Paarden uit wei Dongen ontvreemd

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paarden uit wei Dongen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 00:26

http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/ ... 4_,00.html
Bn/De Stem

Donderdag 8 januari 2004
Dongenaar Dion Snoeren is ten einde raad. Pas een paar dagen geleden had hij zijn vier paardjes gestald op een veldje langs de Duiventorenbaan in Dongen. Gistermorgen waren de beesten verdwenen.

Snoeren had voor zijn beesten eerst een veldje in Waspik. Van de gemeente Dongen kon hij toen, dichter bij huis, met ingang van dit nieuwe jaar een veldje huren langs het Wilhelminakanaal.

„Een paar weken geleden zijn we begonnen met een hekwerk. Ik had het al extra hoog gemaakt om te voorkomen dat de paarden kunnen uitbreken.“
Vrijdag liet Snoeren voor het eerst zijn paarden op het nieuwe terrein los. Gistermorgen bleken ze verdwenen. Spoorloos. Het hekwerk om de wei waar de paarden stonden is over een flinke lengte omver getrokken. Wie doet nou zoiets?“, zegt Snoeren. De paarden zijn zijn lust en zijn leven. „Ik hou ze als hobby. Veel wandelaars die hier elke dag langs komen hadden er juist plezier in dat mijn paardjes hier liepen. Veel mensen brachten al steeds wat lekkers mee voor de beesten.“

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 08:39

jeetje wat erg zeg
ik hoop dat een van ons allenmaal niet over komt.
gr daan

haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:01

ik hoop dat ze de daders snel vinden! Dit kan toch niet??? echt erg voor die man om zn lieffies te verliezen Boos!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Rota

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:07

egt ongelovelijk toch...
Dat je niet eens meer normaal je paardjes in de wei kunt zetten...
Het is gewoon niet meer leuk en word er gewoon bang van, want wie is de volgende...???

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:36

Ik vind dit echt niet kunnen, waar gaat het heen?
Ik hoop maar dat ze de paarden weer snel vinden..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:49

ik heb medelijden met die man , ik snap het niet wat is hier nou leuk aan ?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:14

misschien zijn de paarden gewoon zelf uitgebroken dus zeg niet meteen dat mensen hen mee hebben genomen maar tis nie leuk tja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:18

is er geen signalement beschikbaar?

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:35

echt sneu, hoe kunnen mensen nu zoiets doen.
je bent gewoon niet goed bij je hoofd als je zoiets doet!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:44

Zelfde vraag als Stef?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:39

S H I T !!!! Ik Woon in Dongen !!!!!!!!!!
jeej zeg....sprakeloos..

Karaat_the_newforest op Instagram

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:47

Pony's zijn ook al weer terecht, ze stonden in Rijen in de wei. Ze waren daar aan komen lopen en een boer heeft ze bij hem in de wei gezet, ze zijn inmiddels weer terug bij de eigenaar. OK dan!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:30

bij ons op de kabelkrant stond een oproepje van de eigenaar..wie zijn pony's had gestolen..
ik heb die man gebeld en gevraagd hoe de ponys eruit zagen dan kon ik mee helpen zoeken..
hij vertelde dus dat de pony's al terug waren.maar waarschijnlijk zjn ze dus wel gestolen..
als paarden zelf hun omheining omver lopen dan valt het hek naar buiten..maar dit hek was naar binnen gevallen..
dus onmogelijk konden de pony's dit zelf doen..op dit moment is politie aan het onderzoeken van hoe of wat..want waar die pony's dus stonden..die man had de politie moeten bellen..
maar ik ben blij dat ze weer terug zijn..en de eigenaar was blij dat ik belde en hij vond het fijn dat er mensen met hem mee leefden..

Karaat_the_newforest op Instagram

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:49

Gelukkig dat zijn paardjes weer terecht zijn maar het is wel een raar verhaal. Laten we hopen dat het niet een van ons over komt. Het is dnek ik wel de nacht merrie van iedereen.
Groetjes Syl

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:49

gelukkig een goed einde

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:54

Ieks dat is bij mij in het dorp.

Gelukkig zijn ze inmiddels weer terug.
Toch maf dat ze dan in een dorp naast Dongen in de wei stonden.

Maar maf eigenlijk, als ze uitgebroken zouden zijn, lijkt mij het toch een vreemd dat ze zo ver zouden zijn gelopen...

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:57

gelukkig zijn ze wwer teregt

haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:34

Saskia9 schreef:
bij ons op de kabelkrant stond een oproepje van de eigenaar..wie zijn pony's had gestolen..
ik heb die man gebeld en gevraagd hoe de ponys eruit zagen dan kon ik mee helpen zoeken..
hij vertelde dus dat de pony's al terug waren.maar waarschijnlijk zjn ze dus wel gestolen..
als paarden zelf hun omheining omver lopen dan valt het hek naar buiten..maar dit hek was naar binnen gevallen..
dus onmogelijk konden de pony's dit zelf doen..op dit moment is politie aan het onderzoeken van hoe of wat..want waar die pony's dus stonden..die man had de politie moeten bellen..
maar ik ben blij dat ze weer terug zijn..en de eigenaar was blij dat ik belde en hij vond het fijn dat er mensen met hem mee leefden..


Als ze met een halster of hoef in/aan het hek vast komen te zitten, trekken ze het toch echt naar binnen hoor

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:27

Gelukkig is het goed afgelopen!
Wie doet nou ook zoiets he..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:47

Bekend verhaal Scheve mond Zoiets hebben wij 7 jaar geleden ook meegemaakt, pony's weg, en stonden een km of 10 verder in de wei... Geen sporen van de pony's in het zandpad, niemand wat gezien of gehoord. Het lijkt er wel verdacht veel op.....

Gelukkig hadden we, net als deze man, ze weer terug Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:45

Jemig wat mensen dan kunnen doen dat doe je toch niet of wel soms....nou hopen dat ze de dader snel vinden.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:31

dat mensen dat doen erguh

Insta: yl_aerial


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:33

Hoe zijn ze teruggekomen, dan?
Stonden ze ineens weer in de wei? Of werden ze ergens gevonden? Want misschien waren ze niet gestolen, maar heeft één of andere 'lolbroek' ze losgelaten.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:01

dat zoekt de politie nog uit..
de paarden stonden in ieder geval bij een man in de wei..nog niet zeker is of hij ze gestolen heeft..of dat iemand het hek omver heeft getrokken en die man inderdaad ze gevonden heeft..dat zoeken ze nog uit..

Karaat_the_newforest op Instagram

Pouskinlover
Berichten: 11
Geregistreerd: 02-01-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:31

eikes wat verschrikkelijk voor die man! Wat erg voor hem! Ik zou gewoon terplekke een hartaanval krijgen als mijn pony weg zou zijn uit zijn veilige weitje Huilen Verdrietig ! Stel je es voor dat die arme paarden iets was overkomen!!!! Echt poedersuiker van de persoon die denkt dat dit grappig is!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

Pouskin 4-ever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Annika__, Athelas, Bamorka, bcd94, Bytespider, ComscoreBot, daliance, Eve_Nie, Femia, furious, gillian, Liselot, m0niekkkie, Nezumichan, Nieuwsredactie, Ninouschka, noviceh, oblix, Roulette_, Solmyrkvi, speedfiets_2, Vernon, verootjoo en 36 bezoekers