Ik vind dit wel een stoer forum..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-01 22:25

helemaal omdat hier een dierenarts zit. Naja ik heb weleens gehoord dat een slof je paard zijn hele skelet vernield. Wat wordt er dan vernield en bestaan hier fotos van?[addsig]


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-01 22:26

Wat is addsig ofzo? klinkt ranzig.. doei


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-01 23:08

[addsig] staat voor 'Add Signature'.. Is een foutje in het forum. Is nu als het goed is bij alle nieuwe posts opgelost.
BTW ben er blij mee dat je het een leuk forum vindt Cool
Have fun!
(kan je verder niet helpen met je slof, heb zelfs geen idee wat het is Knipoog)

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-01 08:20

hey steef ook hier?
klopt je hebt gelijk wbt de slof.
De slof is een hulpmiddel dat je via de singel langs of tussen de voorbenen via het bit naar je hand laat lopen.
over het algemeen wordt de slof verkeerd gebruikt en dan kan ie zeker schade aanrichten.
bij goed gebruik niet.
Doordat je met een slof het paard in de krul trekt kun je z'n rug vasttrekken etc.
Omdat de slof zo handig werkt 1 ophouding en hij loopt in een mooi krulletje vergeten de meesten mensen hun kuit bovendien wordt de slof vaak gebruikt bij paarden die tegen het werk ingaan kijk eerst waarom ie iets niet wil.
misschien zit jij wel verkeerde hulpen te geven.
Daarnaast kan een paard oefeningen soms nog niet omdat ie daar niet aan toe is ,e basis in nog niet goed of de spieropbouw laat het nog even afweten.als je dan een slof gebruik forceer je de hele boel.
Je laat 'm al het waren spieren gebruiken die ie niet heeft waardoor alles bij hem zeer gaat doen op den duur kun je vooral bij jonge paarden die je altijd met slof rijd zelfs vergroeingen veroorzaken.
Al met al genoeg reden om voor mij te zorgen dat de nadelen meer opwegen dan de voordelen en ik er nooit mee rijd. het is een goed hulpteugel wanneer je paard oefeningen aan kan maar niet mee wil werken maar dan ben ik altijd van mening dat een paard ook een dip mag hebben
groetjes
Kim

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-01 11:35

Ik rij Kules vaak met slof, maar als hij naar beneden loopt dan is hij NIET voorwaarts. Dus met zweep. sporen en slof... Verder heeft hij een beetje een bagger ruggetje. Gister is de fysio langs geweest, maar daar zal ik wel weer eens een stukkie over schrijven....

Laudie
PS: geen zin om teveel in één keer te schrijven zeg maar...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-01 12:41

Ik weet wel wat een slof is. Maar wat voor een schade kan hij nu aanbrengen aan het SKELET. Nimber bedankt voor je reactie.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-01 11:44

Hoi Steef,

Kijk bij het berichtje va kim: Bij verkeerd gebruik kunnen er op den duur zelfs vergroeiien ontstaan...super erg dus!
Groetjes Ineke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, BanjerLief, ComscoreBot, juval, Yontheke en 42 bezoekers