die f*cking migraine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-01 19:34

wordt er zo langzamerhand een beetje leip van. Als ik voor elke aanval op dit moment een grijze haar zou krijgen, vrees ik dat ik mijn haar snel moet gaan verven.
Nu al 4 dagen achter elkaar. Waardoor ik dus niet naar heike kon (ok, ook niet omdat de treinen niet reden) en waardoor ik dus vandaag en niet naar de fokkerij kon, en niet naar honey. Net nu het weer mooi weer was, en ik mijn verzorgster had beloofd dat ze mocht rijden (dat mag ze niet als ik er niet bij ben, vandaar).
Ik ben het gewoon zo zat. Hoofdpijn is niet heel erg, maar met die migraine ben je gewoon uitgeschakeld. Vanavond zouden we naar de film gaan, gaat dus ook niet door.
Misschien dat het thuiszitten er ook niet positief op werkt, maarja.
Ik schrijf of bel maandag even naar een camping in andel, daar vroegen ze mensen voor de horeca. Ok, ik wilde de horeca dan wel uit, maar dit is toch anders dan een restaurant ofzo. Dit is alleen voor de zomer, maar op zich lijkt het me wel wat.
Alleen tja, moet ik eerlijk zijn tegenover mijn werkgevers in spé of moet ik mijn hond houden?
Ik weet het gewoon niet


mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:42

Ik heb (had) ook last van migraine, vreselijk gewoon. Maar door op tijd te eten, en minstens 8 uur 's nachts te slapen komt het maar eens in de zoveel tijd voor. En de medicijnen die ik gebruik zijn de eenvoudigste die er zijn, een caffeine en acetaminophen pil. Op zich wel zwaar spul maar voor eens in de zoveel tijd is het niet erg. Maar voor mij werkt het perfect.
De eerste keer migraine was pas erg, ik kreeg het op school en wist nog niet wat en dat het migraine was, dus ik naar de dokter, en aan de lantarenpaal bij de dokter stond ik misselijk te draaien en te hangen Misselijk .
En de hoofdpijn is ook afschuwelijk.
Sterkte...
Vork

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:51

Ik weet er verder niks van hoor Verward maar ik heb wel ergens gehoord dat mensen die gevoleig zijn voor migraine beter geen noten en kaas ofzo moeten eten daar schijn je het erger van te krijgen ofzo Verward
Succes in ieder geval

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:58

Dat verschilt per persoon, ik een ook gewoon kaas, noten, drink rode wijn, en eet chocola, ook soms teveel Knipoog Maar ik krijg er niets van, bij mij is het een schakeling van gebeurtenissen, moe, weinig eten en bijvoorbeeld chinees dan eten waar natriumglucomaat in zit, das ook een trigger, maar alleen in combinatie, en niet alleen van het slechte eten of alleen slecht slapen. Dus...
Groeten Marnix

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 22:52

ja migraine is kl*te kheb t ook. Misselijk
vooral als ik s'ochtends chocolade eet of oude kaas.veel stress kan ook de oorzaak zijn en verkeerd tillen en bukken ook. Frusty
nou ja in ieder geval beterschap gewenst ik weet hoe kl*te het is Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:13

Weet sinds kort dat ik ook migraine heb. Hoofdpijn met lichtflitsen & overgeven, dat is geen gewone spanningshoofdpijn. Ik krijg het als ik lange tijd achter elkaar onregelmatig geleefd heb (over m'n eigen grenzen ben gegaan) of tijden niet goed slaap. Het kan dan ineens van het een op het andere moment opkomen. Gelukkig maar zo'n 2 x per jaar, en dat vind ik wel genoeg!

Wat helpt? In ieder geval geen aspirine ofzo, dat komt er direct weer uit. Gewoon in bed liggen, gordijnen dicht, ogen dicht en een paar uur proberen te slapen. Voel me daarna meestal nog een dag of 2 slapjes en dan kan ik er weer voor een half jaartje ofzo tegenaan. Ben blij dat ik het niet zo erg heb als mijn moeder, en ik hoop ook dat het nooit erger zal worden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:18

Ik ken het ook, helaas. Je word er helemaal radeloos van. Bij mij is het meer een kwestie van onregelmatig eten, te laat naar bed, veel te veel spanning en stress, etc. Nou ja, dan zal het wel geen echte migraine zijn, maar soms heb ik wel periodes van dagen achter elkaar. Misschien ook wel door bepaald eten. Ik weet alleen dat het heel erg is, en je wordt er gek van...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:37

Ik krijg ook erge hoofdpijn van chocola, drop, bananen en ander zoet spul. Tenminste, als ik het op m'n nuchtere maag eet. Heeft te maken met een instabiele bloedsuikerspiegel en wordt erger als m'n weerstand laag is. Maar als migraine voelt het dan niet, krijg gewoon een heel zwaar hoofd en 'kleine oogjes' en kan me dan niet meer concentreren. Wel erg irritant, ik zondig namelijk best wel eens en dan heb ik mezelf er weer mee... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:40

Ik had 3 dagen achter elkaar suikerbrood gegeten als ontbijt en ik had die dagen knallende koppijn. Vraag me toch af of dat toeval was of dat het daardoor kwam. Maar ik heb ook weleens dagen achter elkaar koppijn zonder dat ik die dagen dan ook hetzelfde heb gegeten. Hoewel ik wel graag snoep. Soms dagen erg veel.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:46

ik had vorig zomer alsmaar van die lichtflitsen net alsof je te lang in de zon had gekeken,totdat het op een dag niet meer overging,ik was echt in paniek,dacht dat ik blind werd ofzo,zag niets meer,naar de dokter,en jahoor,migraine....nu voel ik het aankomen,veel druk op mijn slapen en ogen en voorhoofd,gauw neurofen(dankjekim)en dan red ik het wel weer,vooral als ik te weinig slaap heb gehad krijg ik er last van.maar soms heb ik wel eens een maand waarin ik iedere week wel drie dagen last heb,en die lichtflitsen zijn helemaal oliebol want dan kan ik niets meer zien,maarja,wat doe je eraan?he terwijl ik nu zo zit te typen ben ik aan het blind typen(dat kan ik nog niet maar omdat ik zovaak zit te bokken en dus heeeeeel veel typ,kan ik de toetsen al aardig vinden zonder te kijken dus misschien leer ik mezelf ooit nog eens blind typen,sorry dit heeft helemaaal niets met migraine te maken maar ik was er wel even heppie over Party!! )groetjes sanderijn

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:51

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik dubbel zie enzo. Mijn ogen gaan heel raar doen. Ik word ook vaak duizelig ervan.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 08:15

ik ben blij dat ik nooit ziek ben zeg als ik dit lees. weet niet eens wat hoofdpijn is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 09:59

ik ben blij voor je sandra.zelf weet ik helaas ook wat hoofdpijn is.Of het migraine is weet ik niet maar het enige wat bij bij dan helpt is ook in bed gaan liggen gordijnen dicht en helemaal geen geluid.Bij mij komt het ook als ik "teveel" gedaan heb en over mijn grenzen ben gegaan maar dat gebeurt bij mij helaas heel snel want ik heb ME.Dus moet ik heel erg men gemak houden en dat valt niet mee.maarja er zijn ergere dingen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 10:31

het is bij mij dus zo dat ze niet echt een oorzaal kunnen vinden. Soms lijkt het samen te hangen met mijn menstruatie, maarja, zoals deze week, heeft er dus weer niet mee te maken.
Ik heb verschillende medicijnen gehad, heb bij de neuroloog gelopen, etc. etc.
Zelfs een keer een allergie test gehad. Ik doe nu heel zuinog met caffeine, maarja, het maakt niet veel uit.
Het is ook altijd zo dat op de dag van de spanning zelf ik niks geen last heb.
Ik ben op vrijdag getrouwd, donderdag een lichte aanval, en zondag en maandag lag ik gestrekt.
Toen we op vakantie gingen naar Tenerife kreeg ik dus een aanval in het vliegtuig. Door de druk was het dus (volgens de stewardes) ongeveer 30 X zo erg als op de grond. Echt geen pretje dus.
Ik moet er maar mee leren leven. Ik kom er volgens mijn huisarts en de neuroloog pas vanaf als ik in de overgang kom, dus, dan kan ik voorlopig nog ff vooruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 10:49

gatver dat duurt nog echt lang.Maar een beetje hoop een schoonzusje van mij had ook migraine maar is er nu zo goed als vanaf nu ze 2 kinderen heeft gekregen.Raar he!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 10:57

Mijn moeder heeft 3 kinderen, maar nog net zo veel en vaak migraine als toen ze 14 was (misschien nog wel erger). Ze had ook gehoopt dat het beter zou worden, maar helaas... Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 11:02

helaas gaat het dus niet voor iedereen op Boos! Lips are sealed Scheve mond\\


mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 12:13

Ik ben blij dat het nooit op zulke momenten optreed, bij mij gebeurd het meestal alleen als ik weinig tot niets aan het doen ben. Dus niet als ik druk bezig ben, en op momenten dat het echt niet uit komt gebeurd het gelukkig ook nooit (ff afkloppen Lachen ).
Ik word zelf al bijna misselijk als de aura komt opdagen, en moet dan ook heeeel snel pillen nemen anders word ik gek.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 12:18

Helaas ken ik het verschijsel migraine ook veel te goed. Bij mij komt het echt door te veel stress en te weinig slapen. Inderdaad op het moment dat ik veel stress heb, heb ik geen last, maar zodra die adrenalinestoot over is, geheid migraine. als ik er vroeg bij ben, voor het braken neem ik een od aan slaap en kalmeringspillen en met een beetje mazzel ben ik er dan als ik wakker wordt weer vanaf, ben ik te laat, ja dan rest alleen nog maar op bed liggen, gordijnen dicht, zo weinig mogelijk geluid en wachten tot het over is. Balen. Boos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 15:23

Misschien is het een optie om eens bij een andere soort geneeskundige te gaan informeren? Ben zelf wel een voorstander van homeopathie en acupunctuur.. ik heb zoiets van; als niks meer helpt kan je het altijd proberen. Baadt het niet dan schaadt het niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3333, afkepieteke, Amazonbot, Britta31, Eefje_Sammy, GoogleAdsense, Googlebot, idion, karelien, Majestic-12, Pieke_Gwen, Piekosjj, RoronaZorro, Zilfstar, Zoe_97 en 135 bezoekers