Nina te koop: dit keer wel voor mij?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 16:49

Hallo Allemaal

Zoals je misschien gelezen hebt is Nina (van Sanne) te koop, zij had haar van Lonneke gekocht.
Een half jaartje geleden was Nina te koop (van Lonneke) ik was helemaal verliefd op dit paardje en wilde haar dolgraag hebben en het kon zelfs op afbetaling! Ik was dolgelukkig en zag haar al bij ons in de wei lopen......HELAAS Sanne was me net voor geweest GVD (niet persoonlijk bedoeld!) Kon het bijna niet geloven dat ze me aan de neus voorbij was gegaan.....
Nu is ze weer te koop, ik was er direct bij en heb contact opgenomen met Sanne.....maar nu wil Lonneke haar waarschijnlijk ook (terug)hebben.....
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.....waarschijnlijk gaat het weer voorbij!
Wilde dit even delen....is een echte domper voor me, wilde dat heel even kwijt!!!

Anke, die het even niet meer ziet zitten!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:56

nou het enige wat ik kan zeggen is "SUCCES"

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:00

Het enige dat ik kan bedenken: Doe een bod dat ze echt niet af kan slaan! (niet dat ik het Lonneke niet gun hoor, zij kan natuurlijk hetzelfde doen!)

Ik las dat Lonneke haar misschien wil kopen en dan wil verhuren, misschien een idee dat jij 'm dan huurt?
_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-09 16:12 ]</font>

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 17:18

Het huren kost 200,- per maand exl. alle overige kosten......vind ik erg veel, zeker voor de winter.

Ik heb Sanne een heel goed bod gedaan, met een inruil van 1 van mijn pony's + nog een aardig geldbedrag. Dus het was bijna rond: ik dolgelukkig!

Mag ze nu niet een andere pony erbij van haar ouders.....kan wel huilen, wat een ***dag!

Zou niet weten waar ik nu 8000,- contant vandaan kan halen.....zucht....Het zit niet mee vandaag! BAH!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:29

Het lijkt me logisch als Sanne Nina verkoopt omdat ze geen tijd heeft, ze er zeker geen andere pony bij mag, denk je niet?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:33

Heel veel succes Anke!
Ik hoop voor je dat dit wat wordt en anders hoop ik dat je snel verliefd kan worden op een ander schatje die je wel kan kopen. Maar tot die tijd zal ik voor je duimen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:39

probeer anders wat met lonneke te regelen? iig succes en wie weet 3 maal is scheepsrecht.. even geduld dan nog!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 09:23

Hallo allemaal ik had het Lonneke gevraagd, maar Lonneke wil Nina graag zelf houden.
Dus het is even afwachten op welk aanbod Sanne ingaat.

Groetjes Anke

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:42

Ik vind dat Lonneke gewoon op de eerste plaats staat om haar terug te kopen, en ik geloof ook dat Sanne het daar mee eens was. Probleem opgelost lijkt mij. Jammer voor jou maar het is niet anders.. Scheve mond\
Ik heb hetzelfde mee gemaakt hoor, de vorige x was ik ook geinteresseerd in Nina maar had het geld helaas niet.
BTW, 200 per maand is dus écht niet veel hoor.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:27

het lijkt mij dus normaal dat ze terug komt naar mij. ik ben tenslotte ook nog wel eiegenaar want ze was nog niet betaald maar dat terzake. ik wil nina inderdaad terug want ik ben dol op haar. ik denk elke dag aan haar en heb veel verdriet gehad van de verkoop. ik wil haar dan idd gaan verhuren want zoals jullie weten kan ik niet echtveel meer rijden. maar ik wil haar dus wel in eigen handen houden. nina is bij mij opgegroeid en ik hoop dat ze bij mij ook oud zal worden. gister heeft sanne me latenw eten dat ze terug gaat naar mij omdat ze bij mij hoort. ik ben hard bezig om e.e.a te regelen dus binnekort zal ik mijn lieve meisje weer terug hebben. jammer voor anke maar ik vind het normaal dat sanne haar aan mij terug verkoopt. ook dus omdat ze gedeeltelijk nog van mij is wat de betaling betreft. ik ga niet in een topic lopen touwtreken over nina, ik weet zelf voor wie ze kiest. dus als je nog iets wilt zeggen doe het dan per pb want dit lijkt me ee beetje zinloos

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:53

Anke, ik vind het erg rot voor je. Maar ik ben blij dat de pony in ieder geval terecht komt bij iemand die echt stapelgek op haar is. Dat is het belangrijkste in dit geval. De pony krijgt het goed.

Touwtrekken om een pony hier op bokt heeft inderdaad geen zin, maar ik kan het me goed voorstellen. Anke wil haar verhaal kwijt want zij voelt zich rot en heeft verdriet. Lonneke wil haar verhaal kwijt want die baalde dat ze te koop stond en is nu dolblij dat ze bij haar komt.

Anke, veel sterkte. Lonneke, jij mag ondanks dat je blij bent en het gewoon vindt dat ze terugkomt bij jou ook even sterkte zeggen tegen Anke. Jij weet hoe je verliefd kunt worden op die pony dus je weet vast hoe groot de klap bij Anke aankomt!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:58

ze heeft de kans gehad om haar te huren. als ze haar van sanne had gekocht had ze ook afbetaling moeten regelen. dat komt hoger uit dan mijn huurbedrag. haar probleem is dat ze haar voor dr zelf wil. ze voelt het niet als eigen terwijl ze er van mij zelfs mee mocht fokken. dat wil ze niet. tja dan ben ik gauw uitgepraat. ik vind het verveld voor haar, maar ze heeft van mij een kans gehad om te huren. dat is niet hetzelfde als kopen, maar ze mag haar altijd als eigen beschouwen. en misschien had ik haar na een aantal jaren alsnog verkocht aan haar. maar dat wil ik niet vastleggen. tja ik heb mijn best gedaan vind ik.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:02

dan is het zo toch uitgepraat? nina krijgt een gelukkig baasje die heel veel van haar houdt! daar gaat het toch om! en als anke haar niet wilt huren, dan houdt het op! jullie kunnen er allebei niets meer van maken!
lonneke, echt heel veel plezier met nina! en anke... er komt nog wel een paardje wat voor jou op deze wereld is gezet!!!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:30

waarom verkoopt ze nina dan?
Verward
is toch een leuk paardje?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:55

Ze heeft geen tijd daarvoor, ( Slapen Slapen .....)

Ik vind dat ze alle 2 even grote kansen moeten hebben.

Veel succes Anke

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:07

het is logisch dat lonneke de eerste keus krijgt. ze is egdeeltelijk nog van lonneke. Is jammer voor anke maar heel begrijpbaar ik snap van anke ook dat zij niet wil huren. zou ik ook niet kunnen de kans is er dan gewoon dat je paard toch opeens word afgenomen. Bij kopen heb je helemaal t zelf beslissingsrecht (kijk maar eens wat er gebeurd als Nina koliek had gekregen wie beslist er dan? wie krijgt de schuld ervan?) bij huren niet.
Nina krijgt het vast super bij lonneke maar dat zou ze bij anke ook gehad hebben.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:44

klopt de eerste keus hoort ook, maar alleen als ze ons een redelijk alternatief geeft! niets iets heel erg oneerlijks!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:06

maar ik denk niet dat lonneke oneerlijk zou zijn. ik denk dat lonneke zowat alles over heeft voor nina, want het is haar droompaardje. ik zou haar gewoon aan lonneke verkopen, zou nina denk ik ook het leukst vinden! maar veel succes ermee! allebei. ik hoop zelf dat het niet doorgaat voor anke, niet zo bedoeld hoor anke, maar het gaat om nina en niet om jou *LOL*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 21:21

Grappig die reacties....
Nina gaat naar lonneke.......ik ga niet ruzie maken over bij wie Nina het beter zou hebben, ik had haar een super thuis kunnen bieden, maar Lonneke wilde haar graag zelf weer terug, wat ik heel goed kan begrijpen.
Ik betaal overigens liever 400,- per maand voor een pony die dan afbetaald wordt dan 200,- om een pony te huren, die dus nooit van mij wordt.
Huren....ik heb pony's genoeg, dus waarom zou ik er eentje huren. Ik had Nina graag gekocht en was druk bezig de financieën te regelen.
Maar goed.........maakt nu allemaal niet meer uit. Van het geld dat ik nu niet heb uitgegeven, kan ik veel dingen doen. Heb ook al een weitje erbij gehuurd en binnenkort waarschijnlijk nog eentje erbij. Dus dat is ook fijn....
Heb me er nu bij neegelegd.
Alles is nu duidelijk: Nina gaat terug naar Lonneke en Lonneke gaat haar verhuren.
Bedankt voor jullie reacties......wilde gewoon even m'n verhaal kwijt, ik voelde me zo rot op dat moment! Als ik het geld cash had gehad, was Nina nu van mij geweest....(zucht)

Anke

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:43

volgende ronde nieuwe kansen anke
ik vind wel dat lonneke de eerste plaats had en hopen dat nina het weer super goed krijgt bij lonneke nu!
dat zal vast wel lukken Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:21

hmm ben het er niet helemaal mee eens dat lonneke er meer recht op had... Ze was dan wel nog een beetje van haar. Maar dat ze nog niet afbetaald was, zegt op zich niet zo veel. Sanne kan haar wel gewoon doorverkopen als ze nina maar wel afbetaald. Dus dat was niet echt een goede reden vind ik. Maar dan lonneke de vorige eigenaar was, speelt natuurlijk wel mee.
Maar ik vraag me wel af waarom je nina dan in eerste instantie verkocht had, als je haar dan nu weer terrugkoopt. Nix geen bedoelingen, vraag ik me gewoon af.....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 14:42

Omdat ze haar zelf niet kan rijden.....zocht ze een goed tehuis, dan werd dus Sanne.
Maar nu Sanne geen tijd heeft voor Nina en haar weer verkoopt, wil Lonneke haar graag weer terug, ze wil niet dat Nina steeds weer verkocht wordt.
ZOu bij niet niet gebeuren, maar ja....ze is nu weer van Lonneke Party!! Party!!