arabieren lees ff

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

arabieren lees ff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 20:14

hallo, ik vind het arabische ras het mooiste ras dat er is, ik heb zelf ook wel eens een arabische pony gehad: een 3/4 arabische merrie. die was superbraaf enzo. alleen....ik had wat vraagjes:
- ik wil nl. een arabiertje , maar mijn ouders vinden het niks.... hebben jullie wat ( positieve ) info over arabiertjes? dan kan ik mijn ouders overhalen!! heel erg bedankt in elk geval!!! *LOL* wie kan mij helpen Ach gut ?

kusz Moi OK dan!



Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:27

Tja positieve info?
Arab is veelzijdig dier. Western, endurance, springen, dressuur..... noem maar op.
Arab is vriendelijk, mooi gebouwd.... uhm.... leergierig..... Niet groot/niet klein.....
Verder ????

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:44

Ik zou gwoon wat van internet proberen af te gaan. Ten eerste het is een heel mooi ras en ze zijn zo veelzijdig als wat je kan er echt van alles mee. En positief dat is maar net hoe je zelf je paard maakt. Het is een heel betrouwbaar ras alleen moet je ermee om kunnen gaan.

NEem je ouders anders eens mee naar een fokkerij... of bij iemand thuis die er 1 of meerdere heeft staan dat heeft bij mij ook geholpen die helpen je mee ompraten en ze hebben er veel verstand van.

succes

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:02

dankjulliewel

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 12:13

*schopt*

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:20

Je hebt hier toch een ander topic voor geopend??
Daar staan genoeg reacties in? Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:27

hier wat psitieve dingen over een arabier.
Het zijn lieve en vertrouwbaar paarde. De meeste mensen denk dat een arabiern heel vurig is maar dat valt reuzen mee. Ik heb er 1 ingereden niet eens problemen gehad. Ze zijn veelzijdig. als je ze eenmaal kent gaan ze door het lint voor je.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:17

das dan wel weer fijn! ik doe er alles aan om m'n ouders over te halen

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 06:28

Het zijn paarden die voor je vechten. Er zijn mensen die zeggen dat ze veel te heet zijn, dat vind ik juist meevallen, ze reageren veel beter op je ook als ze heel bang zijn ofzo. Ze slaan dus niet dicht, ze zijn heel leergierig en ook betrouwbaar. Natuurlijk moet je wel een beetje weten hoe je ermee om moet gaan, maar toch is het bij ons ook goedgegaan met onze eerste arabier... En dat is een lastpak! Haha!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:19

miekelover schreef:
hier wat psitieve dingen over een arabier.
Het zijn lieve en vertrouwbaar paarde. De meeste mensen denk dat een arabiern heel vurig is maar dat valt reuzen mee. Ik heb er 1 ingereden niet eens problemen gehad. Ze zijn veelzijdig. als je ze eenmaal kent gaan ze door het lint voor je.


Ik heb toch liever niet dat mijn arabiertjes voor me door het lint gaan hoor... Scheve mond ... ze mogen wel voor me door het vuur gaan... Knipoog (Ik neem aan dat je dat bedoelde...hihi)

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:44

Makhali schreef:
alleen moet je ermee om kunnen gaan.


toch een vraagje hierover, heb dan wel geen ervaring met (volle) arabieren, wat is er dan anders dan een ander paard?? Want als ik ooit nog een paardje koop zal het waarschijnlijk een arabje zijn, vooral voor dressuur en zelfs endurance

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:54

Je valt op een Arabier of niet! Een Arabier is een paard met de eigenschappen, die een ieder paard kan hebben en als je gek bent op Arabieren lijd je aan het symptoom Arabitis en daar kom je niet snel van af.

I love my Arabian horses

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:02

Nou arabieren zijn erg gevoellig asl jij er verkeerd mee omzou gaan bv. met rijden druk bent en straft wanneer het niet nodig is (dus onnodig) dan maak je hem zo 'gek'als je begrijpt wat ik bedeol het zijn eerlijke dieren dus als je niet met ze om kan gaan pakken ze je terug en kan je ze niet de baas worden. Dat probeer ik een beetje te zeggen.

Maar het is echt een heerlijk ras zker weten dat dat een ding dat waar is...

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:18

Bij de mijne is het als ik opgefokt benis zij ook opgefokt. Ben ik rustig dan is zij ook rustig. Ze hebben wel een gevoelige mond. Maar als jij je vertrouwen helemaal hebt dan gaan ze door het vuur. Ze oden alles voor je. Mijn verzorgpaardje is echt een druktemakker maar ik heb dat niet meer in de gaten. haha

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 17:22

oke dat snap ik

Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:19

Denk erom, mensen denken dat ze een arabier bezitten, maar een arabier bezit de mens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:52

Ik zelf ben een vrij nerveus type en dacht....dit wordt nooit wat met mijn arabier en mij, maar het tegendeel lijkt waar, mijn paard corrigeert me juist als ik te drukl ben!
Ik vindt ze hanteerbaar, boos zijn mag, maar wel redelijk blijven en je boosheid niet vasthouden want dan worden ze idd gek.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:25

Giwa schreef:
Denk erom, mensen denken dat ze een arabier bezitten, maar een arabier bezit de mens....

Verward Dit vind ik een beetje te ver gaan! Ik bezit er, volgens het eigendomsrecht, 4, maar het zijn meer mijn vrienden en geef ze een zo mooi mogelijk leven. Maar ze zullen er voor ook iets terug moeten doen en dat is werken en laten ze dat nu met veel plezier willen doen!!

I love my Arabian horses

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:49

zeg als jou ouders het niet willen sta je er alleen achter laat ze een boek lezen zijn ze niet over te halen dan moet je er ook geen nemen neem eerst een verzorgpony!

Knipoog bokkende fjordenrijder 23
rennende friezenruiter Party!! 1
[HK] de rennende friesen groep

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:12

ja wat robir zegt is waar en er is ook al een arabierentopic dus veel kans op antwoorden?..........nope kijk dan eerst goed he

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:26

onze arabietje die te koop staat is het positiefste wat er is, super lief. houd van springen en knuffelen enzovoort. douchen vind ie ook gezellig

F

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:35

ja mischien is die wel goed anders vraag je toch foto ‘s en ara\bieren die te koop stat!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 10:04

*schopjeuh*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers