Springles is echt leuk voor een dressuurmuts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Springles is echt leuk voor een dressuurmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 21:58

Gisteren had ik weer springles. Het was deze keer helemaal een privéles, want mijn twee stalgenootjes waren verhinderd en konden dus niet mee.
Maar omdat ik het te leuk vind om dan ook maar thuis te blijven, ben ik toch gegaan.

Het gaat eigenlijk al weer wat beter dan de eerste lessen. Laiser maakt niet meer van die absurd hoge sprongen en laat ook steeds vaker blijken dat hij het ook leuk vind. Hij is veel energieker vanuit zichzelf dan tijdens het dressuren.

Natuurlijk weigerde hij ook gisteren een paar keer. Toen hij ineens vanuit de galop stil stond, lag ik dus echt in zijn nek (Oh, wat is het dan fijn om zo'n groot paard te hebben, dan heb je eerst nog zo'n flinke nek waar je op terecht komt ipv meteen op de grond Haha! )
Maar ook dat was eigenlijk maar eventjes en toen sprong hij ook weer over de hindernissen.

Al stelt de hoogte nog niets voor, ik vind het geweldig om samen met Laiser een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het is voor ons allebei een leuke afwisseling in de normale dressuurtraining.

Oscar kwam trouwens nog kijken. (Wat ik erg leuk vind *LOL* ). Op deze manier kon zij als trouwe groom ons ook eens in actie zijn tijdens het springen. Want dat gaat toch weer anders dan met dressuren. Al zitten er wel een aantal overeenkomsten zoals het niet voldoende begrenzen met de buitenteugel Schijnheilig )

En wat is nu leuker dan ineens vanaf de kant van je trouwe wedstrijdgroom te horen als je heel ingespannen voorbij rijd:"Laiser is stoerrrrrrrr!".

Ik kan haast al weer niet wachten tot de volgende les Cool
Laatst bijgewerkt door Mickey op 07-01-04 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:04

Het klinkt echt geweldig!
Een paar stalgenoten en ik willen ook springles gaan volgen, maar tot nu toe is het niet verder gekomen dan "ja dat doen we, leuk".

Maar als ik dan jou verhalen hoor, word het tijd dat we er werk van gaan maken
Klinkt weer veels te fijn Vingers aflikken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:09

Jaaaaah, Laiser was echt heel stoerrrrrrrr Cool

Het was heel leuk om jullie zo samen aan het werk te zien.
Aan de ene kant heel vertrouwd, aan de andere kant zo "nieuw" omdat ik jullie nog nooit samen had zien springen.
Het is heel facinerend om jullie op het ene moment zo te zien stuntelen, en een paar minuten later als een volleerde combi over de hindernis te zien zoeven.

Laiser balanceert imo. nog een beetje tussen hoop en vrees, soms heel zelfverzekerd (en stoerrrrr) en dan ineens weer zo onzeker als een jongetje dat voor het eerst naar de kleuterschool gaat.
Hij wil het zo graag, kan het ook, maar is soms zo onder de indruk dat ie niet meer weet hoe hij het klaar moet spelen.
Tsja, dan rest er niets anders dan je vastkluisteren aan de bodem en een poging doen om jezelf in te graven *LOL*

Je zult zien dat het een kwestie van tijd is totdat hij zonder blikken of blozen over de hindernis gaat


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:17

Wat een lef heb jij Haha!
Ik durf het echt nog niet Schijnheilig
Die van mij springt ook gelijk zo absurd hoog Bloos!
ehhhhh ik hou het voorlopig maar bij dressuur / recreatief rijden Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:33

Mickey en Oscar, wat beschrijven jullie dat toch elke keer weer leuk! De een vanaf het paard en de ander als toeschouwer, jullie vullen elkaar mooi aan en geven zo samen een veelzijdig beeld van Laiser. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 08:12

springen rules *LOL* laat eens weten wanneer je springles hebt, misschien heb ik tijd om eens te komen kijken

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:09

Gaaf zeg,

Zijn er nog foto's van je les gemaakt.

Ik hoop het wel *LOL*

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:00

Klinkt weer mega gaaf! En heb je nou ook ambities om je eens in een parcour te wagen???
Jullie genieten in ieder geval genoeg van elkaar dus dat zit wel goed.
Succes ermee!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:00

He Mickey, leuk beschreven. Lekker he, als dressuurmiep toch eens dat ultieme vlieggevoel beleven. Heb je al plannen voor je eerste wedstrijdje? Want zelfs een dressuurmuts met een stoerrrrrrr stuntelend paard kan een parcourtje springen (en ik spreek uit ervaring Knipoog )

Rockes <3

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:00

Springen is ook geweldig.
En wat je al zegt het is een leuke afwisseling voor tijdens
de dressuurtraining
Heb je nog ergens foto's liggen van je prive springles.
Ik zou je wel eens willen zien liggen op Laisers nek

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:03

Leuk zeg dat jullie er zoveel lol in hebben en dat je steeds meer de grenzen van Laisers lef opzoekt, daar heb je in de dressuur vast ook veel aan. Als Oscar nou de volgende keer weer komt kijken, kan je haar dan niet een camera in de handen drukken? Knipoog

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:10

Ben vorig jaar ook voor de lol naar de springles op club gegaan. Dat is eigenlijk zo goed bevallen dat ik ook een paar oefenparcoursen heb gesprongen. Ook dat ging leuk en goed en nu zit mn instructeur te 'pushen' om een startkaart aan te vragen...
En dat is nooit mn bedoeling geweest... Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:30

Cody schreef:
Als Oscar nou de volgende keer weer komt kijken, kan je haar dan niet een camera in de handen drukken? Knipoog


Michael was er ook bij en die heeft foto's en filmpjes gemaakt.
Helaas zijn er wat technische problemen waardoor ze nog niet geplaatst kunnen worden *LOL*
Ik had geen tijd om foto's te maken, 'k moest tenslotte ook de inschrijving voor Athene in orde maken Knipoog Haha!

Volgende week gaan we samen oefenen met springen, dan neem ik uiteraard mijn digi mee

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:38

ja leuk he springen als je dressuurmuts bent! wij geven ook eens per maand een "springles" nagenoeg iedereen doet mee, van de paarden die net zadelmak zijn tot de grootste bangebroeken, we hebben balkjes-draven, slalommen om emmers en pionnen heen en heuse hindernissen iedereen stopt gewoon als het te hoog wordt! het is reuze gezellig altijd en ook heel goed voor de paarden als afwisseling OK dan!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:39

Leuk he?! OK dan!

Afgelopen maandag heb ik ook mijn eerste springles gehad. Zelf rijd ik dressuur en mijn paard is een Lipizzaner. Niet echt springbloed zou je zeggen. We zaten met 9 (!) combinaties in de bak en ik was dus al aan het springen voordat er ooit een hindernis was opgebouwd Bloos! Capriva was helemaal hyper.

Uiteindelijk kregen we een beetje door wat de bedoeling was, want we hadden dus beide eigenlijk geen ervaring. Op een boomstammetje in het bos na dan Knipoog . Paar keer weigeren, maar uiteindelijk deden we vlekkeloos: oxer, wenden, lijntje van 3! Pling

Nieuwe talenten ontdekt!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 19:42

Geheel zonder mij medeweten heeft Michel stukken van de springles geflimd. Dus toen ik dat later door had, wilde ik meteen de beelden bekijken. Alleen de computer en de videocamera hadden ruzie en weigerden het bij te leggen.
Gelukkig wilden nu ze eindelijk weer eens samen door één deur. En heb ik de beelden dus wel kunnen bekijken en er stills van kunnen nemen.
Het resultaat [HAW] Deze keer geen megasprongen,maar wel een weigering

Oscar"]
Het is heel facinerend om jullie op het ene moment zo te zien stuntelen, en een paar minuten later als een volleerde combi over de hindernis te zien zoeven.
[/quote]
Haha!
Soms voel ik me ook een behoorlijke stuntelmuts hoor *LOL*

[quote]
Laiser balanceert imo. nog een beetje tussen hoop en vrees, soms heel zelfverzekerd (en stoerrrrr) en dan ineens weer zo onzeker als een jongetje dat voor het eerst naar de kleuterschool gaat.
Hij wil het zo graag, kan het ook, maar is soms zo onder de indruk dat ie niet meer weet hoe hij het klaar moet spelen.
Tsja, dan rest er niets anders dan je vastkluisteren aan de bodem en een poging doen om jezelf in te graven *LOL*
[/quote]Hier omschrijf je precies zoals ik het ook ervaar bij hem. En ik denk dat ook een van de vele dingen is, waarom ik zo stapeldol op hem ben. Lovers

[quote]
Je zult zien dat het een kwestie van tijd is totdat hij zonder blikken of blozen over de hindernis gaat
[/quote]Laten we het hopen.

[quote="Noble-Girl"]
Wat een lef heb jij Haha!
[/quote] Valt wel mee hoor Lachen

[quote="Lielle"]
springen rules *LOL* [size=7]laat eens weten wanneer je springles hebt, misschien heb ik tijd om eens te komen kijken[/size]
[/quote] Springen is inderdaad erg leuk. Jij kunt er ook altijd zo lekker enthousiast over praten.
[size=7]En ik zal je het zeker eens laten weten.[/size]

[quote="Zwelgje"]
Klinkt weer mega gaaf! En heb je nou ook ambities om je eens in een parcour te wagen???
Jullie genieten in ieder geval genoeg van elkaar dus dat zit wel goed.
Succes ermee!!!
[/quote]

Parcour zit er voorlopig nog niet in. Daar wil ik pas aan beginnen als ik weet dat hij het aankan in z'n koppie Knipoog
Maar plezier hebben we inderdaad al een heleboel.

[quote="Cody"]
Leuk zeg dat jullie er zoveel lol in hebben en dat je steeds meer de grenzen van Laisers lef opzoekt, daar heb je in de dressuur vast ook veel aan.
[/quote]
Daar heb ik zeker wat aan.
Het wordt zo nu en dan al een echte macho.
En dat moet ik nu ook nog in mijn voordeel proberen om te zetten tijdens de wedstrijden Haha!

[quote="xJustMe schreef:
Ook dat ging leuk en goed en nu zit mn instructeur te 'pushen' om een startkaart aan te vragen...
En dat is nooit mn bedoeling geweest... Bloos

Maar wel leuk toch.
Ach gewoon doen, als je instructeur denkt dat je het kan. kun je het vast

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:52

jammer van die foto`s!lekker even dat afwisselen!!Veel succes voor de volgende keer en komt er nog een verslagje van de volgende keer?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:00

lovebonney schreef:
jammer van die foto`s!

Die zijn dus uiteindelijk wel gelukt Knipoog
Zie maar in het berichtje boven jouw reactie Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iccc, knockout1, maitestar23, Marije112, Vagabondo en 112 bezoekers