in wat voor stal staat jou paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

in wat voor stal staat jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 13:55

Ben eigenlijk wel benieuwd in wat voor stal jullie paarden staan, en waarom.
Die van mij staan beide in stallen die voor de helft hout zijn, en de bovenste helft spijlen. Standaart zit er een weefrek in (kan je ook niet dicht doen ofzo). In de tussenschotten is de bovenste 30cm zeg maar ook spijlen, dus zo kunnen ze (als ze groot genoeg zijn Haha! Hon dus niet) ook contact met de buren hebben. Voor Honey hebben we destijds zelf een hekje gemaakt omdat ze niet naar buiten kon kijken.

We hebben ook stallen die helemaal voor de helft tralies zijn (ook de tussenschotten) maar daar zat geen weefrek in (voorkant helemaal tralies) en dat vind ik dan net gevangenissen, dus daar kies ik dan niet voor.
Beide stallen (van mij) hebben trouwens een afmeting van 3x3


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:59

halve dueren en naar buiten halve duer die van boven ookdicht kan buizen tussen de 2 stallen kunnen dus wel neuzen maar niet bijten

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:04

mijn verzorgpaarden hebben alleen een schuilstal...
gewoon drie wanden en een dak... met daar tussen in een schot...

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:08

Wietze staat in een stal van 3x4 ingebouwd in een schuur (een deel zit echt in de schuur, de andere helft + zadelmaker is gebouwd in een overkapping waarvan de voorkant is dichtgemaakt).

De onderste rand van de muren is gemetseld (behalve een zijwand, omdat hij die heeft gesloopt en hij is nu zonder muurtje weer gemaakt op een manier zodat hij hem niet weer kapot kan krijgen). Boven op het muurtje zit platen. Behalve op de kant van de zadelkamer, daar zitten tralies (met natuurlijk platen eronder en erboven). Hij heeft een dubbele deur waarvan de bovenkant altijd openstaat en tegenover z'n deur zit een raampje. Bovenop z'n stal ligt al het hooi.

En waarom? Tja, dit was gewoon de beste manier om een stal te bouwen in de schuur *LOL* Eerst was de bedoeling een container, toen een stal+zadelkamer in het weiland, toen een stal van 3x3 in de schuur gebouwd. Maar toen hebben we er maar 3x4 van gemaakt *LOL* Moet zeggen dat het ook erg leuk is om als je 's ochtends wakker wordt en uit het raam kijkt zo'n paardje te zien staan Haha! (moet ik er niet bij zeggen dat hij degene is die je wakker hinnikt omdat hij eten wil Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 11-01-04 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:11

Ze staan alleen 'snachts binnen. Ida staat in de afveulenhok dus een ruime van 4 bij 4. Tosca en Uma staan in de kleinere 2,5 x 3 en Urlando en Syta staan in de 2,5 bij 4. En Thunder heeft de grootste stal...... de stal waar de kalven in de zomer in staan Haha! en die is iets van 4 bij 7. Maar ze komen elke dag buiten!

Verder is de stal goed doorgelucht d.m.v. staldeuren, gaan 's nachts dicht. En er is genoeg licht in de stallen!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:17

Katinka en Sharif staan samen in een buitenstal (3*3 geloof ik) met uitloop naar buiten. Sharif kan net aan over de deur kijken Tinka niet.
Poly staat in een kleine stal (denk 2*2) met deur waar ze overheen kan kijken naar buiten.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:19

Lady's stal heeft alleen aan de voorkant tralies en bij de deur zijn daar een paar tralies uitgezaagd zodat ze met haar hoofd naar buiten kan en verder zijn de tussenschotten en de achterwand van hout.
De stal is 3x3 meter en de stal is gebouwd in een kapschuur dus er is altijd een stuk open (alleen als het hard vriest gaat er windgaas voor) en dus genoeg frisse lucht.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:22

We hebben vier stallen, waarvan 1 grote en 3 kleinere. De grote is zeker 3x3, de kleinere 2,5x3. Ze zijn gemetseld, met tussen elke twee stallen een stuk open, zonder tralies. Zo kunnen ze gezellig met het hoofd bij elkaar in de stal staan (en dat doen ze ook!) Verder hebben we gewoon luiken ervoor. Ze staan alleen 's nachts op stal, dus die zijn meestal toch dicht Schijnheilig

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:22

De zijwanden zijn van gipsblokken en de voorkant tralies. Normaal zou er ook tralies als tussenschot zijn maar hij staat naast een hengst. Dus hebben we het zo gedaan. Wel zo lekker rustig

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:24

Over het algemeen lopen ze zoveel mogelijk 24/7 buiten (nu ook nog).
Maar als ze op stal staan, heb ik 2 soorten stallen.
3 boxen op rij met een grote krib ervoor. Zijwanden zijn van Brinco, onderkant hout en bovenaan tralies.
Voorkant is dus de krib met daarboven een oude ruif die niet gebruikt wordt maar voorkomt dat ze over de krib heen gaan.
Vrij open maar juist de hengst staat erg rustig in deze stallen.
2 Stallen zijn ook om te bouwen tot 1 grote box (4x6m) met een bovenluik naar buiten, de andere box is dan 4x3,5m.
Op dit moment heb ik alleen mijn oude ruin op stal en hij staat in deze dubbele box. Overdag gaat zijn buitendeur helemaal open en scharrelt hij wat rond op het erf en in het land.

De andere boxen zijn gemetseld. Voorwand ong. 1.30m hoog en verder helemaal open.
Zijwanden ong. 2,25m hoog maar in iedere zijwand een "gat" zodat ze wel contact hebben. Wat ze overigens ook via de voorwand hebben, daar kunnen ze ook helemaal met hun hoofd bij een ander komen.
De afmetingen verschillen erg. De veulenbox is 4x5,5m de andere boxen zijn 4x3,5m of 4x4m.
Ruim genoeg voor de pony's.
Verlichting is bij ons in de schuur erg belangrijk omdat er weinig daglicht is (oude boerderij).
In de gangpaden hangen TL bakken en iedere box heeft eigen TLbak die apart te schakelen zijn.
Wat mensen bij ons vaak opvalt, zijn de brede gangpaden (ruim 5m).
Moet ook wel omdat de vrachtwagen binnen staat en we met de trekker en hooiwagen helemaal rond moeten kunnen rijden.
Is alleen veel vegen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:26

3 bij 6......... lekker ruim dus

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:29

Dennis staat (over een paar uurtjes, hij heeft er nog niet in gestaan Haha! ) in een 3x4 stal. Met aan 1 kant een muur van ong 1.30 en een deur die voor de helft open kan(op ong 1.10). Hij kan er dus niet over heen kijken, maar in zo'n grote stal is dat ook niet echt nodig.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:32

mn stallen zijn ongeveer....die van amadeus veulen: 3.40 bij 2.40 en soraya is:3.50 bij 4 ofzow

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:39

Ik heb een houten bouwwerk met 2 boxen van 3 op 3 met een halve tussenwand zodat ze gewoon altijd contact met elkaar kunnen hebben.
Ze kunnen ook gewoon altijd buiten kijken want ik doe nooit de bovenste deurtjes dicht. (en ze staan alleen 'snachts op stal of met extreem vies weer totdat ze hun ontbijt op hebben, anders waait al het hooi weg Haha! )
Verder heb ik ook nog een schuilhok van 2 op 6.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:46

Camilla staat in een box van 4 x 4. Voorkant is half van hout en bovenste helft tralies. De 2 zijwanden zijn gewoon hout, en de achterkant is gewoon een muur. Knipoog

Robin heeft een mooie schuilstal.
Het is gewoon een soort huisje met een stal erin. Aan de binnenkant 3 halve wanden van hout, en dan een deur die ook half open kan. Maar de deur staat gewoon altijd open zodat hij altijd naar buiten kan als hij dat wil.
Verder zit er in dat "huisje" nog een voeropslag en het kippenhok. Clown

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:00

Xena staat in een potstal...Het is de zijkant van een koeienstal....

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:01

Kia staat in een box met aan twee kanten stenen muren en aan de andere twee kanten kunstof schotten met tralies. De box is iets groter dan 3x3

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:05

Zo ziet Amanda's huidige stal eruit.

Onderkant is van een soortement heel zwaar rubber, en daarboven een paar stalen buizen als frame. Het voordeel van het rubber als ze willen trappen, dat ze dan hun knieën of benen niet kapottrappen, het rubber geeft nl mee. Daarnaast hebben ze veel vrij zicht, al vind ik de stalwanden ietwat hoog voor mijn paardje, maar nu de potstal wat groeit gaat t beter *LOL* Ik schat dat ze 3 bij 3 zijn.


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:05

Miles staat in een stal in een schuur, aan de binnenkant is het voor de helft van hout andere helft niks (ooit zaten er wel tralies maar die zij eruit gehaald). De tussenmuur naar het andere paard in helft van hout en andere helft tralies de andere kant is een muur. De wand aan de buitenkant is ook een muur, maar daar zit een deur in waarvan de bovenhelft altijd open staat.
Zn stal in og 2.7m bij 3 m

xhorseloverx

Berichten: 48
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Mariahout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:06

Een box van 3x3.Achterkant is muur,zijkanten half dicht/half tralis,voorkant halve deur,waar ze overheen kan kijken.

Een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:11

Een Brinco stal. De achterwand is dicht, op het buitenluik na (kan ook dicht). De andere 3 wanden is de onderste helft kunststof en de bovenste helft verticale tralies. Aan de voorkant zit een schuifdeur waar een weefrek in zit, ze kunnen dus met hun hoofd in het gangpad hangen. Dit weefrek kan ook afgesloten worden.
De tussenwanden kunnen er tussenuit getrokken worden voor het uitmesten.

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:26

Mander staat in een Corton box. Voorkant dicht (wel met deur) , aan de buitenkant een dubbele deur die naar de paddock gaat.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:30

Een 3 x 3 m stal. (geloof zelfs iets groter, maar dat weet ik niet zeker)
3 zijkanten dicht op de voorkant na.

Ikzelf geef ook de voorkeur aan dichte zijwanden.
Genoeg herrie gezien met voeren, hengstige merries enz. dat ik liever geen tralies tussen de boxen zie.

En voor persoonlijk contact staan ze elke dag buiten met andere paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-04 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:33

Isolda en Berber hebben beide een ruime stand. Udinde staat in een box, ik denk drie bij drie. Onder hout, boven tralies.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:37

Poeh ik zou de afmetingen niet weten, maar iig groot genoeg voor een shetlander Haha! Bas kan er bijna in draven dus dat is groot Knipoog
Bij ons zijn er op oude koeienstallen paardenboxen gebouwd, op het mestrooster ligt een rubbermat.( met van die staalkabels erin, superzwaar! )
De onderkant is van hout, tussen de 2 paarden in een stukje tralies en aan de voorkant ook.
Boven het deurtje geen tralies, zo kunnen ze met hun hoofd over de stal hangen en contact met elkaar houden.

Dit is ongeveer de stal, een beetje donker maar je ziet iig de wand met de tralies, nou ja en die zitten aan elke kant Tong uitsteken

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _LiliM_, Lui_, marga1 en 90 bezoekers