jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:24

Hoi HOI
Ik heb een vraagje over jullie meningen.
Tot hoe lang (hoe groot en zwaar je bent) kun je nog op een shetlander rijden???

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:33

Bedoel je voor de sport?
Denk dat het een beetje lastig is als je benen de grond raken, maar over het algemeen heeft een shetlander een hele sterke rug (tenminste daar staat mij iets van bij) dus kan wel een redelijk gewicht dragen..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:37

kun je zo eigenlijk niet zeggen,moet je beetje zien als die genige erop zit,hoe het dan uitziet,en je hebt ook nog eens verschillende shetlander.
er word gezegd dat je er tot 50 kilo op mag,en lengte zal niet veel uit maken?
maar of het zo prettig als als je benen over de grond sleuren voor die shet denk ik niet nee.

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:53

gewoon niet schetjes zijn super liefe beestjes maar errop rijden als je geen 8 jaar ofzo bent mot je het gewoon niet doen je kan een schetlander wel priema voor een karretje zetten schijnen namelijk 2 keer hun eigen gewicht te kunnen trekken. maar hoezo wou je het weten dan?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:55

omdat ik int profiel van iemand keek waarvan die dr benen half op de grond bijna hangen en toen vroeg ik me af wat iedereen zijn mening eigenlijk over het rijden op shetjes is

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:59

gewoon niet schetjes zijn super liefe beestjes maar errop rijden als je geen 8 jaar ofzo bent mot je het gewoon niet doen je kan een schetlander wel priema voor een karretje zetten schijnen namelijk 2 keer hun eigen gewicht te kunnen trekken. maar hoezo wou je het weten dan?

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:59

gewoon niet schetjes zijn super liefe beestjes maar errop rijden als je geen 8 jaar ofzo bent mot je het gewoon niet doen je kan een schetlander wel prima voor een karretje zetten schijnen namelijk 2 keer hun eigen gewicht te kunnen trekken. maar hoezo wou je het weten dan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:59

Een shet kan heel wat hebben. De vader van mijn vriendin ging wel eens op ons Shetje omdat hij wel eens heel vervelend kon zijn. Hij pakte hem dan even aan en daarna hadden wij er weer plezier mee! Maar wat maakt het uit waar je benen hangen? Als je maar plezier hebt! Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:59

Je mag tot 50 kg op een grote shet rijden

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:15

Shetlanders kunnen heel wat dragen, alleen het probleem is wanneer je lang bent breng je je shetlander snel uit zijn evenwicht en dat is voor het dier zelf volgens mij niet echt fijn.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:46

een shetje kan behoorlijk wat hebben....erg fijn met je benen zal het niet zijn maar het kan wel. Verder moet je denk ik ook wel naar het beestje opzich kijken want de ene is ook sterker dan de ander, maar over het algemeen heb ik zelfs gehoord tot 60 kg. maar dat vind ik persoonlijk weer een beetje veel. Trouwens Loeki...met een goed karretje kunnen een heleboel paarden erg veel trekken, voor de kar staan is lichter (als er iemand op zit dan) dan als er iemand op de rug van een pony zit(tenminste bij de kar die ik ooit heb gebruikt)..maar dat is even off-topic.