Wie koopt er wel eens iets via Ebay?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Wie koopt er wel eens iets via Ebay?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 21:40

En dan vooral de duitse.
Ik ben hard op zoek naar een nieuw zadel, helaas zit het de laatste tijd financieel niet erg mee, dus dat wordt een 2e hands.
Op de nederlandse Ebay staan helemaal geen zadels, dus maar eens op de duitse gaan kijken, en daar staan heel wat leuke zadels binnen mijn budget op. Alleen de communicatie zal via paps moeten gaan, mijn duits is prut Tong uitsteken
Is het te doen, een zadel verzenden vanuit duitsland naar nederland? En hoelang voor je je spullen hebt?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:51

Ik heb nog nooit iets via E-bay gekocht, maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen.
Ze hebben er namelijk ook geweldig leuke schapenvacht shabrakken voor veel minder geld

*kom op met die ervaringen Haha! *

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:39

Mijn vader doet het wel eens voro zn motor en is er erg over te spreken. Je moet ook op de feedback van de verkoper liggen.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:39

liggen=letten Haha!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:44

Ik koop aardig wat op Ebay, zowel Duitsland als Amerika. Tot dusver is alles netjes verlopen. Betalen binnen Europa is tegenwoordig gratis (duurt wel een week) en ook de verzending kost niet zo heel veel (wel verzekering erbij nemen = wert) (zone 1 is o.a Nederland.
Duurt ook ong. een week voor het arriveert.

Maar hoe weet je dat een zadel gaat passen, terugsturen kan vaak niet nl Lachen

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 22:58

Verzending valt idd mee.

Of een zadel gaat passen weet ik natuurlijk nooit zeker, en dat zal naderhand bepaald moeten worden.
Ik weet wel van welk merk ik een zadel wil hebben, verschillende modellen daarvan heb ik al gepast (en zelf ook 1 gehad) en lagen tot nu toe allemaal als een huis. En past het niet gaat het weer de verkoop in...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:01

Wij kopen veel auto dingen via Ebay Duitsland en dat gaat altijd goed. Wij moeten altijd van de bank van die speciale overschrijvings formulieren voor het buitenland aanvragen. Maar als het eenmaal overgeschreven is dan is het meestal behoorlijk snel hier.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:05

Met de Duitste Ebay heb ik geen ervaring, maar wel met de Amerikaanse en daar ben ik zeer over te spreken! Ik kan het je aanraden om een programma te nemen dat op het laatste moment voor je biedt. Let inderdaad ook op de rating van de verkoper (en of die rating ook echt verkoop betreft). Omdat het een duur product betreft zou ik zeker een verzekering erbij nemen. Succes!

Kerstmuts

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:16

Guinevere schreef:
Ik kan het je aanraden om een programma te nemen dat op het laatste moment voor je biedt.

Die sniperprogramma's zijn leuk als je hier met de verschillen in dag/nacht met USA zit, maar met de Duitse site heb je daar geen last van.
Met een autobod (als maximum wat je er voor kwijt wilt) ben je ook klaar. Veiliger voor je portomonnee ook Lachen en overboden wordt je toch wel als er iemand het meer waard vind. Ook een sniperprogramma houdt op bij een maximum bod Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:21

Ik zie veel leuke dingen op ebay duitsland, maar ben erg slecht in duits en vind het hierdoor nog wel redelijk eng.
Kan je met je nederlands aangemelde naam ook op de duitse ebay trouwens?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:20

ik koop ook heel veel op de duitse ebay.
en ja nu woon ik in duitsland maar kopen deed ik al toen ik nog in nederland woonde. nooit problemen gehad met versturen naar nl. zadels ed. laat ik overigens altijd versturen door de DPD. (zoek maar op google ze hebben een website.) het is met name voor de zware westernzadels nl goedkoper dan met de ptt (sorry kpn)
idd let wel op de ratings/ bewertungen die de verkoper heeft.
en je kunt gewoon met een nl aangemelde naam in duitsland kopen. let wel op bij sommige verkopers staat dat ze niet naar het buitenland versturen, gebruik dan vraag aan verkoper om te vragen of je mag bieden en of ze willen versturen naar nl. de meeste willen het wel maar sommige echt niet.

oja als laatste kijk erg goed naar de foto's die erbij staan, en als er geen foto's van voor en de achterkant bij zitten vraag er dan om. heel af en toe kom je kromme zadels tegen Bloos!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:26

Ons pap koopt veel Navigatie systemen op e-bay
en deze worden elke keer heel netjes opgestuurd en komen heel aan..

het idee wat jij had een tweedehands op ebay wil ik ook gaan doen!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:35

Ik heb via Ebay Amerika mijn sporen weten te bemachtigen en via Duitsland mijn laarzen. Heb er op zich goede ervaringen mee!

Maar een zadel op de kijk kopen zonder mogelijkheid tot omruil lijkt me best eng.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:37

Sugarmiss"]
[quote="Guinevere schreef:
Ik kan het je aanraden om een programma te nemen dat op het laatste moment voor je biedt.

Die sniperprogramma's zijn leuk als je hier met de verschillen in dag/nacht met USA zit, maar met de Duitse site heb je daar geen last van.
Met een autobod (als maximum wat je er voor kwijt wilt) ben je ook klaar. Veiliger voor je portomonnee ook Lachen en overboden wordt je toch wel als er iemand het meer waard vind. Ook een sniperprogramma houdt op bij een maximum bod Lachen
[/quote]

Snipers zijn er niet alleen om voor je te bieden terwijl je slaapt. Ik woon zelf in de VS dus wat dat betreft kan ik wel zonder. Tong uitsteken

Een "sniper" is juist veiliger voor je portomonnee! Het werkt eigenlijk hetzelfde als een autobod, alleen doe je het dan pas op het laatste moment. Andere mensen weten dus niet dat er meer interesse is en in plaats van tegen elkaar op te bieden snipe ik het gewoon op het laatste moment. Het is niet zo dat als ik iets voor $10 snipe, dat ik er ook echt $10 voor hoef te betalen; het hangt ervan af wat de andere bieders als maximum hebben ... net als zonder snipe dus.

Natuurlijk kan je nog steeds overboden worden, maar er zijn veel mensen die een laag maximum bod doen en dan het bedrag handmatig verhogen naarmate er meer geboden wordt door anderen ... maar als zij niet weten dat iemand anders interesse heeft! ~~}>

Kerstmuts

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:15

Ik heb inmiddels o.a. ook al diverse zadels gekocht op de duitse en amerikaanse ebay. Is tot nu toe altijd prima gegaan en meestal schrijf ik ook gewoon in het engels. Het voordeel van de duitse ebay vind ik dat er standaard bredere zadels ( t/m maat 36 ) te krijgen zijn dan standaard in nederland (t/m maat 32 )

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:04

Dankzij Cornelie Haha! , ben ik nu ook verslaafd aan het raken aan E-Bay. Heb nu een Amerikaanse vlag deken opt oog. En daar hebk op geboden op de Amerikaanse Ebay.... (met dank aan Cornelie OK dan! )
Amerikaanse ebay is een paradijs voor de westernliefhebber, kijken en kwijlen maar! Kwijl

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:16

Ik heb ook al een aantal dingen besteld via ebay en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Vorige week heb ik een paar Gaithers van Kavalkade besteld en eergister een lamsvacht onderlegger (en lekker goedkoop kunnen kopen). Het zijn nieuwe spullen, omdat op de duiste site ook winkels staan.

Ik vind het bieden al een sport op zich. Echt geweldig als je dan net die ander kunt overbieden.

Ik heb familie in duitsland wonen, dus ik laat de spulletjes daar aankomen, dat scheelt aanzienlijk in de verzendkosten. Wat ik wel een nadeeltje vind is dat ik voor het storten bij de duitse bank geld moet betalen (ongeveer 7 euro). Echt belachelijk, maar heb nu ontdekt dat het met een speciaal nummer ook gratis kan.

Maar let wel op: Ebay is net zo verslavend als bokt. Heb nu alweer een paar peesbeschermers (bruin van Eskadron) op mijn verlanglijstje staan. Ze kosten maar 39 euro (Sofort kaufen). *LOL*
Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen zichzelf niet meer in de hand hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:20

Verzendkosten vind ik nogal meevallen. Meestal maar een paar euro.
(SymO, ik hoor over een jaar wel of je zo blij bent met mij Haha! )

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:50

Ik koop en verkoop via Ebay en ben er erg blij mee.

Als je in Amerika dingen koopt zou ik je zeker paypal aanraden (www.paypal.com) anders moet je moeilijk gaan doen met cheques enzo.

Ik ben trouwens anti sniperprogramma's, maar dat is vooral omdat ik ook verkoper ben. Bied gewoon gelijk je maximumbod, en als er dan nog iemand overheen gaat: pech, en op naar de volgende veiling.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:07

Sugarmiss schreef:
Betalen binnen Europa is tegenwoordig gratis (duurt wel een week)

Wat doe ik fout dat ik wel 4 euro moet betalen via internetbankieren??

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:39

Ha maar internetbankieren is anders Lachen, waarom weet ik ook niet. Een gewone papieren overschrijving is gratis.
Waarom gebruiken niet meer mensen Paypal hierin Europa, dat werkt zo makkelijk.

Buiten dat ik iets tegen sniperprogramma's heb, heb ik ook iets tegen kopers die pas in het laatste uur gaan bieden.
Zit je als koper met een startbod van € 1 te wachten tot het eindelijk iets gaat worden, sta je doodsangsten uit dat het artikel voor € 2 weggaat en pas in de laatste 5 minuten wordt er een beetje geboden. Soms ineens heel hard. Waarom niet gewoon bieden als je interesse hebt ??
Daar komt bij dat de Duitse Ebay ook geen minimum prijs kent, dus je kunt geen veiligheidsmarge inbouwen. En als je je spullen er voor een redelijke startprijs opzet dan wordt er helemaal niet op geboden en ben je veel geld kwijt aan aanbiedingskosten.

De kopers hebben veel bescherming, maar de verkopers worden volgens mij teveel vergeten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:38

Ik snipe ook Bloos! Ik vind het een sport op zich om iets weg te jatten voor de neus van een andere koper Tong uitsteken Ik verkoop ook op ebay.de en ebay.com en ebay.au en als je goed weet wat je moet aanbieden zal je niet snel in het probleem komen dat je onder de waarde moet verkopen, in tegendeel. Ik heb al ordinaire spullen verkocht aan een veelvoud van de waarde *LOL*
Oh, en voor wie wil paypal'len, paypal.uk is opgericht en gaat van start in februari .... zal stukken makkelijker worden

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:41

waarom gaat paypal.uk makkeijker worden? Ik heb al nooit problemen met .com

Ik zit ook op een andere auctionsite waar ze de regel hebben dat als er in de laatste 10 minuten geboden wordt er 10 minuten tijd bijkomt, dat vind ik veel aardiger eigenlijk.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:52

Maar dan is een veiling nooit geëindigd als er op geboden blijft worden, voor een koper ook niet handig die boel wil afsluiten Lachen

Ik vind snipen niet erg als er ook daarvoor maar tot een redelijk bedrag gewoon geboden wordt. Het zou al helpen als iemand pas op het laatst mee mag bieden als hij minimaal een dag voor het einde van de veiling ook al eerder geboden heeft.

Paypal.uk is niets makkelijker/moeilijker dan Palpayl.usa. Eea heeft meer te maken met de Europese riegels die banken uitvaardigen voor geld'transporten'. Ik snap alleen niet waarom voor Engeland gekozen is die tenslotte niet in Euro's doen ?? Duitsland had mij logischer geleken.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:58

Ik heb net even op de nederlandse ebay gekeken, waarom kan ik nergens paardenspullen vinden? Op de duitse staan er ontzettend veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Arlette1991, cabochon1, chocky84, Dries1990, Stef_Diva en 88 bezoekers