genieten van je zwangerschap (even klagen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

genieten van je zwangerschap (even klagen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 10:42

Ik ben nu 5 maanden zwanger en de rozengeur is nog ver te zoeken. Natuurlijk vind ik het fantastisch dat we een kindje gaan krijgen maar de zwangerschap zelf valt me tot nog toe zwaar.

De eerste 3,5 maand was ik erg misselijk, moest elke dag een paar keer overgeven en was ik zo moe dat ik op mijn werk op de wc heb geprobeerd op de grond in dat hokje even te slapen Verward

Daarna kreeg ik griep en viel ik elke dag flauw, het was en is onduidelijk waarom. Werd vervolgd door brandend maagzuur, harde buiken en steken (is erg vroeg op 22 weken) en nog steeds heel erg moe en nergens energie voor (waar blijft die energiekick?) Nu heb ik waarschijnlijk blaasontsteking (zo meteen naar de huisarts)

Daarbovenop vreselijke nachtmerries (veel slachtpartijen met bloed en lijken, achtervolgingen en mijn kind wat in een cavia veranderd en ik wanneer ik aangevallen word door een slang voor de slang gooi..... Verdrietig , is dit normaal?) Ben over-emotioneel en huilerig.

Er is helemaal niets meer van mijn leven over, alleen nog maar werken, huishouden en slapen. Vrienden zie ik nauwelijks omdat het me al snel te vermoeiend en te laat is. Nu gaat mijn man nog een week snowboarden eind januari. Ben ook nog bang dat er net iets misgaat wanneer hij weg is.

De positieve noot: Ik voel het kindje veel nu, hij is erg bewegelijk, dat is wel echt super om te voelen. En er zijn veel vrouwen die een nog veel moeilijkere zwangerschap hebben. Ach ja, ik red het ook wel, nog maar een paar maanden en dan weet ik waar ik het voor gedaan heb.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:49

Hey meis, dat is balen zeg! Ik zou je echt van harte een zwangerschap gunnen die je op een roze wolk mee maakt... Het lijkt me hartstikke zwaar voor je op deze manier. En helemaal balen dat je eind januari een weekje alleen zit, heb je een keer zin in een avondje bezoek van iemand die een pan eetn mee neemt? Dan hoef je iig niet te koken en ik woon nu redelijk dichtbij Lachen. Laat maar even weten, want ik kom graag om je even gezelschap te houden en wat afleiding te bezorgen mocht je dat willen hoor. Ik hoop dat de laatste maanden wat plezieriger voor je mogen worden! Ach gut

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:55

Bedankt voor dit verhaaltje, nu heb ik weer een goede reden om nooit kinderen te willen Knipoog maar nog veel sterkte, hoop dat er veel moeders reageren

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:57

Jekkes dat is niet leuk dat je je zo beroerd voelt!

Ik heb gelukkig de eerste 5 maanden vrijwel nergens last van gehad, behalve dan dat ik nu merk dat ik echt minder hoef te slapen dan eerst. Maar gelukkig overdag weinig last van slaap gehad. Wel dat ik aan het eind van de week een hele zaterdagochtend kon uitslapen. Mmme, toch een beetje moe Haha!

Ik ben nu 26 weken zwanger en voel me nu eigenlijk pas sinds een week of 6 echt zwanger. Begin sinds die tijd een buik te ontwikkelen en de daarbij behorende kwaaltjes zoals lichte bekkenpijn.
T'is allemaal niet heel erg, maar moet wel een stapje minder doen dan ik normaal gewend ben, en dat valt toch niet helemaal mee.

Maar, kop op! We hebben allebei nog zo'n 3 maanden te gaan en die komen we ook wel door toch?

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:59

DAt is ook sterk zeg, dat jij nu net deze topic start. In de topic [AM] Help boktmoeders gaf ik dit antwoord al:

Desiree schreef:
Ik doe negatief over zwangerschap omdat andere mensen zo lyrisch erover doen, dat het voor veel vrouwen tegenvalt en de zwangerschap anders is dan dat ze verwachtten. Ik wil maar aangeven dat als vrouwen de zwangerschap als heel vervelend ervaren (en die zijn er veel, die moet je niet ontkennen) dat ze niet abnormaal zijn. Want dat gaan sommige vrouwen wel denken, en dan denken ze dat ze zeuren


Niemand vind het fijn als zijn/haar lichaam beperkingen op legt. Je vitaal en gezond voelen is heel belangrijk, daardoor kun je alle dingen doen die je wilt doen. Je hebt van die gelukspoepers die er van een "leien dakje" af komen, die zich gewoon fit voelen en alles blijven doen wat ze voorheen ook deden. MAar zo verloopt echt niet bij iedereen een zwangerschap, dus misschien is dat een troost voor je.

en dan is het ook nog zo, dat een volgende zwangerschap je weer WEL gemakkelijker af kan gaan. WAnt het kan verschillen. Kop op en sterkte ermee.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:17

Ja, ik heb ook niet zo`n roze wolk zwangerschap gehad hoor.
Ik moet nog een paar daagjes en dan ben ik blij dat die hele zwangerschap achter de rug is. Ik kan me dus ook niets voorstellen bij moeders die 5 kinderen krijgen, wat een hel ! Niet die kinderen, maar wel 5 jaar zwanger !! Ik ben 21 kilo aangekomen ! Bah bah.. rijd al vanaf maand 4 geen paard meer (god wat mis ik dat). bekkenproblematiek, moe, alles zit in de weg en ik kan nu mijn eigen schoenen niet eens meer aandoen....en natuurlijk is dat schopje en die echo erg leuk, maar ik zal echt blij zijn als de baby er is hoor !

Ja, dit is geen forum voor zwangeren, maar als hier dan toch even een topic over gestart wordt, dan reageer ik ook maar even... Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:31

Ik herken het allemaal............toch heb ik wel genoten van mijn zwangerschappen, ondanks dat ik bij mijn 2e kind in een rolstoel belandde wegens bekkeninstabiliteit, wat een ongemak en pijn! De bevalling van kind 1 ging volgens het boekje, kind 2 was een zware en grote baby en die hield de spanning tot het laatste toe erin, Lachen.
Ik denk dat je zwangerschapshormonen behoorlijk aan het feesten zijn, meestal is rond de 5 a 6 maanden dat over en wordt het rustiger. Je kunt voor zuurbranden een Rennie nemen, dat kwaaltje wordt alleen erger naarmate de baby groeit en nog niet indaalt, het kan nu een reactie zijn op je harde buiken. Heb je harde buiken omdat je toch nog teveel wilt doen, stress hebt en je zorgen maakt? Ook kan het komen omdat je zelf al aangeeft dat je kindje erg beweeglijk is, je buik reageert er direct op wanneer er een dans- party wordt gehouden in je buik, Lachen. Maak je niet teveel zorgen, je 'problemen' zijn bekende verschijnselen en horen er een beetje bij, hoe vervelend dat ook klinkt.

Je moet nog even, probeer ervan te genieten, na de bevalling ben je deze zorgen en irritaties accuut vergeten.........echt, Tong uitsteken .

Ach gut

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:54

Wat rot voor je. Toch zou ik proberen er wat van te maken en nog te genietenvan de rust dieje iig nog hebt...

Ik was zwanger van een tweeling. Wij hebben er zoveel moeite voor moeten doen dat ik echt op een dikke roze wolk zat de helezwangerschap. Ik vond het helemaal geweldig, hoewle ik daar geen reden toe had: de eerste 12 weken aan 1 stuk door overgegeven en de resterende tijd geslapen...
Vanaf 20 weken voortijdige weeen, ik moest aan de weeenremmers en mocht niet meer werken. Van de Prepar (remmers) werd ik enorm duizelig, zo duizelig dat ik er echt beroerd van was. Mijn man zat ondertussen veel in het buitenland (Amerika/Zuid Afrika) voor zijn bedrijven daar. Ik was zo beroerd dat het eng was, ik logeerde bij mijn ouders en sliep tussen hen in!!!! Knipoog
Met 32 weken overleed mijn schoonvader, 2 dagen na de begrafenis moest ik voor controle naar de gynaecoloog: ik had wel wat rugpijn gehad, maar dat ik 6 cm ontsluiting had, had ik niet verwacht. Ik moest plat in het ziekenhuis, met dreigende vroeggeboorte en weer aan de Prepar. De kindjes zouden binnen 3 dagen geboren worden. Ze zijn nog 5 weken blijven zitten...die ik liggend in het ziekenhuis heb doorgebracht. De laatste 2 weken met 8 en 9 cm ontsluiting. Ik leek wel een levende couveuse. Na een vacuum en een stuit bevalling werden mijn twee mannen gezond en netjes op gewicht geboren (2240/2260 gr), met precies 37 weken.
Mijn man en ouders hebben de hele periode als een hel beleefd, maar ik vond het helemaal geweldig...het zullen de hormonen wel geweest zijn. Ik heb echt genoten van mijn zwangerschap.

De terugslag kreeg ik in de periode erna: man druk, 1 kind 3 weken in de couveuse, ander kind thuis, heen en weer crossen tussen huis/ziekenhuis, 14 (fles) voedingen per dag en geen rust meer in mijn donder. Voordeel was dat ik binnen een maand ONDER mijn oude gewicht zat... Ik heb het eerste jaar als zeer onprettig ervaren. Inmiddels zijn ze 7 en ik ben ontzettend blij dat ze er zijn...hoewel ik soms behang te kort heb om ze achter te plakken... Knipoog

Joh, zet 'm op, maak er wat van. Het is je eerste...nu heb je nog een leven. Als je nu al het gevoel hebt dat je geen leven meer hebt, dan maak je straks nog wat mee, als je opgeeist wordt door een klein schreeuwertje Knipoog

Sterkte!

Groetjes Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:55

Ik had net een zwangere kennis van deze topic verteld en die zei het volgende: "Dank je wel ik ben het volkomen met haar eens
Ook m'n "zwangerschapsgym" daar ben ik nu 2 keer geweest hi hi hi ik noem het het nationale klaagclubje hi hi hh i er zijn er maar 2 van de 9 die in een roze wolk zitten de rest vind het niks"

Misschien een troost voor je?

De hond is de betere mens

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:14

Suzanne, Flying High en Sando echt alle respect, dat klinkt als verre van makkelijke zwangerschappen die jullie hebben doorgemaakt. Ik voel me toch wel een beetje een zeur nu. Straks heb ik inderdaad ook geen leven meer maar dan heb ik in ieder geval een schreeuwend kind om van te houden, daar kan ik me erg op verheugen. (en ik mag dan weer paardrijden!!!)

Volgende week begint mijn zwangerschapsyoga klaagclubje, daar heb ik ook veel zin in. (dan zal ik jullie verder met rust laten en daar klagen Knipoog )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:19

Mijn zwangerschap verliep tot de 28e week zonder problemen, maar toen begonnen ze pas echt. In de 28e week kwam ik in het ziekenhuis te liggen met bloedingen veroorzaakt door een laagliggende placenta. Uiteindelijk heeft me dit 6 weken ziekenhuis en een bevalling in het ziekenhuis (ingeleid) gekost, maar is het wel allemaal goed gekomen.
Maar het heeft ook geleid tot het feiot dat er geen 2e kindje komt (dit en ook andere redenen hoor Haha! )

Dat je droomt van slachtpartijen en veel bloed is normaal hoor, iedere aanstaande moeder ziet toch (bewust of onbewust) op tegen de bevalling. En het cliche is ook echt waar, tuurlijk doet bevallen zeer, maar als je eenmaal je kind in je armen hebt vergeet je direct alle pijn!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:22

Goh wat had ik graag met jullie meegepraat over al die zwangeschapsklachten maar helaas het zal nooit zo mogen zijn Huilen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:25

Snowgirl38 schreef:
Goh wat had ik graag met jullie meegepraat over al die zwangeschapsklachten maar helaas het zal nooit zo mogen zijn Huilen


*dimmelim op haar nummer gezet*
Dat spijt me heel erg voor je.


Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:42

Snowgirl38 schreef:
Goh wat had ik graag met jullie meegepraat over al die zwangeschapsklachten maar helaas het zal nooit zo mogen zijn Huilen



Ach gut Vriendjes zijn? Verdrietig

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:49

wat goed dat je al je zwangerschapsores eruit gooit!!!!!!!!
ik heb ook geen fijne zwangerschap gehad,en nu,16 maanden later,loop ik nog met bekkeninstabbilliteit en een chronische onsteking in mijn staartbeentje!(ik wil je niet ontmoedigen hoor!),maar heb nooit hardop durven klagen,je moet immers toch op een roze wolk zitten?????
zo is het dus niet voor iedereen helaas!

maar het is echt waar:zodra dat warme hoopje mens ,straks op je buik ligt,ben je heel die rotzwangerschap zo vergeten!

sterkte!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:52

Van mijn eerste heb ik vaker uit een winkel waar ik voor babyspulletjes wou snuffelen mogen vluchten in de goot al kotsend Haha! Je had de mensen dan moeten zien dat je wat je aan het bekijken bent of gekozen hebt daar accuut ergens neerploft en naar buiten rent alsof er een bom zal ontploffen om vervolgens in de goot te gaan zitten Misselijk *LOL* ... Het is niet allemaal fijn, nee ... ik heb geen andere problemen gehad tot op het einde dat m'n zoon zo groot was (en ik ben niet echt groot) dat ie voortdurend zat te duwen tegen m'n ribben aan Knipoog. Dat voelde ook niet fijn . En dan die voorweeën die uiteindelijk echte weeën bleken te zijn waardoor ik de bevalling begon met al 4 cm ontsluiting en daardoor een turbobevalling had OK dan!

M'n dochtertje is al bij al vlotter verlopen al heb ik ook de wc-pot van dicht onderzocht dan Haha! Op het laatst bij haar lag ze in een stuitligging, kreeg ik te horen dat ze misschien wel een glazen-kast baby'tje ging zijn (couveuse), ... en dat deed me ongeloofelijk panikeren Bloos! Ik moest elke twee dagen naar het ziekenhuis om aan de monitor te gaan liggen zodat ze konden zien of de baby nog wel aktief genoeg was en of ze nog wel groeide wat ze volgens hen niet deed. Ze zouden haar proberen te draaien in utero omdat een stuitbevalling zowiezo geen aanrader is ... Ik was enorm over de zeik en die avond heb ik voor het eerst in jaren gezondigd en een glaasje advocaat gegeten Vingers aflikken Volgende morgen moest ik in het ziekenhuis zijn voor het keren en bij de echo stond de gynecoloog met z'n bek vol tanden ... de baby die al deels met de billen was ingedaald lag nu in hoofdligging Haha! .... Wat wil ik hiermee vertellen? Dat die kleine koters tot de laatste dag en erna altijd verrassingen in petto hebben voor je .... Morgen kan het helemaal anders zijn, ...

Ik heb overigens twee zeer vlotte en snelle bevallingen gehad ... Zonder hulp van en zonder ingrepen OK dan! M'n zoon was een flinke jongen van 54 cm lang en 3700 grammen zwaar en m'n dochtertje was 49cm (of was het nu 48 Bloos!) en 3040 gram zwaar ... ze zater er maar één kilo naast Knipoog
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 09-01-04 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Hinnik2
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:54

Hallo,

inderdaad het is niet fijn als het niet allemaal gaat volgens het boekje. 3 jaar geleden was ik ook zwanger en heb nu een zoontje van 2,5 jaar. Ook die zwangerschap was vaak niet zo leuk (ook overgeven, heel vermoeid, enz...). Maar ik denk dat wel allemaal heel blij mogen zijn dat we zwanger kunnen zijn. Wij hebben ook zelf heel lang geprobeert om zwanger te geraken. Heel vaak zat de moed ons in de schoenen en dachten we dat we nooit papa en mama zouden worden. Wat ons een heel zwarte toekomst gaf. Maar toen op een dag is er dan toch een klein (voor ons groot) mirakeltje gebeurt en was ik zwanger (medisch kon het volgens de dokters niet). Maar tussen dat misselijk (tot 6 maand) zijn en al die ongemakken, was ik toch zo blij dat onze grootste wens ging uitkomen. Na 39 weken ben ik zalig bevallen van een flinke jongen en plots was al dat ongemak maar een bijzaakje. Als je je kind in je armen kan nemen verdwijnen al die ongemakken als sneeuw voor de zon. En dan weet je weer waarom je eraan begonnen bent.
Ik zou jullie toch willen aanraden om (zelfs al is het moeilijk op dit moment) te genieten van jullie zwangerschap. Het is echt niet aan iedereen gegeven...

Groetjes

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:55

dimmelim schreef:

*dimmelim op haar nummer gezet*
Dat spijt me heel erg voor je.

Geeft niks hoor kon jij toch ook niet weten,maar dat was het eerste wat er in me opkwam toen ik dit topic las.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:10

He wat naar zeg dat het allemaal niet zo lekker zit. Ben je nog wel regelmatig bij de paarden of dat niet? Anders kom je mijn dames en heren maar een knuffel geven hoor, de afspraak staat nog steeds.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:11

Het lijkt me vreselijk als je geen kinderen kunt krijgen.
Het spijt me Snowgirl38.

Maar een beetje klagen mag wel he.... Ik weet ook wel dat dat helemaal weg valt als ik straks een hummeltje op mijn buik heb liggen, maar voor nu.... snik... niet echt makkelijk. En natuurlijk is het een enorm wonder dat je als vrouw een kindje in je buik hebt en uberhaupt de kans krijgt om zwanger te raken. Ik weet dat dat niet voor iedereen een van zelfsprekende zaak is.

oh.. Suzanne, bij jouw verhaal valt de mijne in het niets.... Bloos!
Ach nog een paar daagjes en dan kijk ik waarschijnlijk ook terug op een fijne zwangerschap.... Want zo gaat het meestal, toch?
Op het moment denk je, hmm.. nee.... en als het voorbij is denk je,"oh, en dat schopje, en dat hikje en die dikke buik en die lieve echo`s en die kleine kleertjes kopen enz enz....

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:20

hai,

voor de energie en moeheid he.... Haal bij de drogist een fles Floradix. Kan ontzettend goed bij zwangere vrouwen. Is volledig natuurlijk en bevat veel ijzer voor extra energie. Wij adviseren dat eigenlijk altijd tijdens en na!!!! Haha! de bevalling te gebruiken. DUs ga er eens langs. Echt het is het proberen waard.

Groeten Loes

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:30

Mijn zwangerschap gaat gelukkig nog heel lekker. Haha!
Met paardrijden kreeg ik alleen af en toe beetje last, dus die hebben nu allemaal vakantie..!! *LOL* *LOL*
Ik mis wel een heleboel lekkere dingen die ik nu niet mag Huilen straks neem ik het ervan, en ga ik weer lekker de paardjes oppakken. OK dan!

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:12

En die mannen maar altijd zeuren hoe zwaar ze het hebben... :D

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:09

Thank God !
Ik ben dus niet de enige die me kl*te voelt tijdens het zwanger zijn !
Ik ben dan pas 3,5 maand maar ben nog steeds ziek, moe etc.
Ik ben nog steeds ziek en geef nog steeds de hele dag over, zelfs na de pillen die ik van de gyn heb gehad.
Ik ben dinsdag bij de verloskundige geweest en moest bijna in het ziekenhuis blijven omdat ze bang waren dat ik uitgedroogd was, gelukkig mocht ik naar huis.

Kan dat flauwvallen niks met je bloed te maken hebben ? Dat vertelde ze mij namelijk in het ziekenhuis.

Heb je nog niet van de mensen om je heen gehoord dat je niet zo moet zeuren, je wilde graag zwanger worden dus dan moet je er maar wat voor over hebben. Dat zeggen ze tegen mij.
Succes ermee !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:40

wat een leuk topic...ben dan wel 18 en neej nig niet zwanger..maar kan niet wachten tot ik een aantal jaartjes ouder ben en al die vervelende dingen ook kan mee maken...Haha!
veel succes iedereen nog !!

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, AhrefsBot, Belle_Siem, blondies, CharleyT, Cubone, DotBot, IASCrawler, juval, Lis_Ol, NogSteedsGek, Patriesje, pluklief, RoronaZorro, stella92, sunshine, Utixo, VogeltjeM en 77 bezoekers