13-jarige schiet vriend dood met luchtbuks...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

13-jarige schiet vriend dood met luchtbuks...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 18:57

13-jarige jongen overlijdt aan kogel luchtbuks


RIJSBERGEN - Een 13-jarige Bredase jongen is zaterdagavond in het ziekenhuis overleden, nadat hij in de middag zwaargewond was geraakt door een kogeltje uit een luchtbuks. De politie heeft het even oude vriendje met wie hij aan het spelen was, aangehouden.

Het slachtoffertje logeerde bij een Bredaas vriendje dat in Rijsbergen op een camping verbleef. Beide jongens waren op het terrein van de camping met luchtbuksen aan het spelen, toen het slachtoffertje werd geraakt, volgens de politie vermoedelijk door een kogel uit het wapen van zijn vriendje. Beide aangetroffen wapens zijn in beslag genomen.

Het zal je maar gebeuren.....dat je je eigen vriend dood schiet Bloos!


Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:00

Jeetje, wat vreselijk.
Dat die kinderen daar zomaar mee mogen spelen. Heb geen id wat die dingen precies inhouden, maar het klinkt gevaarlijk!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:01

Moet je nagaan wat er kan gebeuren met een luchtbuks kogeltje. Het lijkt allemaal zo ontschuldig, een luchtbukskogeltje in je kop. Maar je ziet de gevolgen ervan.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:22

Ik vraag me dan altijd af hoe van die kinderen aan een wapen komen, vandaag ook weer een jongen met een wapen op een school....waar gaat het naartoe met deze wereld :-S

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:25

13 jaar en dan al een moord op je geweten Scheve mond

Maar minka, een 13 jarige is echt niet achtelijk hoor, die kan toch zelf ook wel denken van laten we hier maar niet mee gaan spelen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:33

minka schreef:
Ik vraag me dan altijd af hoe van die kinderen aan een wapen komen, vandaag ook weer een jongen met een wapen op een school....waar gaat het naartoe met deze wereld :-S


ja dat vraag ik me ook af. Ik zou niet weten waar ik het vandaan moet halen. En dat die ouders die kinderen daarmee laten spelen. Verward

[o]

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:36

ooh. in rijsbergen.. sjezu dat wist ik niet eens. Ik woon daar een kwartier vanaf Bloos

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:37

Jeetje, wat vreselijk..

Mijn vroegere buurjongetjes hadden ook een buks. Belachelijk!
Ze schoten vogeltjes uit de lucht en katten uit hun tuin

זכור

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:44

Dit is dus nog geen 100 meter van mij vandaan Scheve mond Heb de ambulance keihard zien wegschuren met politie en alles, trauma-heli was er bij, echt erg Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:45

Hoe kunnen kinderen aan een luchtbuks komen......... hoe kan het in hemelsnaam.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:54

ik ben ook 13... jeetje je zal het maar op je geweten hebben!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:55

gijsenkim schreef:
Hoe kunnen kinderen aan een luchtbuks komen......... hoe kan het in hemelsnaam.


Toen ik de krant vanmorgen las, was dat ook het eerste waar ik aan dacht. Scheve mond

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:00

Vreselijk!
Dan vraag ik me af... Zouden de ouders nou niets gemerkt hebben, of hun kinderen gewoon met de luchtbuksen hebben laten spelen (met eventuele waarschuwingen...)

Het zal natuurlijk geen opzet zijn, je zal het maar op je geweten hebben... Tijdens het oorlogje spelen per ongeluk je vriendje doodschieten...

En dan die ouders...

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:19

echt vreselijk... 13 jaar, sja de leeftijd is er nooit goed voor maar hoe kom je er in gdsnaam bij Verward

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:25

Dit is heel erg... En vooral een eigen vriendje. Ik vraag me ook af hoe die 2 aan wapens kwamen. Daarbij zal die jongen er echt een trauma aan overhouden en er misschien nooit bovenop komen.. Lijkt mee heel erg.

Zo is een aantal jaren geleden een jongen die ik kende neergeschoten door zijn beste vriend. Dit ging ook per ongeluk. Hij was zijn wapen aan het bekijken (werkte dacht ik bij de marrechaussee) en dat ging af. Schoot zo zijn beste vriend dood... Hij is ook nog lange niet over het gebeuren heen en ik denk dat die er ook niet overheen komt.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:04

Het is idd echt verschrikkelijk... Dat jongetje zat bij mij op school en zijn zusje zit bij mj op de ponyclub..
Echt zo erg dat zoiets gebeurd.. Die jongen zal er ook wel een groot trauma aan over houden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:07

Solide schreef:
Dit is heel erg... En vooral een eigen vriendje. Ik vraag me ook af hoe die 2 aan wapens kwamen. Daarbij zal die jongen er echt een trauma aan overhouden en er misschien nooit bovenop komen.. Lijkt mee heel erg.

Zo is een aantal jaren geleden een jongen die ik kende neergeschoten door zijn beste vriend. Dit ging ook per ongeluk. Hij was zijn wapen aan het bekijken (werkte dacht ik bij de marrechaussee) en dat ging af. Schoot zo zijn beste vriend dood... Hij is ook nog lange niet over het gebeuren heen en ik denk dat die er ook niet overheen komt.

Daar dacht ik dus ook gelijk aan.... dat jongetje zal daar een ontzettend trauma aan overhouden...

Getver wat een verschrikkelijk verhaal, ik vraag me af hoe ze aan die wapens kwamen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:10

Fairie"]
[quote="Solide schreef:
Dit is heel erg... En vooral een eigen vriendje. Ik vraag me ook af hoe die 2 aan wapens kwamen. Daarbij zal die jongen er echt een trauma aan overhouden en er misschien nooit bovenop komen.. Lijkt mee heel erg.

Zo is een aantal jaren geleden een jongen die ik kende neergeschoten door zijn beste vriend. Dit ging ook per ongeluk. Hij was zijn wapen aan het bekijken (werkte dacht ik bij de marrechaussee) en dat ging af. Schoot zo zijn beste vriend dood... Hij is ook nog lange niet over het gebeuren heen en ik denk dat die er ook niet overheen komt.

Daar dacht ik dus ook gelijk aan.... dat jongetje zal daar een ontzettend trauma aan overhouden...

Getver wat een verschrikkelijk verhaal, ik vraag me af hoe ze aan die wapens kwamen.
[/quote]
De wapens waren gewoon van de jongens zelf.
Die jongen die nu dood is ging bij zijn vriendje logeren en had zijn buks meegenomen.
Dat vriendje van hem had ook al zo'n ding.. en toen zijn ze er samen mee gaan schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:17

eefjuh112 schreef:
De wapens waren gewoon van de jongens zelf.
Die jongen die nu dood is ging bij zijn vriendje logeren en had zijn buks meegenomen.
Dat vriendje van hem had ook al zo'n ding.. en toen zijn ze er samen mee gaan schieten.

Welke normaal denkende ouder geeft zijn kind een luchtbuks???

Echt heel erg, voor alle betrokkenen, je kan wel zeggen "eigen schuld" maar die kinderen onderschatten het gevaar blijkbaar niet, en hun ouders niet, aangezien die voor de luchtbuks van de kinderen hadden gezorgd. Echt heel erg, verschrikkelijk...

Wat betreft, hoe kom je aan een luchtbuks, als je op een boerenbedrijf komt, makkelijk, bijna iedere boer heeft zo'n ding, om de ganzen e.d. van het land te verjagen met die knallen. In principe kan je er weinig schade mee, en niet iemand doden, tenzij de afstand kort is. En dat was dus blijkbaar hier zo... Echt verschrikkelijk...

Wil ik ook nog even aangeven, dat deze lichte wapens niet zo gevaarlijk worden beschouwd. Ik weet niet hoe het exact met de wetgeving zit. Maar, toen ik een jaar of 10-11 was, werden er activiteitenmiddagen georganiseerd met allerhande wedstrijdjes. Waaronder in de roos schieten met een luchtbuks. Weliswaar met hagel, maar toch, mijn oudere broer en ik kregen ook schietles van onze vader, deed elke vader bij zijn kinderen die zo'n ding hadden liggen. Beter mee bekend, en de gevaren onderschatten, dan onbekend en nieuwsgierig, en het lef hebben om t zelf te proberen. Mijn broer en ik en onze vrindjes wisten heel goed, dat we van die luchtbuksen af moesten blijven, anders konden we een week niet meer zitten... Maar blijkbaar zijn de tijden in zo'n korte tijd enorm veranderd...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:49

Tja heel triest dit.
Ik heb het ook gelezen en het eerste wat ik dacht was van welke ouder geeft of laat zijn kind met een luchtbuks spelen.
De kinderen zien idd het gevaar er niet van maar je ziet het maar weer wat er van komt.
Die jongen die het "gedaan" heeft die zal dit met de rest van zijn leven mee dragen.
Vindt het echt vresselijk voor beide ouders.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:53

Welke ouder haalt het in zijn BOTTE hersens om hun kinderen met een luchtbuks te laten 'spelen'?!?!

Meeeen, dan heb je echt het IQ van een stoeptegel...

Het leven is een gebakje!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:57

Damn.. Je zal er als 13jarige maar mee moeten leven dat je je vriendje hebt vermoord.. Al is een 13jarige niet achterlijk.. Zoals al gezegt werd, hoe kunnen ze toch in godsnaam aan zo'n ding komen?? Echt vreselijk..
Onbegrijpelijk gewoon...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:52

Ik snap dus ook niet welke ouders hun 13-jarige kinderen of hoe oude ze ook zijn een luchtbuks geven. Dan vraag je toch om ongelukken. Tenminste in mijn ogen. Beetje heel erg dom van die ouders. Het zijn wapens waar ze iemand mee kunnen vermoorden. Een kind van 13 heeft de verantwoordelijkheid niet eens voor een wapen. Mensen die een wapenvergunning hebben hebben zelfs ook niet eens de verantwoordelijkheid erover laat staan zo'n smurf...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:11

Dioxide schreef:
Het lijkt allemaal zo ontschuldig, een luchtbukskogeltje in je kop. Maar je ziet de gevolgen ervan.


Een luchtbuks kogeltje in je kop onschuldig?
Weet niet wat jij denkt ofzo hoor, maar dit lijkt me nou niet echt zo'n geslaagde opmerking...Lips are sealed

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:27

De jongen was vaak te vinden op manege de Roosberg in Bavel las ik vandaag in de krant. Vrijdagavond kunnen de mensen ook daar persoonlijk afscheid van hem nemen..