Welke leeftijd had je kind, toen hij op paard zat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Welke leeftijd had je kind, toen hij op paard zat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 06:56

Hoi,

Mijn zoontje is anderhalf en heeft wel is op 1 van mijn paarden gezeten en vond het fantastisch, hij ziet mij ook vaak rijden en doet mij dan na met de hond, haha.Hij heeft zelf ook een pony.
Maar hoe oud was jullie kind, toen hij/zij echt een beetje ging rijden???
Zelf lijkt me rond de 3 jaar een mooie leeftijd om hem op zn pony te zetten en aan een touwtje lekker in het bos te gaan stappen, als hij dan nog wil.En..hoe ging t bij jullie???

Bedankt!!!Groetjes Monique.


Yavanna

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:18

Mijn dochter was 3 1/2 toen ze op ponygewenning ging. Dus lekker ronddartelen op een pony, en een beetje les. Lekker op shets, lekker rustig. Maar toen ze echt ging rijden was ze 6, wat volgens de meeste maneges de beste tijd is. Daarvoor schijnt het helemaal nog niet zo goed te zijn voor de heupen en het bekken.
Ik ben daar het goede voorbeeld van. Ik zat al vroeg op het paard, en vrij regelmatig, maar heb daardoor tijdens mijn zwangerschappen wel bekkeninstabiliteit gekregen. Nu zal een jongen dat niet ontwikkelen tijdens een zwangerschap Haha! maar het kunnen krijgen doen ze zeker.
Ik zou gewoon af en toe je zoontje op die pony zetten, maar zeker niet iedere dag. En pas vanaf 6 jaar intensiever gaan laten rijden. Anders vraag het gewoon even bij diverse maneges na. Succes!

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:44

ik was 6 jaar toen ik op les ging op een manege, maar daarvoor had ik al wel vaker op een pony gezeten, weet niet meer precies hoe oud ik toen was.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:02

dit ben ik, anderhalf jaar oud;
Afbeelding
Afbeelding

mijn opa huurde altijd elke week tot ik naar de manege mocht op woensdagmiddag een pony, waar we dan een uurtje mee gingen rijden.
deze foto's heb ik van de televisie gemaakt, het is een filmpje.
moet wel zeggen dat ik, hoewel het altijd goed gegaan is, dit nooit zo zou doen volgens mij, ze lieten me los door de bak lopen, dat zal alleen op de foto niet goed overkomen.
ik heb zelfs een zweepje... maargoed, wat ik begrepen heb is het voor een kind in de groei prima om elke week een half uur tot een uurtje te rijden, maar langer is niet aan te raden, bv elke dag, omdat dat niet goed voor het bekken is.
maar ik heb een uitstekend bekken, dus ik ben het levend bewijs dat een uurtje per week geen kwaad kan, sterker nog, ik denk dat het goed is voor kinderen om op jonge leeftijd te leren rijden, voordat het kind angst kent, ik ben nog nooit bang van een paard geweest.
las hier pas ook nog een leuk verhaal, weet helaas niet meer van wie, maar het was een moeder die naar de bak zat te kijken waarin twee kinderen twee shetlanders iets bij probeerden te brengen, waar ze heel treffend bij zei; of anders om..... *LOL*

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:26

Mischien een goed tip: doe je kind op voltige voor ze gaan rijden. Een goede manier om balans en gevoel voor bewegingen van het paard aan te leren. En leuk!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:38

M'n dochter was als baby al gek op paardjes, als twee-jarige wou ze op de kermis altijd op de paardjes ... en ging ze ook op de paardjes Haha! Nu, met 'r zeven jaar heeft ze een eigen shet waar ze op mag rijden. Beestje is kindermak Knipoog. Ze mag 'r op als het goed weer is en haar huiswerk gemaakt is. Nu is dat wat minder (volgende week proefjes, rotweer, koud ....) en in perioden is dat wat meer ... Ik rij zelf van als ik zeven was en heb daar geen nadelen van ondervonden. M'n kinderen heb ik in recordtempo op de wereld gezet zonder problemen ... Jong beginnen is niet altijd gelijk aan later moeilijk kinderen baren of zo. Anders had ik geen reuzebaby eruitgepoept in 6 uur tijd van begin tot einde, en de volgende ging dubbel zo snel Bloos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sall

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:49

Pfff, nou allebei vanaf zo'n anderhalf en zaten ze er een enkele keer op. Maar het Paardevirus heeft hen niet besmet... dus nu zitten ze er nooit meer op.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 11:29

Luxx: Leuke foto's!!!
Bedankt voor jullie reactie's leuk!!!
Als Odin wil en hij is iets ouder gaan we t gewoon proberen!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:39

Paardrijden voor jonge kinderen schijnt slecht te zijn voor hun rug. Toen ik 8 was mocht ik op de manege rijden, jongere kinderen mochten niet.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar bel anders gewoon eens naar een arts oid of het kwaad kan.. Want het zou natuurlijk niet leuk zijn als het kind later rugklachten oid er aan over houd.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:43

Hmmm, 5 weken, voor de foto dan hoor!!! Ze zitten er af en toe wel op maar echt rijden doen ze nog niet.
Ze zijn 4 en 7 jaar oud!!

XANTHA

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:22

Ik denk dat Robin met 2 jaar op der pony zat. Echt rijden kan je het natuurlijk niet noemen, zo 1x per week/2 weken 10 minuten hobbelen...

Pas als ze 6 of 7 is mag ze wekelijks op paardrijles.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:15

ik was 13 maand, toen werd ik al op de pony van mn tante gezet Haha!
Echte rijlessen kreeg ik pas om mn 11e, maar daarvoor reed ik altijd gewoon bij mijn tante, tot mn 11e dus, toen gingen we verhuizen Verdrietig Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:18

ik was nog geen 1,5 toen ik voor het eerst op een paard zat en net 6 toen ik op les ging. laatst heeft een meisje op stal op dolly gereden, die was toen bijna 13 maanden Lachen

sillygirl
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:42

ik ben op de manege gaan lesvolgen vanaf 5 jaar.


jeanne
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:51

Mijn kinderen rijden vanaf een jaar of 3. Ik leer ze vooral goed zitten aan de longeerlijn en daarna ga ik een beetje oefenen met lichtrijden op het goede been en wendingen rijden. Vanaf 8 jaar mogen ze op les.
Ik heb zelf vroeger kinderen lesgegeven, maar jonger als 8 jaar schiet niet echt op. Vanaf 8 kunnen ze zich beter concentreren en de opdrachten uitvoeren. Ze moeten niet alleen opzichzelf letten, maar ook op de pony en degene die ze lesgeeft.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:56

Ik was een jaar of 2 toen ik voor het eerst te paard ging en 6 jaar toen ik op de manege ging lessen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:45

jeanne schreef:
Mijn kinderen rijden vanaf een jaar of 3. Ik leer ze vooral goed zitten aan de longeerlijn en daarna ga ik een beetje oefenen met lichtrijden op het goede been en wendingen rijden. Vanaf 8 jaar mogen ze op les.
Ik heb zelf vroeger kinderen lesgegeven, maar jonger als 8 jaar schiet niet echt op. Vanaf 8 kunnen ze zich beter concentreren en de opdrachten uitvoeren. Ze moeten niet alleen opzichzelf letten, maar ook op de pony en degene die ze lesgeeft.



Klopt helemaal, en da's meteen de reden dat een goede manege geen kinderen veel jonger dan acht zal aanvaarden voor de lessen Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:53

Aangezien ik zelf geen kinders heb zal ik maar opbiechten hoe vroeg ik te paard zat Knipoog
Ik geloof iets rond mijn 2de tot 3de levensjaar dat ik voor het eerst op een paard/pony zat.
Ik mocht pas op les toen ik 7 en een half jaar oud was. Toen ben ik begonnen met longe lessen en na een aantal weken ging ik naar de beginners les.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:00

Ik was op 1 week na 8, dus nog 7 toen ik voor het eerst op een pony zat en meteen reed ook. en dat is al weer bijna 7 jaar geleden

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:29

Mijn neefje is nu 2,5 en helemaal gek van paarden.
[ITP] Jong geleerd....
Erop zitten vind hij wel leuk maar hij is helemaal gek van mennen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:32

Al jong paardengek :

M'n dochter met de tinkerhengst :
Afbeelding

M'n dochter met 'r fjordenvriend :
Afbeelding

En m'n dochter met 'r rijpony Quicky :
Afbeelding

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:04

Ik heb geen kinderen (goh Schijnheilig ), maar ikzelf ging rijden toen ik een jaar of 7/8 was. Ik denk 7½ Knipoog
Toen ging ik gewoon lekker op de manege rijden Haha!

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:17

Wat een coole foto van je dochter met d'r fjordenvriend Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:21

Ikke ging vroeger af en toe op een paard van mn oom en tante (hebben manege) wat rod stappen...Op mn zesde kreeg ik les maar donderde eraf en durfde niet meer...Een maand later wou ik er weer op maar toen mocht ik niet meer (Logisch Tong uitsteken )...Op mijn 7 en een halfde Tong uitsteken ging ik voor het eerst lesrijden...

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:07

Mijn dochter joyce is op haar 11e pas echt begonnen met ponyrijden.Eerst bij een manege, 1 keer in de week een les en af en toe een pony voor een uurtje huren.Nu is ze inmiddels al 3 jaar een trots baasje van Kimberley...

Vriendschap is een mengsel van liefde en begrip.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, marygoround en 125 bezoekers