Bultje door Lucerne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Bultje door Lucerne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:01

Daisy heeft sinds een paar dagen een bultje op haar rug, iets naast de ruggengraat. Het jeukt ws want ze gaat compleet uit haar dak als je er aan zit. Nu heb ik toevallig sinds een week of wat een zak Lucerne gekocht, waarvan ze dagelijks een paar handjes krijgt. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Ik ga het vanavond even voorzichtig schoonmaken met Betadine, en kijken wat er verder gebeurt. Ik heb trouwens ook sinds kort een fluwelen schabrak, maar het is ws vergezocht om te denken dat het daar iets mee te maken heeft..

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:15

Ja dit heeft met elkaar te maken. Die bultjes komen door een te hoog eiwit gehaalte in het bloed. En in lucerne zitten veel eiwitten, ik denk dat je zelf het optel sommetje wel kunt maken Knipoog

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:23

littleroosie schreef:
Ja dit heeft met elkaar te maken. Die bultjes komen door een te hoog eiwit gehaalte in het bloed. En in lucerne zitten veel eiwitten, ik denk dat je zelf het optel sommetje wel kunt maken Knipoog



Dat er idd veel eiwit in Lucerne zit was ik ook al achter, dus dat optelsommetje zat idd al in m'n hoofd. Lachen
Iig bedankt.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:47

Als dat ene (?) bultje met een teveel aan eiwitten van die paar handjes lucerne die je geeft, te maken zou hebben, dan zal ze waarschijnlijk in het voorjaar op de wei daar ook last van hebben.
Je moet het natuurlijk in je achterhoofd houden, maar als het maar 1 bultje is lijkt het mij onwaarschijnlijk.
Ik zou dan toch eerder denken aan een insectenbeet, had ik ook onlangs met 1 van mijn paarden, dode spin (grote!) kwam onder de deken-dood weliswaar, vandaan. De bult was zo groot als mijn vuist geworden, maar mijn paard kon er ook bij om aan te bijten, die van jou kan er ws niet bij als het op haar rug is! ook kan ze daar niet schuren.

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:32

Mijn paard krijgt wel bultjes van lucerne, maar niet van gras in het land. Maar mijn paard kreeg vooral bultjes in haar nek.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:57

Tijn schreef:
Mijn paard krijgt wel bultjes van lucerne, maar niet van gras in het land. Maar mijn paard kreeg vooral bultjes in haar nek.


Zoals je zelf al zegt; bultjeS.
Als het een eiwit allergie is ontstaan er meerdere bultjes. Dus als je paard 1 bultje heeft, waar hij ook nog eens behoorlijk last van heeft lijkt mij dit geen eiwitprobleem. Maar dit heeft Mist ookal gezegd, duss....