solarium, (overbodige) luxe of echt lekker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

solarium, (overbodige) luxe of echt lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 18:58

Wat vinden jullie? Ik kan me wel voorstellen dat het lekker is enzo...

Maar vind het ook wat overdreven eigenlijk...

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:05

Op de manege waar thun vorig jaar stond hadden ze er eentje.
Ik zette thun er heel af en toe onder, vond ie altijd erg lekker.....(oogjes dicht, hanglip).....
Ik kan me voorstellen dat het fijn is voor paarden met spierpijn/problemen, geen idee eigenlijk of het daar officieel voor bedoeld is......

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:09

Dagelijks gebruikte ik het solarium voor de paarden. Meer omdat je ze dan na het werk af kunt sponzen, ook in de winter. Dan zet je ze gewoon onder het solarium en zijn ze zo droog. Het fijne eraan vind ik dat op die manier geen zweetresten in de huid blijven zitten.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:11

Tsja, het is wel echt een luxeproduct natuurlijk ... echt NODIG is het niet. Maar de paarden vinden het wel heeeeerlijk om er onder te staan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:23

Mac schreef:
Tsja, het is wel echt een luxeproduct natuurlijk ... echt NODIG is het niet. Maar de paarden vinden het wel heeeeerlijk om er onder te staan!


Sluit ik me helemaal bij aan! Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:59

idd, op de manege waar mn pony staat hebben ze ook een solarium en Atleet vind het erg lekker, en ik vind het nu ook wel handig want hij heeft een best dikke vacht en droogt nogal langzaam dus na het rijden zet ik hem eronder en dan is hij ook weer helemaal droog als ie naar stal gaat...

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:00

ik heb mijn pony er ook weleens onder gezet toen hij nat was, maar afdrogen met een handdoek ging sneller....

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:23

Voor een paard lijkt me dat heerlijk. Eerst lekker onder de warme douche en dan opdrogen onder het solarium. Mijn paarden kennen die luxe niet maar als ik deze maand de staatloterij win komt er zeker een (keep on dreaming)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:39

bij ons op stal hangt er een lijstje naast,daar staat ook in dat ons solarium echt voor de spieren is.

ik zet mickey er soms welles onder,gewoon omdat ze het lekker vind.
je ziet der dan echt genieten Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:55

Overbodige luxe
Maar ik denk dat het heel prettig kan zijn en ook wel bepaalde dingen kan bevorderen (spieren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:12

Mac schreef:
Tsja, het is wel echt een luxeproduct natuurlijk ... echt NODIG is het niet.

Wanneer je echt professioneel in de sport bezig bent en er een stuk of 10 paarden per dag getraind moeten worden kun je eigenlijk niet zonder. Datzelfde geldt voor warm water en een trainingsmolen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:33

Marko geeft er echt helemaal niks om Ik vind het wel fijn, met zijn wintervacht is hij toch een stuk sneller droog onder het solarium.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:51

Luxe net als voor de mens een zonnehemel...... Mijn paarden drogen wel zonder een solarium. Ik wil geen paardjes fokken die bij het kleinste koudje grieperig zijn en suffen! Laat ze maar hard worden! Het zijn echte steppedieren dus ze kunnen wel wat hebben!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:11

Ideaal!
Volgens mij is er geen gezondere manier om op te drogen!
Zeker in de winter, schimmels e.d. hebben veel minder kans, het is beter voor de spieren, het is snel en efficiënt.
Ik ben erg blij met mijn warmtestralertjes! (geen off. solarium)

Enne,
als je op de steppen Flemminghs, Gribaldi's of El Corona's tegenkomt, laat het me dan even weten Verward
Tuurlijk zijn paarden geen watjes, maar de huidig gefokte dieren zijn toch echt niet meer zo nauw verwant aan de wilde soortgenoten. (de mijne iig gelukkig niet)

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:35

ik wou dat ik er een had, dan kon ik mn viespeuk, in de winter nog een beetje toonbaar houden..
met zo´n koud weer ga ik hem echt niet wassen..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:03

Ik heb het zelf niet nodig, maar op een sportstal waar iemand tien geschoren paarden achter elkaar moet rijden is het wel errug handig hoor Knipoog

Anders wordt je helemaal gek van het droogstappen en uitborstelen. met een solarium is het spons erover, onder de lampen en het volgende paard pakken Knipoog

best wel efficient Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:08

eefke schreef:
ik wou dat ik er een had, dan kon ik mn viespeuk, in de winter nog een beetje toonbaar houden..
met zo´n koud weer ga ik hem echt niet wassen..



idem dito hiero!!
zegt crossie, die twee schimmels heeft Scheve mond
die kan ik dus echt niet wassen nu......

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:16

Tja, een overbodige luxe kan nog steeds wel heel lekker zijn natuurlijk...

Wij hebben niet eens warm water, laat staan een solarium. En het lijkt me wel prettig eigenlijk, helemaal met Rowan z'n berenvacht. Het zou een extraatje zijn. Maar of ik nou een stal zou kiezen omdat er een solarium was.. nee.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:51

Ik wou dat ik er ook een had . Ik ben al twee wedstrijden gestart met een paard met allemaal sch**t aan zijn kont, benen en staart Bloos! Bloos Haha!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 03:53

een solarium is inderdaad heel handig..
ik heb afgelopen woensdag op de stoetery een tinker moeten wassen,omdat ze vrydag misschien verkocht zou worden.
deze dame had enige tyd buiten gestaan,en met dit weer is het dus echt een modderbad geworden.
haha,wist niet eens dat ze op sommige plekken wit was!!
ze was erg opgeknapt,en kon meteen op stal met het solarium aan.
dus baat heb je er wel by...,maar of ik er zelf een zou aan schaffen??
nou nee,maar goed ..,ik heb dan ook geen manege of stoetery of andere instelling..
en dat ze in de winter vies is ...,ach ja, des te mooier word ze straks weer als je lekker die wintervacht eraf kunt borstelen...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:29

Erg handig zeker in de winterperiode. Je paard is sneller droog. Bij mijn instructeur hangt er ook een en na de les zet ik bijna altijd mijn paard eronder. Alleen nu kan het niet want ze zijn stuk en hij heeft nog geen tijd gehad om die te herstellen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:48

Hmmm, van een solarium kweek je nog geen watjes van!! Dat is dus duidelijk een fabeltjes verhaal. Of misschien juist andersom, de paarden die bij ons onder de solarium regelmatig staan hebben nog geen last van de virus die bij ons heerst, dus zou het dan juist helpen tegen een virus?

De solarium wordt door mij puur gebruikt voor de rugspieren van mijn paard. Hij heeft snel last van spierpijn en sinds ik op deze stal sta met solarium is dat duidelijk minder geworden. Die ervaringen hebben ook andere die hier op stal komen te staan. Plus is het handig om de paarden droog te krijgen, maar dan wel goed opletten dat ze niet op de toch staan, want de toch komt er niet opgewarmd voorbij en kunnen de paarden goed koud worden, ondanks ze onder een solarium staan.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:04

Wanneer Ozis na het werken flink bezweet is zet ik haar eigenlijk altijd onder het solarium. Ze droogt lekker snel op en ze vind het daarbij heerlijk Lachen Ik vind het zelf dus een super handig ding, echt nodig heb ik het vast niet maar ik vind het wel makkelijk Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:10

Een overbodige luxe vind ik het niet. De sportpaarden bij ons op stal moeten hard werken, en zo'n solarium is veel beter voor de afbraak van het melkzuur in de spieren (dus, overdreven, tegen maandagziekte enzo).
Voorkomt een hoop onnodige blessures.
Valt me wel op dat maar weinig mensen hier de medische toegevoegde waarde van zo'n ding kennen...

Ook is het handig om in de winter als het vriest je schimmel lekker te wassen als-ie geel is en je moet op concours Schijnheilig als je hem eronder zet is hij snel warm en droog.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:19

Citaat:
Valt me wel op dat maar weinig mensen hier de medische toegevoegde waarde van zo'n ding kennen...


Ik heb ze er bij mijn vorige post niet bij vermeld nee Knipoog Het medische aspect lijkt mij zeker niet onbelangrijk, daar is het hele solarium in eerste instantie zelfs voor bedoeld toch? Een solarium zorgt voor een betere doorbloeding waardoor bloedsuikers sneller door de spieren worden opgenomen. Op die manier hersteld een paard sneller en beter na zware arbeid, zo heb ik het in ieder geval geleerd Knipoog