemaal zo goed voor elkaar nu. Echt superleuk dat je zo'n gaaf paard te rijden krijgt. Veel plezier en succes gewenst!! Party!! Party!! Party!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 22:30

De bedoeling is, om eerst wat aan elkaar te wennen, dan 1 x per week te lessen bij de rijvereniging en 1 tot 2 x per week priveles te krijgen van twee verschillende instructeurs. Dat zit dus wel goed. Lachen
Maar eerst er maar eens inkomen, anders houden wij die lessen toch niet vol. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:00

Het kon toch ook zijn dat een paard problemen in zijn mond heeft en dan het bit niet goed accepteert? Heb je zijn mond al eens bekeken?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 23:50

De paardentandarts is net geweest en heeft bij alle paarden het gebit gecontroleerd, dus dat zit wel goed.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:06

Wat leuk dat je nu eindelijk op haar gereden hebt. Ach en die hoogte, daar wen je vanzelf aan.

Ik denk trouwens dat je met verzamelen ook niet veel problemen krijgt. Rijd haar eerst gewoon lekker voorwaarts en laat haar weer lekker soepel en los worden. Beetje bij beetje kun je haar weer wat ronder laten worden en haar achterhand er meer onder rijden. Als je het maar geleidelijk opbouwt, dan zal het wel meevallen met het verzet.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:09

Joh wat goed zeg! Leuk voor je!!! En het gaat helemaal goed komen, je zult zien dat ze over een poosje niet meer zo neigt omhoog te komen.

Toppie meid! Party!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Tinkermuts en 34 bezoekers