Engels Volbloed

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:42

hoihoi, hoe het met onze volboedjes gaat? Met mijne gaat het heel goed! Ik heb pas ontdekt dat ze dol is op springen.
Ze wordt met rijden steeds enthousiaster, wat leuk is, maar soms ook lastig. Vanmiddag vertikte ze het bijv. om te gaan stappen. Dribbeltrutje Lachen We doen deze weken niet zoveel vanwege vuurwerk wat bij ons in de buurt al afgeknald wordt.


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:41

Leuke fotos in je profiel van sym Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:45

Mijn volbloedje ging vandaag weer met 4 benen tegelijk de lucht in op de weg
De KWPNer van een vriendin van me die bedacht ineens dat hij terug naar stal wilde en draaide dus om en ging in volle galop over het pad (een ventweggetje naast een auto 80km weg) terug naar stal..
Cielito zag dat en werd wat dribbelig, maar toen de kwpner uit zicht was kon ik hem dus ook niet met zijn benen op de grond houden en sprong hij met 4 benen tegelijk de lucht in.. (Doet hij wel vaker helaas)
Hij werd heel erg druk en wou steeds weg galloperen maar ik hield hem kort en bleef maar ho braaf zeggen en stukje bij beetje probeerde ik weer richting vriendin te stappen maar hij wilde constant weg galloperen..
Met nog een paar sprongen met 4 benen de lucht in en steigeren en een fietser die me voorbij fietste en zelfs uitlachte (!!) ben ik veilig bij vriendin aangekomen die inmiddels er al af gesprongen was..
Toen Cielito wat rustiger was ben ik ook maar afgestapt en zijn we naar huis gelopen..


EN daarna in de bak.. Niets aan het handje en lopen als een trein.. *zucht*

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:31

CielitoLindo schreef:
Leuke fotos in je profiel van sym Haha!


Dank je!
Nou werken de foto's van Amigo weer niet. Komen binnenkort wel meer foto's als ik zin heb om mijn profiel geheel aan te passen en te vernieuwen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:38

CielitoLindo schreef:
Mijn volbloedje ging vandaag weer met 4 benen tegelijk de lucht in op de weg

Hij werd heel erg druk en wou steeds weg galloperen maar ik hield hem kort en bleef maar ho braaf zeggen en stukje bij beetje probeerde ik weer richting vriendin te stappen maar hij wilde constant weg galloperen..
Met nog een paar sprongen met 4 benen de lucht in en steigeren en een fietser die me voorbij fietste en zelfs uitlachte (!!) ben ik veilig bij vriendin aangekomen die inmiddels er al af gesprongen was..

EN daarna in de bak.. Niets aan het handje en lopen als een trein.. *zucht*


Symphony gaat ook wel eens met 4 benen de lucht in (geloof ik?) In elk geval slingert ze haar lenige lijf wel eens alle kanten op en zo ben ik er ook al eens af gezeild. Scheve mond

Kort houden hoef ik dus niet te proberen, dan gaat ze alleen maar meer bokken. Heel veel been geven en een beetje ruimte geven aan de voorkant en dan wil ze wel draven.

Belachelijk dat die fietser je uitlachte!!

En ja dan in de bak weer vertrouwde omgeving en toen sloofde hij zich uit zeker *LOL*

Heerlijke beesten zijn het toch die volbloeds. Je maakt nog eens wat mee!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:00

Symbeami schreef:
En ja dan in de bak weer vertrouwde omgeving en toen sloofde hij zich uit zeker *LOL*

Heerlijke beesten zijn het toch die volbloeds. Je maakt nog eens wat mee!


Ja inderdaad, alleen dat nog eens wat meemaken doe ik liever in een wat minder gevaarlijke omgeving Knipoog

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:00

Himyar schreef:
Het zeven maanden oude Volbloed veulen uit de, in Nederland gefokte, Man in the Moon merrie Lucky On Wings is vandaag geveild. Hij heeft 2400 Guineas opgebracht, ca. 4275 Euro. Niet slecht uit een moeder die niets heeft gedaan op de baan en verder nog geen Volbloed nakomelingen heeft en zelf uit een moeder komt die ook niets heeft laten zien op de baan noch in de fokkerij (Lucky is haar enige Volbloed kind geweest). En het veulen zijn vader Sagamix heeft ook nog geen kinderen op de baan, hoewel hij wel zelf heeft gepresteerd. Toch heeft iemand wel wat vertrouwen in dit veulen.
http://www.tattersalls.com/sales/decemb ... esults.asp


Ik heb al een aantal keren ge-emaild met de nieuwe eigenaresse.
Op 30 december schreef ze het volgende:
The colt is doing very well and I am ever so pleased that I bought him. He is a true athlete and it gives me enormous pleasure to watch him gallop around the paddock as he is the quickest foal that I have ever seen. Although I bought him to produce as a yearling, I am seriously thinking about putting him into training as a 2 year old because I like his action across the ground and his speed.

Ik ben zo benieuwd wat dit veulen uit een Nederlands gefokte merrie gaat doen!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:05

Wat betekend to produce as a yearling?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:05

Ze beginnen toch pas met rennen als ze 2 zijn?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:09

Ik kom even met een vraagje,
Heeft er hier iemand informatie over de hengst Karagourpoulos?

Brabantse Fries ;)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:10

Was dat niet de vader van het paard van Jovanka?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:12

Jep

Jovanka profiel

Dus dat betekend dat die hengst bij Ad Somers staat, de fokker van mijn paard.. Die van haar komt daar ook vandaan!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:43

Bedankt!
Weet je misschien ook waar ik foto`s van hem kan vinden?

Brabantse Fries ;)

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:02

CielitoLindo schreef:
Wat betekend to produce as a yearling?


Als jaarling weer op de veiling verkopen, zo worden soms flinke winsten gemaakt in een jaar tijd. Maar ze vinden het blijkbaar toch zonde om hem weer te gaan verkopen, omdat ze er zelf veel in zien.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:49

wat een leuke reaktie van de nieuwe eigenaresse van het veulen!
Ik ben net zo benieuwd als jij himyar Tong uitsteken

Rebati,wat wil je weten over Karagourpoulos?
Follow Me is z n enigste zoon die op de baan loopt,tenminste dat vertelde de fokker mij. De andere nakomelingen waren verkocht naar eventingstallen zover ik weet. Toen mijn paard de eerste keer uitkwam op de baan en meteen won had die daar wel een beetje spijt van Haha!

Karagourpoulos is een beetje een zeikerd, kopschuw,paniekerig en eenkennig,dat vereft hij ook allemaal heel sterk. ook kunnen ze geweldig op de achterbenen lopen Haha!
Hij heeft in belgie de Gladiatoren prijs gewonnen,dat is een koers van ik dacht 3900 mtr.
Het is een mooi,sterk paard,met een heel knap hoofd vind ik zelf. Mijn paard lijkt ook veel op hem. Zijn pedigree is niet mis.
http://www.pedigreequery.com/index.php?query_type=check&search_bar=horse&h=karagourpoulos&g=5&inbred=Standard&x2=n

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:53

thoroughbred schreef:
wat een leuke reaktie van de nieuwe eigenaresse van het veulen!
Ik ben net zo benieuwd als jij himyar Tong uitsteken

Rebati,wat wil je weten over Karagourpoulos?
Follow Me is z n enigste zoon die op de baan loopt,tenminste dat vertelde de fokker mij. De andere nakomelingen waren verkocht naar eventingstallen zover ik weet.


Mijn instructriese heeft een Karagourpoulos, en die loopt idd in de eventing!
Kweet niet of je verdere nakomelingen kent?

Brabantse Fries ;)

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:55

En dat paniekerig, die nakomeling die ik ken heeft dat ook wel een beetje ja.
Hij houd iig niet van drukte om hem heen, bv 4 mense erbij in de vrachtwagen en wat stress vind hij niet zo.
En zijn hoofdje is er sjiek vind ik.

Brabantse Fries ;)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:30

ReBaTi"]
[quote="thoroughbred schreef:
wat een leuke reaktie van de nieuwe eigenaresse van het veulen!
Ik ben net zo benieuwd als jij himyar Tong uitsteken

Rebati,wat wil je weten over Karagourpoulos?
Follow Me is z n enigste zoon die op de baan loopt,tenminste dat vertelde de fokker mij. De andere nakomelingen waren verkocht naar eventingstallen zover ik weet.


Mijn instructriese heeft een Karagourpoulos, en die loopt idd in de eventing!
Kweet niet of je verdere nakomelingen kent?
[/quote]

Wie is jou instructrice als ik vragen mag?? Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:26

CielitoLindo, je hebt een pb Haha!

Brabantse Fries ;)

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:42

Ik ga aanstaande zondag bij een EV kijken. Volgens de eigenaresse is het een heel braaf paard, maar als ik hier al die verhalen lees over volbloeden, moet ik dat eerst nog maar eens zien. Ik ben niet zo'n held, dus ik hoop dat het wel mee valt!

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:49

Het zijn gewoon paarden hoor en geen monsters!
Kijk hier maar even:
[FA] pericles

Je bent niet de enige die met het beeld van knettergekke monsters rond loopt, maar dat beeld klopt veelal niet.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:40

Heyhey, Ik heb ook een Engels Volbloed, sinds november 2002. Ze is in de omgang heel braaf, en in de bak meestal ook wel. Toen ik haar net had was ze heel braaf, ook buiten, maar wel altijd wat bang vooral als ze alleen naar buiten moest. Na een tijdje kwam de trukendoos ook bij die van mij: bit vastpakken, omdraaien en naar huis rennen. Ik probeer dat nu op te lossen door veel samen met andere paarden naar buiten te gaan. Het kost veel geduld, want elke keer dat je denkt ooh het gaat goed ik kan wel voorop dat probeert ze wel weer wat, hoe hard je dr soms ook aanpakt. Wat buitenrijden betreft dus nog aardig wat werk aan de winkel. Maar in de bak gaat t goed, dus ik hoop dat t straks van t zomer in het land ook goed gaat, en dan moeten we maar es rustig een wedstrijdje gaan proberen. Binnenkort foto's in profiel of hier!:)

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...


Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:35

He lekker om weer effe het een en ander over de EV's te lezen.
Mijn merrie staat door verschillende oorzaken ook al een week of 7 stil.
Ik ben aangewezen op de buitenbak die nu meer een zwembad lijkt....
Ik wil haar voor ik er weer mee aan de gang gaan eerst een keer los kunnen laten in de bak.
effe de ergste energie er uit laten crossen ,maar dat durf ik dus nu niet aan gezien ze dan niet meer weet te stoppen en geheit onderuit gaat.
Ze is nu 2 keer behandelt en heeft nu kruiden die ervoor moeten zorgen dat ze wat minder pijn in haar rug (spieren) heeft.
Als ik haar nu eens zo bekijk zie ik een paard die idd minder pijn heeft.
Ben dus ook zo enorm benieuwd hoe ze straks onder het zadel het weer op gaat pakken!
Tja.....en nu kan ik dus niet doen gezien de weers omstandigheden.

Ik heb trouwens wel een vraagje aan alle EV bezitters/verzorgsters.
Hebben jullie nooit problemen met zadels gehad vanwege de vaak toch hoge schoft???
en zo ja.....wat hebben jullie er aan gedaan of welk merk zadel gebruiken jullie????

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 06:31

Hoi Onassa, ik heb inderdaad nooit problemen gehad met zadels voor
mijn merrie.
Ik heb namelijk de zadel pas service laten komen.
Deze hadden een aantal zadels die goed op mijn paard lagen.
Daar ben ik mee gaan rijden, en uiteindelijk bleef er maar een zadel over.
Ik rijd nu met een Kiefer zadel.
Ik wilde gewoon dat het 100 procent goed op mijn paard lag.
En dan moest ik er nog lekker in kunnen zitten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:36

Daar kan ik je ook nog wel het een en ander over kwijt. Ik had een zadel gekoct bij Divoza, van hun eigen merk, Pagony. (paard mee, zadel gepast, allemaal prima prima volgens de divoza mensjes)
Dit bleek in minder dan een jaar al niet meer goed te liggen, en ik ging terug. Met paard Toen is de boom verbreed, want ze was bij de schoft wat breder geworden door het rijden. Toen lag het zadel echter nog meer op de schoft en ruggegraat, dus we gingen weer terug (kost nix hoor van Leeuwarden naar Divoza en terug) Dit zadel past er niet meer op was het advies, wat je er ook aan doet. Dus ik heb zo ongeveer de hele collectie zadels gepast, tot de meest dure ansleys en kieffers aan toe, maar door de hoge schoft paste nix. Het advies na 1,5 uur passen was toen ineens: "u kunt ook nieuwe kussens onder uw eigen zadel laten zetten, kosten 200 euro" Ok, dat is even slikken, maar een nieuw zadel is duurder, dus ach, we doen het wel. Een paar weken later komen we terug bij Divoza. Het zadel had nieuwe kussens, maar ik kon mn hele hand erin drukken. Het was heel zacht, zeg maar. Ik vroeg nog aan zo'n verkoper, is het echt goed zo, en die zei ja, dat zie je ook wel bij nieuwe zadels. Dus ach, ik ben geen zadelmaker dus ik denk het valt mee. Ze zullen wel weten wat ze doen. Eenmaal thuis lag het zadel heel mooi, maar iedereen verbaasde zich over die zachte kussens. Dus ik ga rijden, en ja hoor het drukt weer op de schoft en de ruggegraat. Dus weeeeeer terug naar Divoza. Daar geeft dezelfde verkoper die eerder zei dat het goed was gelijk toe dat ze wel nieuwe kussens eronder hebben gezet, maar zijn vergeten het te vullen Nu zijn we weer terug geweest, om het zadel op te halen. We hebben het met spanning gepast, en EINDELIJK past het goed Clown Zucht.... Ik weet een ding wel zeker, bij Divoza kom ik voorlopig ff NIET meer!! Ach gut

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers