Machie en Renske20 @ Baloe ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Machie en Renske20 @ Baloe ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 15:43

Renske was dit weekend hier, en natuurlijk moest ook Baloe even bekeken worden Lachen

VAndaag in de stromende regen naar Baloe geweest. Mijn moeder was zo lief dat ze ons wilde brengen, wat foto's wilde maken, en ons later weer wilde ophalen Haha!

Borstelen

Eerst natuurlijk even borstelen! Baloe was echt heel erg smerig Haha!
De foto's zijn allemaal van zijn schone kant gemaakt Knipoog

Afbeelding

zn heerlijk eigenwijze koppie Haha!

Afbeelding

Ik Baloe aan het bostelen, en hij was echt heeeel erg smerig!!!

Afbeelding

Renske die zn beentjes borsteld Lachen
Charmante regenjas, rens Tong uitsteken Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam wordt mn draakje ook steeds mooier Knipoog

Afbeelding

Opzadelen Lachen

Longeren

Afbeelding

eerst even longeren, meneer had al weer bijna een week verrekte weinig gedaan Bloos! En als ik er dan gelijk opstap, dan weet ik het wel! Wil die echt niet draven, alleen maar in galop de bak door, en das niet de bedoeling...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier ben ik bezig hem wat actiever te krijg van achteruit!
Baloe wilde eigenlijk alleen maar een supergrote volte en galop, en ik wilde een nette draf. En dat is opzich wel gelukt Knipoog

Rijden

Afbeelding

en ik erop, draakje Baloe wilde eigenlijk galop, maar dat mocht ie niet. was hij het niet mee eens!!

Afbeelding

renske erop Lachen

Afbeelding

weer asociaal hoog dat hoofd Verdrietig
Dit gaat trouwens wel steeds beter, maar onze bak is heel erg zwaar, dus hier geeft hij heel moeilijk na. In de les geeft hij (alleen in stap dan Haha!) eigenlijk bijne de hele tijd na Lachen

Afbeelding

dit vind ik een hele mooie foto van Baloe.

Hirena was de digi vol, en ging mijn moeder even naar huis Haha!
We hebben toen nog balkjes gedraaft met Baloe, en dat ging aardig goed Lachen

En hier staan de andere foto's van dit weekend Lachen

[ITP] foto's avondje uit met Renske20
daar de andere foto's van dit weekend Lachen


hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:56

wauw baloe word echt steeds mooier!
Hij lijkt trouwens onzettend op een paardje bij ons op stal, wel papier ziet erachter?

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 16:02

Baloe is een zoon van Bachelor (burggraaf)
En moedersvader is Nucari.

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:39

gaaf beesie hoor

haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:06

Leuke foto's zijn het zeg! Lachen
Die regenjas van Renske Haha! die valt wel lekker op zo Knipoog
Ik ga nu even naar de andere foto's kijken Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:09

Leuke fotos! Balou ziet er inderdaad al veel beter uit, hoelang is hij nou onder het zadel?

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 22:15

uhhh, hij is sinds april onder zadel, en heeft van het zomer nog 2 maand stil gestaan, en nu rijdt ik hem zo'n 2 keer per week, eventjes. Als het kan met de bak enzo Knipoog Dus al met al is ie een klein half jaar onder zadel.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:45

Hij wordt wel steeds mooier hoor!! Jammer dat hij het nageven nog steeds niet helemaal snapt, maar dat gaat vast goedkomen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:42

Zou dat nageeflijkheids probleem niet bij de ataxie vandaan kunnen komen?
Verder ziet hij er wel goed uit!

Ik zie trouwens dat je karabijnhaken aan de touwen hebt, ik persoonlijk zou die vervangen door musketonknippen of nog liever; panieksluitingen.
Ik heb wel eens gezien dat een paard tijden het poetsen zo'n karabijnhaak wilde vastpakken, die dingen zijn best scherp van binnen en het paard kan ze in principe zelf opendrukken, dit paard had dus ook een lippiercing. De knip zat helemaal door de lip heen. Vriendjes zijn?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:32

Het is wel heel apart zo'n lippiercing.

Maar rijdt jij een paard met ataxie? Daar hebben ze toch pijn van? Dan kan ik me heel goed voorstellen waarom hij zo beroerd loopt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:34

Sjuimpje schreef:
Ik zie trouwens dat je karabijnhaken aan de touwen hebt, ik persoonlijk zou die vervangen door musketonknippen of nog liever; panieksluitingen.
Ik heb wel eens gezien dat een paard tijden het poetsen zo'n karabijnhaak wilde vastpakken, die dingen zijn best scherp van binnen en het paard kan ze in principe zelf opendrukken, dit paard had dus ook een lippiercing. De knip zat helemaal door de lip heen. Vriendjes zijn?



Auch Scheve mond

Maar leuke foto's van Baloe de beer :p Volgens mij was het wel gezellig Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:35

flair schreef:
Maar rijdt jij een paard met ataxie? Daar hebben ze toch pijn van? Dan kan ik me heel goed voorstellen waarom hij zo beroerd loopt.



Volgens mij ligt dat aan het stadium in hoeverre de ataxie is doorgedrongen... Is nog best mee te rijden hoor!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:56

baloe is echt een schatje Lachen

ik sta er erg wel charmant op met een regenjas van marleen en witte laarsjes van haar moeder Haha! maar t regende echt superhard en bikkels als wij zijn gingen we toch gewoon rijden Haha!

maar ik kan zeggen dat ik op baloe heb gereden en baljes heb gedraafd met hem, baloe is top OK dan!
en dat nageven komt echt wel, op t laatst in stap ging hij wel nageven

en de ataxie, ik ken paarden met ataxie, maar aan baloe zie je echt totaal niets!
hij kan op de volte zn achterhand naar buiten zetten, als je hem in stal lomp omduwt kan ie gewoon meteen om gaan staan, en als je hem 'omtrekt' gebeurt er ook niets
de ataxie-paarden die ik ken zijn dan allang in de knoop met hun benen
het enige wat je zag is als je zn achterbenen gekruist neerzet dat hij ze dan laat saan, maar als je hem dan een duwtje geeft zet ie ze meteen weer goed neer, dus voor zover ik heb gezien is er eigenlijk helemaal niets mis met hem hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:02

Sjuimpje schreef:
Zou dat nageeflijkheids probleem niet bij de ataxie vandaan kunnen komen?

Dit komt toch ook een beetje in mij op als ik dit zie.... Vind het er eerlijk gezegd niet heel erg uitzien als een paard wat ook maar een beetje plezier in het werk heeft, misschien door pijn?

Verder ziet hij er idd goed uit.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:27

ItsMe"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Zou dat nageeflijkheids probleem niet bij de ataxie vandaan kunnen komen?

Dit komt toch ook een beetje in mij op als ik dit zie.... Vind het er eerlijk gezegd niet heel erg uitzien als een paard wat ook maar een beetje plezier in het werk heeft, misschien door pijn?

Verder ziet hij er idd goed uit.
[/quote]

oke het ziet er niet perfect ontspannen etc uit, maar ten eerste is hij nog helemaal niet zo lang onder het zadel, dus moet hij nog gewoon heel erg veel leren
en ten tweede, foto's zijn momentopname's en hoe langer we er op zaten, hoe beter en braver hij ging lopen, maar toen was de moeder van marleen al weg want de digi was vol

we hebben daarna nog wat balkjes gedraafd en dat vond ie prachtig, oortjes helemaal naar voren en hij wilde er maar wat graag overheen

een paard dat ivm ataxie en/of pijn niet kan nageven loopt ook niet in een zware bak vol enthousiasme op balkjes af om daarna met zn benen mooi opgetild over de balkjes heen te gaan

en in stap begint hij het nageven goed te snappen, dan komt de rest ook nog wel als hij meer wordt gereden

kijk als hij nu al een hafjaar een keer of 4 per week werd gereden, en echt totaal niet kan en wil nageven kan je gaan denken aan iets medisch, maar hij snapt het gewoon nog niet zo goed, en die bak was ook echt heel erg zwaar, dan wordt het nog lastiger, hij is nog wat aan het zoeken hoe het moet lopen onder t zadel, en dan in een superzware bak

ik ga van t voorjaar ofzo zeker nog een keer die kant op, dan maken we wel een keer nieuwe rijfoto's, niet als we er in totaal net 5 minuten op hebben gezeten

maar baloe had er echt wel plezier in, zeker in het balkjes draven

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:35

zie er wel goed uit hoor marleen!
ik ken balou ook langer dan vandaag en het is gewoon echt geen makkelijk paard, maar weet wel dat hij het prachtig vind om te lopen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 20:13

hij staat hier idd niet op zn aller prettigst op, maar kijk de foto's in mijn profiel maar, dan kan je zien dat hij graag loopt!
VErder zat renske er voor het eerst op, en waren we net aan het rijden, Baloe wilde alleen maar galop, en werdt dus tegen gehouden, vandaar die niet gelukkige uitdrukking... Later leip hij wel beter, en ook met oortjes naar voren. Verder is de bak echt donders zwaar, vind geen enkel paard leuk. MAar helaas is het nu steeds te vroeg donker om met hem het bos in te gaan.

Nageven komt niet van zn ataxie, hij snap de bedoeling gewoon nog niet helemaal, in de les op de manege, in een GOEIE bak, geeft hij ondertussen is stap WEL na, het komt langzaam wel, verder rijdt ik hem ook niet zo vaak! MAar pijn heeft hij echt niet!! Want dat laat hij echt wel weten!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:31

Ik vind dit hevige tegen de hand lopen toch wel een teken van protest en niet een teken van iets niet snappen. Maar wat jij wil... het is jouw paard.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:39

flair... ik zou er dan maar zelf eens op gaan zitten, ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt. balou is gewoon jong en marleen forceert niets.
ik vind het trouwens belachelijk dat een paard al meteen aan de teugel moet lopen als hij net onder het zadel is.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:45

Dat vind ik ook lissy! Ik heb bij Montana ook nooit niets geforceerd en uiteindelijk krijgen ze een klik en hebbe ze het door, oke het duurt misschien wat langer maar je heb toch een beter resultaat door alles op zijn tijd te doen. Doe zo verder hoor OK dan!

Montana: L1

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:58

LiSSy schreef:
flair... ik zou er dan maar zelf eens op gaan zitten, ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt. balou is gewoon jong en marleen forceert niets.
ik vind het trouwens belachelijk dat een paard al meteen aan de teugel moet lopen als hij net onder het zadel is.


Ik hoef er niet op te gaan zitten want ik weet dat ik het ook niet voor elkaar krijg. Ik vind het er namelijk wel op lijken dat er iets mis is met dit paard.

Ik heb het niet over aan de teugel, maar dit is wel heel extreem tegen de hand, en ik heb dit paard ook niet anders gezien op foto's.

28-09-2007
Nothing compares too you...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:47

Hmm, heb wel wat losgemaakt zie ik...
Het is geen verwijt, en het is niet om te zeiken.
Ik zat met gewoon af te vragen of dat extreme opdrukken (zowel los als onder de man) niet met een balans probleem te maken kan hebben, wat je op zich weer zou kunnen linken aan zijn ataxie.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:04

Het eerste wat je paard moet leren is nageeflijkheid. Maar dat is niet hetzelfde als in de krul

Ik kan alleen maar afgaan op de foto's natuurlijk, maar dit ziet er niet uit als een nageeflijk paard. En een paard wat een half jaar onder het zadel is zou dat zeker weten moeten zijn.
Of het komt door protest of pijn is ook niet van een plaatje te bekijken Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:20

dan hou ik het op protest, hij wilde zodra ik er op zat alleen maar galloperen, ik wilde draven

verder vind hij het volgen van de hand moeilijk, als ik mn hand naar voren deed volgde hij mn hand niet(iig niet meteen), in draf dus
in stap deed hij dat wel

die 1e draffoto is gemaakt toen ik 2 passen op hem had gedraaft, in een bak waar je zelf amper kan lopen omdat ie zo zwaar is, hij dacht flink onder me uit te kunnen rennen, ik hield hem tegen, en zn hoofd kwam meteen flink omhoog.

als de digi niet vol was en er waren foto's genomen van bv het balkjes draven en het gewone rijden terwijl we er langer opzaten, dan had het er heel anders uitgezien!
en vergeet niet dat hij dan in totaal een halfjaar onder t zadel is, maar hij word niet dagelijks of om de dag gereden, dat is ook nogal een verschil.

verder ken ik baloe ook niet supergoed dus kan niet precies zeggen hoe hij is, heb hem 1x gezien en verder ken ik hem alleen van foto's en verhalen van machie, maar hij heeft dus wel plezier in het rijden, dat is 1 ding wat ik met zekerheid kan zeggen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:26

Ik weet niet veel van ataxie, dus ik zal niet zeggen; ik denk dat het daardoor komt. Wel zou ik er (nogmaals??) een v.a. naar laten kijken, want ik krijg vanaf de foto's (ook in profiel) echt het idee dat hij pijn heeft.

En zo'n zware bak is echt funest voor zijn benen, voor ieder paard is dat slecht. Lijkt mij geen goed idee om daarin te blijven rijden, eigenlijk.

Hij heeft een sprekend hoofd, ik vind het wel een leuk paard.

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers