Vraag over tekenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-07 11:14

Ik weet niet of het hier goed staat anders heel graag verplaatsen Bloos

Ik wil dus beginnen met tekenen vind het heel leuk maar ik wil nu kleurtjes en papier enzo halen maar wat is het beste om mee te beginnen en waar het prijskaartje ook niet gelijk zo hoog hang. en waar je het eventueel overal kan halen

ALvast heeel erg bedankt Haha!

Bachelor Sandreo X Metall Z1
La Promesse † 04.01.2010
Valentyn † 02.04.08


Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-07 14:10

niemand ??

Bachelor Sandreo X Metall Z1
La Promesse † 04.01.2010
Valentyn † 02.04.08

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:15

Gewoon heel eenvoudig hoor Knipoog
-Blikje met grijze potloden in diverse hardheden (H t/m B6)
-Tekenblok
-(Kneed-)gum
-Blik eenvoudige kleurpotloden

Verzamel leuke foto's of andere voorbeelden. Plaatjes waar je op het eerste gezicht meteen van denkt:"Oh ja! Die is leuk!" en ga aan de slag.
Tekenen is: kijken, kijken en nog eens kijken en doen, doen en nog eens doen.


Veel tekenplezier gewenst!!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:24

Dat ligt helemaal aan wat je zelf leuk lijkt om mee te werken!

Sommige mensen beginnen meteen 'goed' met een duur tekenblok met dik papier en potloden/krijt van de duurste kwaliteit, maar ik ben van mening ben dat je net zo goed tekenen kunt leren met een balpen van een dubbeltje en een pak printerpapier Ja

Ik raad je aan om eens te gaan snuffelen bij een kantoorboekhandel of een hobbywinkel, daar hebben ze de meeste keus in materiaal. Bij de V&D hebben ze trouwens ook vaak een hoek met teken/schildermaterialen en bij de hema zou je ook eens kunnen gaan kijken.

Je kunt denk ik het beste beginnen met niet te duur materiaal, zoals MamaMiesje al zei. Een tekenblok met papier wat je prettig aan vindt voelen (of een pak printerpapier Haha! ) en een paar potloden van verschillende diktes, bijvoorbeeld HB, 2B en 4B (hoe hoger de B, hoe zachter het potlood). Als je kleurtjes wilt hebben zou ik je een niet te duur setje kleurpotloden aanraden om mee te beginnen, maar een simpel setje waskrijt of pandakrijtjes kan ook heel leuk zijn om bij de hand te hebben. Met krijtjes kun je vaak wat expressiever te werk gaan dan met potloden.. vind ik dan.

Veel plezier en succes Lachen

Pop & Panda



MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:31

Dat vergat ik nog:

in van die goedkope boekenwinkels kun je heel vaak leuke boekjes vinden zoals "Katten tekenen", "Stillevens", "Portretten" etc. Die boekjes helpen je al een heel eind op weg.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:38

Jep, die zijn leuk idd! Staan veel aandachtspuntjes in. Die zijn meestal zo'n 2 euro bij die boekwinkels of bij de Slechte ofzo.

Pop & Panda


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:23

Voor papier zou ik toch iets duurder dan printer papier nemen, ook al begin je net. Op "echt" tekenpapier is het resultaat ook al doe je precies hetzelfde vaak veel mooier en dat is wat motiverender Lachen en zo duur zijn die Canson A4 blokken nou ook weer niet.

grijze grafiet potloden heb ik wat duurder(Derwent) en erg goedkoop (Ebay), en daar merk ik totaal geen verschil in - dus mooi voor de goedkoopste gaan.
Kleurpotloden idem.

verder kneedgum, en een puntenslijper Lachen
(en als je een raster/grid doet : liniaal)

Ik koop alles online en het wordt heel erg handig opgestuurd, maar is vrijwel zeker niet het goedkoopste.
(De Kwast en Martin Brinkhuis).

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:25


riete

Berichten: 235
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: belgië!

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:01

Ik zou eerst een paar grafietpodloden met verschillende hardheden kopen. Ik heb een doos met 12 podloden van Koh-I-Noor gekocht voor €6 euro en ben er heel tevreden over.
Wat kleurpodloden betreft, zou ik aandraden om toch met een iets duurder merk te gaan beginnen. Andere merken geven niet zo'n goede indruk van hoe het materiaal echt aanvoelt. Je moet ook niet direct alle kleuren kiezen, begin gewoon met een paar kleurtjes en als je het na een tijdje echt fijn vindt werken, koop je er gewoon meer.
Zelf ben ik met kleur begonnen met pastel krijt. Dit kan je altijd goed mengen, zodat je met weinig kleuren toch veel kan bereiken en is me zeer goed bevallen.

Qua papier zou ik gewoon een goede schetsblok kopen. Hier kan je veel op kladderen en uitproberen.

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Vraag over tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:03


"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Mar_M, Mariett, Melzazu en 51 bezoekers