Update Barley

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 20:04

Op woensdag weer begonnen met longeren nadat ze vijf dagen lekker op de wei had gestaan. Het longeren gaat echt heel goed. Ze luistert perfect en is ook heel rustig.

Maar dan gaat Josien erop. Barley is dan een explosief dat op springen staat. Stappen is bijna niet mogenlijk. Ze dribbelt steeds aan. Draven moet hard...hard..hard. Op ophoudingen reageert ze nauwlijks. Zodra je ook maar een beetje je je been aanlegt dan schiet ze vooruit. Na een half uur rijden wordt dat gelukkig minder en kun je heel zacht je been aanleggen.

Op woensdag was er dus iemand in de aanliggende bak aan het rijden die steeds aan het klikken was met haar stem. De rem was bij Barley dus compleet kwijt. hard draven en hard galloperen was voor haar de oplossing. Toen ze in de grote bak klaar waren werd ze alweer wat rustiger.

Vandaag dus weer gelongeerd en gereden. Was al iets rustiger maar nog steeds heeft ze erg veel haast. Ik heb er nu een stootteugel aan gehangen omdat ze haar hoofd echt heel erg hoog doet. Ze maakt zich erg sterk van vore en doet vaak net alsof er iemand hard aan de teugel trekt terwijl die dan gewoon in een boogje hangt. (om een idee te geven) Ik heb het idee dat het nog wel eventjes kan gaan duren.

Ze wordt gewoon heel gespannen zodra er een ruiter op haar rug zit. Komt nog wel. Kost wat tijd. maar als ik dan die verhalen hoor dat het inrijden bij andere mensen zo snel gaat. pff is bij mij wel anders. Zijn nu bijna drie maanden bezig. Ze heeft al heel veel geleerd hoor. Dat is zeker maar zo moet wat meer ontspannen worden voordat ik erop kan.

Maar goed. Een jaar geleden was ze pas net in Nederland en kon je haar niet eens aaien.Niets kon ze. Dus eigenlijk heeft ze al heel veel geleerd in korte tijd.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:54

Goed hoor, maar heb je er nou zelf op gereden of begrijp ik dat verkeerd? Wel jammer dat je er een slof om moet doen, en dat ze nog zo druk is.

Wel leuk om je paard van kleins af aan te hebben he? Je maakt alles mee vanaf het begin (of vanaf het zadelmak maken) en je krijgt daardoor zo'n sterke band! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:37

Don't worry, een stootteugel is veel vriendelijker dan een slof.

Ik vind dat ze het heel knap doet hoor Heike. Als ze eenmaal door hebt dat jij het 'maar' bent daar boven op haar rug, dan wordt ze vast wel rustiger. Komt echt wel goed; jullie gaan al zo hard vooruit!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:26

Oeps sorry ik had verkeerd gelezen, er stond stootteugel en geen slofteugel Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:31

Bijons wordt bij lastige paarden ook vaak de stootteugel gebruik puur in het belang van het paard.

Maare geduld bij de ene gaathet snel en gaat het later mis dus don't give up Lovers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 23:33

Hoi,

Inderdaad een stootteugel. Die heb ik bevestigd tussen haar benen en dan naar haar bit. Ik vind het vervelend om haar nu al zo vast te zetten maar ja ze doet het zelf ook maar dan zet ze dus haar hoofd heel hoog vast. Moeilijk in te houden en dat is al zo moeilijk.

Ik zelf heb er pas een keer opgezeten. ja helemaal in het begin een flink aantal keer. Maar daarna nog maar een keer. Barley was toen zo van slag dat ik nu even wacht totdat ze wat stabieler is. Verschillende ruiters kan ze nu gewoon nog niet zo goed aan.

Maar ik heb tijd zat. Ze is nog zo jong.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:35

Je kunt een stootteugel eventueel ook bevestigen aan de neusriem (moet je wel een stevige neusriem hebben), krijgen ze niet gelijk een klap in hun nog onervaren mondje als ze dat hoofd omhoog gooien.

Nulla tenaci invia est via

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:26

hm, de pony was in het begin net zo. Alleen nog veel erger. Duurt heel lang voor het goed komt.

maar de lastigste zijn vaak de beste!

Succes en het komt echt wel goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 47 bezoekers