Rocking R saddle's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 10:45

Heeft iemand ervaring met deze zadels?
Ik was net aan het surfen over het net en kwam op hun site terecht.
Deze zadels schijnen flexibel te zijn.
Heeft iemand wel eens een zadel uit de VS geimporteerd? En hoe zit het dan met de pasvorm?
Het zadel hieronder spreekt mij wel aan ivm de flexible 'boom' en omdat hij round skirts heeft.
Er staan alleen geen prijzen bij de zadels Frusty .

[img]../upload/184/rockingr1.jpg[/img]

[img]../upload/184/rockingr.jpg[/img]

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:57

Zijn dat de zadels gemaakt door David Genadek?? Dat zijn wel kwalitatief goeie zadels, maar of het hetzelfde principe is als de Ortho-Flex'en denk ik niet, want daar zit patent op.

Wat voor URL heb je? Dan wil ik die site wel eens zien.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:02

Ziet er gaaf uit! Volgens mij zijn ze erorm aan de prijs, gezien de kwaliteit van het leer.
Ik kende het merk nog niet. Welk url?

Groetjes, Jac

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:14

Toen ik bij Karin die buitenrit maakte (zie Tennessee Walker Horses) heb ik op een Circle-Y lite flex gezeten. Dat is toch hetzelfde idee als zo'n Equi-flex? Het zat in iedere geval uitstekend en ook het lichtgewicht zijn is ideaal. Het is heel gaaf om dat paard onder je zo te voelen bewegen.
Dat zadel koste nieuw geloof ik fl 3900,00. Op zich valt de prijs dus wel mee.

Ik ben ook een beetje huiverig voor het via Internet bestellen van grote/dure artikelen. Dus als iemand een betrouwbaar adres weet, laat het even weten!!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:56

Ik heb mijn OF ook besteld vanaf een plaatje. maar wel na gedegen onderzoek via o.a. diverse (USA)forums.
Misschien heb ik geluk gehad... Haha!

Het 'flex'-gedeelte van de meeste zadels met Flex in de naam is een gedeelte in de boom (bars) die niet van een stug materiaal zijn, maar van een soort kunststof die door de warmte van het paard zich vormt naar de rug. Hierdoor zou je een beter pasvorm krijgen.

De OF's werken volgens een heel ander principe. Hier liggen de bars op veren die vastgemaakt zijn aan de skirts, zodat de skirts zich in zijn totaal vormen naar de rug/schouders en dus ook de bewegingen van het paard volgen. Vandaar dat de pasvorm ook geschikt is voor veel paarden (niet alle).

Paintje: Circle Y heeft ook een zgn. tree-less zadel (o.a. Bob Marchal). Hier zit dus helemaal geen boom in, waardoor je direkt op de rug van je paard zit.

Wat betrouwbare adressen aangaat: Ik denk dat er veel goede zadelmerken/verkopers zijn waar je heel berouwbaar geholpen wordt.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:39

Hoi Sugarmiss!

Ik heb een Bob Loomis reiner bij Arthur vandaan. Arthur is begin van dit jaar bij ons op stal langs gekomen om diverse zadels te passen bij diverse paarden. Wat dat betreft is Arthur een zeer goede verkoper Pling

Toen had ik nog niet op zo'n flex zadel gezeten. Je weet nooit, misschien wordt Bo nog eens zo gespierd dat ze uit dit zadel groeit. Mijn volgende zadel zal dan zeker zo'n flex-achtig iets zijn.

Maar ik zit wel eens op Internet naar dekens en beenbeschermers enzo te kijken. Vandaar mijn vraag naar betrouwbare (Internet)adressen.

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:55

ze zeggen dat de rocking R saddles hetzelfde zijn als Orho-flex, en zitten ook behoorlijk hoog in prijs, een paar honderd dollar of zo als een ortho-flex.
Bij Artur ligt nog een ortho flex reiner te koop.
Bob marchal zadels zijn er al een tijdje. Het Flex lite zadel van Circle y is net nieuw en is niet te vergelijken met een equiflex zadel, dat inderdaad pas een beetje flexible wordt als het warm wordt. Het equiflex zadel is ook nog een super licht, omdat er neopreme in verwerkt zit. Het flext echt alle kanten op, met als gevolg, als je paard zijn hoofd naar beneden brengt, voel je je zadel omhoog komen. Dit is logisch, het paard maakt zijn rug krom, en het zadel past zich aan.
Heb alleen geen idee hoe het zou zijn om met zo een zadel op een paard te rijden met een erg doorgezakte rug.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 18:16

Ik ben achter de prijs van mijn 'uitgezochte' zadel.
Kosten ff afgerond naar boven 6000,- piekjes.
Het zadel komt dan uit zwitserland.
Of henny huisman moet eerst langs komen of iemand moet nog geld te veel hebben Schijnheilig .
Stort het maar op het "help CG en Felix aan een nieuw zadel" fonds Haha!
Hoe zit het met Arthur? komt die echt overal aan huis.
Het liefst ga ik eerst eens naar de winkel om wat te paasen en dat hij vervolgens thuis komt om op het paard te passen.
Maar ze zitten wel een beetje ver weg he?
Of zouden er op P&K ook western zaken aanwezig zijn?

Ben eigenlijk wel een beetje in love met dat zadel.
_________________
**Voor een dier naar het asiel** Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-11-09 18:17 ]</font>

christien
Berichten: 328
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:54

Ik ben ook op zoek naar een flexibel of "boomloos" zadel weet iemand goede adressen of sites waar ik kijken kan.
Alvast bedankt.

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:21

Arthur krijgt eind deze maand boomloze zadels en flexibele westernzadels binnen, Dit roept hij al een tijdje, maar het is slim om hem even eerst te bellen.
Hij komt aan huis passen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 19:26

thanks dan toch maar eens langs gaan, Gelijk boktmeeten ? zadels passen? Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:49

o.k. alleen niet volgende week, heb ik demo op paard en koets, en bij Arthur is er geloof ik een wedstrijd.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 19:53

ik ga ook naar P&K. dus misschien de week erna?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:13

is goed, mail me maar met de details, anders zie ik je wel op p en k


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xrobbiee en 10 bezoekers