Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:26

Vind het wel interessant om te weten waar jullie paarden bang van zijn.
Met nieuwjaar zijn er ook een paar topics geopend over het vuurwerk maar zijn ze bv bang van tractors, vrachtwagens, ...
Of alleen van spoken? Tong uitsteken

Ik kan dus echt alles met Camble, soms word er naast de stalling een vuurtje gemaakt (ligt 50 m van onze buitenbak ofzo) dus goed zichtbaar.
Daar kijkt ze eens naar en loopt verder door, en onlangs staken er een paar mensen nog wat vuurwerk tijdens dat ik reed en weer deed ze niets.
En de staleigenaar moet soms met zijn tractor door de piste, geen probleem, of toen er verbouwingen waren zo een machine met een kraan, vond ze dat groene ding wel mooi Tong uitsteken

Maar bijvoorbeeld als ik in het veld ben, wil ze opeens niet meer verder, ik krijg ze wel zover ze door loopt, maar dat ene grassprietje gaat haar toch echt vermoorden Haha!

Ben benieuwd..


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:32

Mijn pony is bang voor hoefsmid, Da enz.. (onbekenden)

Mijn paard is als hij lekker wakker is (buiten) overal bang voor *LOL*
Maar ik krijg hem overal langsheen.. HIj blijft er niet uren over door zeuren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:34

voor....dingen op de grond, rare geluiden ....

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:35

Skeelers vond ie eerst wel vreemd. Voor de rest kan ik niks verzinnen. Echt bang is ie nooit, onbekende dingen kan ie soms wel even naar staan kijken maar eerlijk gezegd doe ik dat ook. (en vervolgens lopen we vrolijk verder)

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:35

witte hekjes om de dressuurring Haha! eigenlijk is hij nergens echt bang voor, maar hij wil je graag laten geloven dat hij overal bang voor is. maar hij moet gewoon niet miepen Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:36

Par is bijna nergens bang voor.....maar echt gevaarlijk zijn de paard etende voor mensen niet zichtbaar zijnde kaboutertjes.....

En die zitten overal!!

Ze duiken opeens op...in hoeken van de bak....verstoppen zich onder grassprietjes, tafels en stoelen...soms zitten ze zelfs in de buizen van de bak......

O...en als ik het klittenband van mijn handschoenen losmaak is het ok wel eng....of als ik even kuch op het paard.
Allemaal van die onwijs enge dingen he Haha!

Maar tractors, vrachtwagens en dat soort dingen zijn niet eng hoor...ieder paard ziet toch dat die dingen geen kwaad kunnen Verward

Verleden keer was der een cementwagen op het erf, en daar kwam zo'n rotgeluid vanaf dat ze toch even uit der dak ging...hoorde achteraf dat dat logisch was omdat het geluid van dat gemalen zand er irritant voor hun is.
Man was verbaasd dat ik haar nog bij me heb kunnen houden Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:39

Oh de cement molen stond bij ons iets naast de bakrand bij de verbouwingen. Eerste keren, NEEN ik loop niet op de hoefslag, het gaat me pakken.. maar ze waren toch bijna klaar Tong uitsteken

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:46

... mensen! Die opeens achter de stal vandaan komen als ik aan het rijden ben, of ergens in het gras zitten... Heel eng Clown !

Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:53

Darwin is bomproof, maar alleen als die in een goede bui is Haha!
Igor is alleen 50% verkeersmak als Darwin erbij is, maar daar gaat snel verandering in komen... Dan heeft de vader van de eigenaresse van de pony's nog 2 twenters, die werkelijk overal bang voor zijn. Zelfs wortels... Verward

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:57

Veerle is redelijk verkeersmak geworden. Auto's, vrachtwagens, brommers enz zijn allemaal geen probleem. Alleen tractoren vind ze gewoon doodeng. En ik vind het erg rot maar zodra ik er een zie vind ik het zelf ook al rot omdat zij er zo bang van is. Maar goed, dat breng ik natuurlijk weer over waardoor het nóg erger word..
Verder is ze vrij nuchter. Op het strand schrok ze laatst van iemand met zo'n vlieger en een karretje daar onder.
Ze schrikt meer van stomme dingen, zoals een ineens op vliegende eend.. Een vrachtwagen is minder eng Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:58

Ret is vrijwel nergens bang voor. Hij kijkt wel, maar is eerder nieuwsgierig dan angstig. En als hij ergens voor stopt, krijgen we hem er altijd langs. Of zou dat een kwestie van vertrouwen zijn? Knipoog

Wel kan hij ineens opzij springen als hij een grote steen in de berm ziet liggen, een zwerfkei ofzo, of als iemand zo'n ding als erfafscheiding heeft. Geen idee waarom, misschien bijten ze? En vervolgens loopt hij door alsof er niets aan de hand is. Haha!

En de paardenvoetbal vindt hij af en toe nog wat eng: als het ding op hem af komt, als iemand er tegenaan schopt (*plok*) of als-ie tegen het schot belandt (*bats*). Maar zolang hij 'm zelf voor zich uit duwt, is er niets aan de hand. Apart paard. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:01

Het enige waar Orlando bang voor is zijn van die leuke oranje vlaggetjes op steel aan de achterkant van zo'n kinderfiets Clown

ook kan ie uren staren naar mensen op het ijs.Dat snapt ie met zijn 23 jaar nog steed niet Haha!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:06

blaadjes schaduwen...
Dingen als trekkers treinen en vrachtwagens interesseren haar niet eens, hoezo raar?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:09

Vrachtwagens/tracktors die hem van achteren naderen vind hij eng. En vroeger schrok hij altijd van blaadjes die bewogen door de wind Haha!
Maar hij schrikt sowieso steeds minder.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:23

Lisenka is echt nergens bang voor, alleen voor mannen. Ze is mishandeld geweest, dus eigenlijk niet bang maar echt angstig.

Dan hebben onze grote dappere dodo Koos (Hopeloos). Hij is groot, heel breed en hij weegt ongeveer 750 kg en is een Fries. Hij is een schijtert eerste klas. Vooral het Koosspook Schijnheilig in het land, in de bak, paddock en overal en nergens. Ook die man die 10 km verderop loopt met die rode jas aan is heeeeeeeel eng. De zwanen, witte stipjes Schijnheilig, in de verte zijn ook eng. Cool

Hij heeft vreselijk veel ontzag Nagelbijten / Gniffelen voor 2 Welsh A ruintjes van ongeveer 1.18 hoog. De ukkies zijn de baas en Koos mag toekijken hoe zij hooi eten.
Sil, de bruine Welsh is nergens bang voor, maar Jopie .... Schijnheilig is net zo scheitert als Koos. Koos en Sil lopen zomers bij elkaar en als Koos iets engs Zij zijn groot en ik is klein! vind, dan stuurt hij eerst Sil er op af en dan komt hij achter Sil aan kruipen en wacht op de reactie van sil. En als Sil het niet eng vind, dan is het ook niet eng. Schijnheilig Cool

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:26

Mijn paard is niet bang voor tractoren, niet bang voor rondscheurende motormuizen, niet voor de hoefsmid, niet voor vuurwerk........
Maar paraplu's zijn levensgevaarlijk

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:33

Lady is bang voor honden die ergens lopen of staan (liggen is goed)
En mensen aan de kant van de bak kunnen ook heel hard bijten soms Knipoog
Voor tractoren/skeelers/motoren enz. is ze totaal niet bang, dan vertrekt ze geen spier.. Al kunnen hindernisstaanders ook weleens bijten

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:36

mijne is bang voor schrik niet BALKJES heel drama in de bak omda ze er naast ligge en ook nie meer wille springe weet niet wat het is!

Just Beleve and HOPE

Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:41

Auto's enzovoorts zijn voor flappie geen probleem meer, ook vrachtwagens, vuilnisauto's, tractoren en bussen niet meer, maar invalidenscooters... vreselijk vind ze het, van die kleine, vreselijk enge dingen die zo zoomen... Ze is er wel eens voor achteruit een stoepje op geklommen, en dat zegt wat, want normaal valt ze al als ze vooruit de stoep op moet! Frusty En hopen vuilniszakken, en snoertjes over de weg, vreselijk allemaal!
en alles wat vliegt en ook maar in de verste verte op een vogel lijkt....
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 08-01-04 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:42

Kim is erg bang voor wapperende zakjes/papiertjes.En al helemaal als ze op haar afkomen.
En wolven in het bos.Die hoort ze overal om zich heen

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:45

Grote lawaaimakende bewegende dingen zijn niet eng, maar dingen die stil staan zijn erg verdacht....
Een grote rammelende trekker zal hem geen biet interesseren, ook al komt hij op 5 cm afstand langs. Een herdershond die ineens blaffend achter een heg vandaan komt of een opvliegende eend sjokt hij ook zo voorbij.
Maar een auto die stilstaat langs de weg en die er gisteren nog niet stond, is erg verdacht >;) En daar moet met een grooooote boog omheen gelopen worden. Net als een grasspriet die de verkeerde kant op staat...
En als je een galopje doet in de berm, en er staat ineens een pluk die 'anders' is tussen het gras (onkruid o.i.d.), moet je een megasprong eroverheen maken (maar vooral niet uitwijken Verward ), zodat baasje bijna gelanceerd wordt...

Hij stopt vrijwel nooit, dat moet ik hem nageven, hij gaat hooguit opzij.
En vrijwel nooit omdat er 2 uitzonderingen zijn waar hij dus echt pertinent NIET langs wil.
Ten eerste ezels (Jordy heeft een ezel trauma Tong uitsteken ), vooral als ze balken als ze hem zien, dan zijn we zo weer thuis. Als het een brede weg is, en we helemaal aan de overkant kunnen lopen doet hij het nog wel.
En ten tweede, en dat doet hij dus echt niet; Dode beesten langs de weg. Koeien, schapen, varkens Of ze nu onder een zeil liggen of niet, hij doet het echt niet.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:51

Oh ja.Molshopen in het gras en olievlekken op de weg!!!!!
Echt heeeel eng *LOL*

AnsjeE
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:10

Mijn edje is bang van dingen die hij niet ziet, hahaha dan krijg je leuke taferelen hoor, van die slingerbewegingen, oeh naar links en oeh naar rechts

Ansje

**Mijn edje is de liefste**


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:49

Ehm bang Verward
Geen idee Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:53

Spix is van niets bang uitgezonderd van vliegen die van rechts achter hem komen en hem links willen voorsteken Clown en van m'n zoomlens op m'n fotocamera

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers